Ferrari F 430 přestavba na dráhu
Ferrari F 430 přestavba na dráhu
Před pár lety prodávali na pumpách Shell k nákupu pohonných hmot jako bonus řadu autíček Ferrari.
Byly docela slušně vyrobené, jediné mínus bylo měřítku 1:38. Ani ryba, ani rak. pro nás hobíky však výzva.
Prezentoval jsem přestavbu Ferrari 250 GTO a teď bych chtěl ukázat polotovar Ferrari F 430.
Polotovar proto, že chybí dekály, jinak po osazení kabelů je auto pojízdné.
Když jsem přemýšlel, jak model osadit koly, převody, ložisky a vodítkem, probíral se katalogem Slot-it a chystal se k objednávce.
Potom mě napadla spásná myšlenka využít šasí od Milana. Mám pár dílů v zásobě, zbytek jsem demontoval z modelu
Panoz, protože jsem uznal, že u tohoto auta se fakt nešetřilo materiálem a hmotnost karoserie je tak velká,
že jízdní vlastnosti budou na hranici únosnosti i s dobrým podvozkem.
Z podvozku autíčka jsem vyřízl a zapiloval zadní a přední část a přilepil do karoserie. Milanovo šasí jsem upravil šířkově a vložil
do karoserie a přilepil. Kola jsou z Panozu, na zadní disky, které jsou zabroušenéí do roviny jsem natáhl Milanovy široké závodní
pneumatiky, přední kolo je bez úpravy, jen jsou všechny disky stříklé stříbrnou barvou.
Pro dvatřicetinu by bylo šasí asi krátké, ale u tohoto neměřítka je rozvor 67 mm, šířka zadní nápravy 52 mm, přední 50 mm
a osa vodítka od přední osy 10 mm. Vše vyšlo tak akorát a i držák vodítka leží 4 mm na podvozku a sekundové lepidlo
ho dostatečně fixuje.
Podařilo se mi snížit karoserii, mezera mezi podložkou je 1,5 mm a modýlek vypadá hodně brutálně.
Ještě ty zatracené dekály a bude to ozdoba mé dráhy Faro. Určitě lepší velikost, jako Favority 1:28.
Doufám, že bude vypadat, jako na přiložené fotografii.
Byly docela slušně vyrobené, jediné mínus bylo měřítku 1:38. Ani ryba, ani rak. pro nás hobíky však výzva.
Prezentoval jsem přestavbu Ferrari 250 GTO a teď bych chtěl ukázat polotovar Ferrari F 430.
Polotovar proto, že chybí dekály, jinak po osazení kabelů je auto pojízdné.
Když jsem přemýšlel, jak model osadit koly, převody, ložisky a vodítkem, probíral se katalogem Slot-it a chystal se k objednávce.
Potom mě napadla spásná myšlenka využít šasí od Milana. Mám pár dílů v zásobě, zbytek jsem demontoval z modelu
Panoz, protože jsem uznal, že u tohoto auta se fakt nešetřilo materiálem a hmotnost karoserie je tak velká,
že jízdní vlastnosti budou na hranici únosnosti i s dobrým podvozkem.
Z podvozku autíčka jsem vyřízl a zapiloval zadní a přední část a přilepil do karoserie. Milanovo šasí jsem upravil šířkově a vložil
do karoserie a přilepil. Kola jsou z Panozu, na zadní disky, které jsou zabroušenéí do roviny jsem natáhl Milanovy široké závodní
pneumatiky, přední kolo je bez úpravy, jen jsou všechny disky stříklé stříbrnou barvou.
Pro dvatřicetinu by bylo šasí asi krátké, ale u tohoto neměřítka je rozvor 67 mm, šířka zadní nápravy 52 mm, přední 50 mm
a osa vodítka od přední osy 10 mm. Vše vyšlo tak akorát a i držák vodítka leží 4 mm na podvozku a sekundové lepidlo
ho dostatečně fixuje.
Podařilo se mi snížit karoserii, mezera mezi podložkou je 1,5 mm a modýlek vypadá hodně brutálně.
Ještě ty zatracené dekály a bude to ozdoba mé dráhy Faro. Určitě lepší velikost, jako Favority 1:28.
Doufám, že bude vypadat, jako na přiložené fotografii.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Ferrari F 430 přestavba na dráhu
Vlákno má název modely 1:43 a menší a já tady dávám modely v měřítku 1:38. To jen abych ukázal, čím
se baví hobíci. Ve stádě Ferrari od Shellů mám ještě Enza, tak jsem si ho také vzal do parády a s podvozkem
od Milana jsem ho předělal také na dráhu. No a když jsem byl v tom tempu, tak jsem si střihnul již správné měřítko
a to žluté Ferrari 430. Koupil jsem ho jako stavebnici v Levných knihách za 50 Kč, což je výborná cena a měl být
na hraní pro vnoučka. jenže znáte to - ulámaná kolečka utržené součástky a děda modelář pořád opravuje.
No a tak jsem si ho vzal do parády - to auto - a teď jen čekám na díly od Milana, abych mohl model dokončit.
Autíčko mělo kupodivu osky 2 mm a docela slušná kola a pneu, takže jsem to zachoval, podvozek jsem vlepil
do karoserie, ze které jsem vyřízl sedačky a nechal přístrojovou desku, zadní plato s motorem, který jsem jen barevně upravil a
horní část sedaček, které tvoří dělící přepážku od motoru. Z podvozku jsem odřízl zadní část s difuzory, přední s mřížkami nasávacích otvorů.
