Stránka 2 z 3

Re: Buggyra Big Boy 1:43

Napsal: 21 bře 2017, 06:17
od marty.dutch
Tak už i já jsem začal pomalu realizovat stavbu modelu Buggyra a chystám se na ty dekály Davida Vršeckého s číslem 3 tmavomodrá verze , jen trochu strpení chlapci :-) mám toho víc :-)
Kolegům dodělávám Alfy Romeo 155 DTM a ještě musím udělat asi 4 verze vozu Camaro Z-28
Všechno bude nebojte se ničeho :-)

Re: Buggyra Big Boy 1:43

Napsal: 21 bře 2017, 08:17
od kael
tak, keď si už začal, držím palce.

Re: Buggyra Big Boy 1:43

Napsal: 21 bře 2017, 14:06
od Bastacka
Marty: nešlo by ,dát sem,nějakou fotku té alfy 155?

Re: Buggyra Big Boy 1:43

Napsal: 21 bře 2017, 23:18
od marty.dutch
Čistě teoreticky by to problém nebyl, jen je to ale materiál do vlákna 1:24 a ještě další aspekt tomu brání a to , že ještě není žádný model vyhotoven v reálu.
Až bude , tak určitě zveřejním.

Re: Buggyra Big Boy 1:43

Napsal: 14 kvě 2017, 14:00
od MAXI-PU
V sobotu na autodráhe v Martine pred pretekmi Carrera DTM - testy s kamiónmi.

Re: Buggyra Big Boy 1:43

Napsal: 15 kvě 2017, 07:31
od model
Od chvíle, co jsem si přestavěl oba Actrosy a testuji je na dráze, jsem se fakt zamiloval
do této kategorie vozů.
Takže znovu palec nahoru kolegům. Auta vypadají fantasticky.

Re: Buggyra Big Boy 1:43

Napsal: 15 kvě 2017, 21:49
od MAXI-PU
Keďže sa ma viac ľudí pýta na rôzne postupy pri výrobe kamiónu na SRC autodráhu, tak tu postupne zverejním jednotlivé kroky pri stavbe kamiónu Buggyra Big Boy.
Ako prvé ja práca s laminátovou karosériou - tu postupujem vždy rovnako, nech už sa jedná o akýkoľvek model. Na karosérii vybrúsim otvory na kolesá a okná, zubrúsim dolnú časť karosérie, odstránim rôzne náliatky vznikajúce pri odlievaní do starších foriem.
Potom karosériu odmastím acetónom a nakoniec vydrhnem kartáčom v teplej mydlovej vode alebo vode s prísadou saponátu. Potom nechám karosériu vyschnúť.
Po vyschnutí strieknem prvú veľmi tenkú vrstvu základnej farby - používam bielu základnú akrylátovú od Motip. Po zaschnutí sa mi ukážu rôzne nedokonalosti odlievania - bublinky, dierky. Podľa toho aké sú veľké, tak používam rôzne tmely. Najčastejšie používam jemný tmel od Body - fine filer - polystyrénový tmel. Na malé dierky - je ich občas viac ako dosť vznikajúce pri používaní rôznych plnidiel proti stekavosti pri laminovaní používam tenký štetec a hustú akrylátovú bielu farbu s prímesou práškového detského zásypu ale sú aj veľmi jemné originálne modelárske tmely, ktoré sa aplikujú štetcom a vlastne do každej dierky sa za pomoci tenkého štetca (alebo stačí aj špáradlo) zatlačí trošku tmelu. Po zaschnutí klasické brúsenie za pomoci jemného brúsneho papiera a ideálne za pomoci vody. Prebrúsim, umyjem, nechám uschnúť a zas strieknem jemnú vrstvu akrylátového tmelu a takto niekoľkokrát dookola kým nie ste spokojný s kvalitou povrchu. Občas použijem aj plnič. Po základnej bielej používam akrylátovú vrchnú bielu lesklú.

Re: Buggyra Big Boy 1:43

Napsal: 15 kvě 2017, 21:57
od MAXI-PU
Po jej zaschnutí - najlepšie na druhý deň - ak chcem striekať viac farieb - napríklad u toho kamiónu budem striekať modrú aj červenú farbu, tak použijem maskovaciu pásku - existuje zas viac druhov pásiek - ktoré sa dajú kúpiť v modelárskych potrebách no ja som už prešiel úplne k lacnejším a ľahko dostupným páskam, ktoré sa dajú kúpiť v obchodoch farby-laky - len to musí byť tá správna podobná Kabuki páske.
Páska je pôvodne široká, tak si ju nalepím na plastovú doštičku a skalpelom narežem prúžky asi 3 mm hrubé a dlhé tak 20 cm. Tie potom za pomoci pinzety lepím na karosériu a robím ohraničenie kam budem striekať inú farbu. Keď auto polepím, tak potom všetky miesta kam nesmie prísť farba polepím hrubšími pásikmi maskovacej pásky. Auto mám polepené pre 2 druhy farby modrú a červenú. Tú časť, kam pôjde v mojom prípade červená farba som zamaskoval čiernou fóliou.
Najprv strieknem modrú farbu, po jej zaschnutí odkryjem tie časti kam pôjde červené farba a modrú už nastriekanú farbu zakryjem páskou a potom striekam červenú farbu. Nakoniec po zaschnutí farby opatrne odstránim maskovaciu pásku z karosérie. Ak sú niekde nedokonalosti striekania tak opatrne za pomoci tenkého štetca chybičky opravím a urobím jemnú retuš. Na to používam malé akrylátové farby Vallejo.

Re: Buggyra Big Boy 1:43

Napsal: 17 kvě 2017, 16:07
od MAXI-PU
teraz si pripravím podvozok.
Ako základ použijem podvozok od Slot it - Jaguár XJR 12/9, klietku Slot it in-line, disky od ALS Racing, pneu vlastné, motor s plastovým čelom na strane pastorčeka - aby vliezol do klietky - mám motorček s obojstrannou hriadeľou točí okolo 26.000 ot., prevod uhlový Slot it 30 zubový a plastový pastorček 8 zubový , vodítko a interiér s pilotom od milangs1200 - MSH.cz. (foto 07)
Podvozok Jaguár pasuje presne na tento kamión - jediná úprava ktorá sa musí urobiť je vpredu - musí sa kus prednej časti, ktorá prečnieva spod karosérie, odrezať. (foto 08)
ďalšia práca, ktorú je nutné urobiť sú držiaky podvozku v karosérii. Použil som plastové trubičky ktoré som odrezal z nejakej starej hračky. Najprv som vzadu zmeral dĺžku, ktorú budem potrebovať, priskrutkoval som ju k podvozku a podvozok aj s tou trubičkou som vložil do karosérie. Namiešal som si maličké množstvo karosárskeho polyesterového tmelu, dal som ho okolo tej trubičky na karosérii a počkal pár minút kým tmel stvrdol (foto 09).
Potom som podvozok vybral, tmel okolo trubičky som obrúsil.

Re: Buggyra Big Boy 1:43

Napsal: 17 kvě 2017, 16:23
od MAXI-PU
Potom som podvozok vybral, tmel okolo trubičky som obrúsil. Trošku komplikovanejší bol predný držiak podvozku. Urobil som si najprv z tvrdého papiera šablónu držiaku v tvare "V". Šablonu som vložil do karosérie, prichytil na stranách lepiacou gumou a vložil podvozok. V zadnej časti som ho už priskrutkoval a vpredu som si cez podvozok označil miesto, kam príde druhá skrutka. Potom som šablónu prekreslil na tenký laminát a lupienkovou pílkou som ho vyrezal a opracoval. Urobil som v označenom mieste dierku a priskrutkoval plastovú trubičku podobne ako vzadu. Šablónu som priskrutkoval k podvozku a podvozok aj so šablónou vložil do karosérie, vzadu som podvozok priskrutkoval a vpredu som boky šablóny pripevnil za pomoci karosárskeho tmelu podobne ako vzadu. Po zatvrdnutí, som podvozok vybral a tmel opracoval (foto 10).
Pripravil som si decály ktoré nám urobil Martin marty.dutch za čo som mu veľmi vďačný, odviedol kus dobrej práce a mne ako amatérovi ušetril spústu práce (foto 11).