Pro zvýšení efektu jsem nalepil přední spojler, stříkl disky černou barvou a párátkem nanesl na střed disků žlutou tečku.
No a potom jsem přilepil spojler, který tam mám jen jako zpestření a stříbřenkou udělal zrcátka.
Na dráze jsem ta větší auta zkoušel a musím pochválit Milanovy podvozky, protože s nimi modely F 430 a Enzo opravdu parádně
jezdily.
se baví hobíci. Ve stádě Ferrari od Shellů mám ještě Enza, tak jsem si ho také vzal do parády a s podvozkem
od Milana jsem ho předělal také na dráhu. No a když jsem byl v tom tempu, tak jsem si střihnul již správné měřítko
a to žluté Ferrari 430. Koupil jsem ho jako stavebnici v Levných knihách za 50 Kč, což je výborná cena a měl být
na hraní pro vnoučka. jenže znáte to - ulámaná kolečka utržené součástky a děda modelář pořád opravuje.
No a tak jsem si ho vzal do parády - to auto - a teď jen čekám na díly od Milana, abych mohl model dokončit.
Autíčko mělo kupodivu osky 2 mm a docela slušná kola a pneu, takže jsem to zachoval, podvozek jsem vlepil
do karoserie, ze které jsem vyřízl sedačky a nechal přístrojovou desku, zadní plato s motorem, který jsem jen barevně upravil a
horní část sedaček, které tvoří dělící přepážku od motoru. Z podvozku jsem odřízl zadní část s difuzory, přední s mřížkami nasávacích otvorů.
Pro zvýšení efektu jsem nalepil přední spojler, stříkl disky černou barvou a párátkem nanesl na střed disků žlutou tečku.
No a potom jsem přilepil spojler, který tam mám jen jako zpestření a stříbřenkou udělal zrcátka.
Na dráze jsem ta větší auta zkoušel a musím pochválit Milanovy podvozky, protože s nimi modely F 430 a Enzo opravdu parádně
jezdily.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 07 zář 2014, 17:53
Re: Ferrari F 430 přestavba na dráhu
Ahoj, mám velkou radost, že se podvozek uplatňuje také na jiných modelech, než kovových. Byl jsem na burze v Německu a všichni byli hotoví z jezdícího Trabanta , Wartburka a Brouka, ale největší úspěch měl WV T1 v policejní verzi. Kdysi jsem konstruoval stavebnici a formy na WV pro kytaře v měřítku 1/35 z 2.války. Navnaděn Tvou přestavbou Ferrari, jsem tu stavebnici našel a došel jsem k závěru, že se do ní podvozek krásně vejde a půjde tam instalovat téměř celý kokpit i s posádkou.
Ti z Vás, kteří jsou z Prahy a stále nevěří , že kovová autíčka mohou na autodráze jezdit, tak se můžou osobně přesvědčit v sobotu v Dejvicích na burze. Budu tam i s autodráhou.
A třeba nás začne s prckama blbnout víc , když se přesvědčí na vlastní oči a ukazováček na réglu.
Ahoj Milan
Ti z Vás, kteří jsou z Prahy a stále nevěří , že kovová autíčka mohou na autodráze jezdit, tak se můžou osobně přesvědčit v sobotu v Dejvicích na burze. Budu tam i s autodráhou.
A třeba nás začne s prckama blbnout víc , když se přesvědčí na vlastní oči a ukazováček na réglu.
Ahoj Milan
Re: Ferrari F 430 přestavba na dráhu
LIKE, to Enzo mi přinesla kolegyně z práce, otočim ho koukám 1:38 tak sem jí ho zase vrátil
Jinak parádní .
Jinak parádní .
Re: Ferrari F 430 přestavba na dráhu
Měřítko, neměřítko, důležité je si zamodelařit. A můžu opět opakovat, že jezdí velmi hezky.
Chci toto téma uzavřít posledním příspěvkem. Milan mi poslal v PDF dekály, odpoledne jsem si je nechal
vytisknout na vodou snímatelný papír a vyřádil jsem se na na tomto žlutém kanárku.
Všichni maketáři nehledejte předlohu, jen jsem si na internetu kontroloval typické umístění reklamních
značek, aby to nevypadalo jako čínské hračky.
Až dorazí od Milana díly k podvozku, moc se těším na to, jak bude jezdit.
Podobnou hmotnost má i Nissan GTR a ten prohání i goučka od Carrery.
Chci toto téma uzavřít posledním příspěvkem. Milan mi poslal v PDF dekály, odpoledne jsem si je nechal
vytisknout na vodou snímatelný papír a vyřádil jsem se na na tomto žlutém kanárku.
Všichni maketáři nehledejte předlohu, jen jsem si na internetu kontroloval typické umístění reklamních
značek, aby to nevypadalo jako čínské hračky.
Až dorazí od Milana díly k podvozku, moc se těším na to, jak bude jezdit.
Podobnou hmotnost má i Nissan GTR a ten prohání i goučka od Carrery.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Ferrari F 430 přestavba na dráhu
To model cituji "dulezite je si zamodelařit" jezdil jsem Slot it a jezdim ML, jezdim na konci startovniho pole.Toto me vůbec nevadi.Nejkrasnejsi pocit mam když ty autíčka stavim (nezachazim do extremu), at uz na drevene drahy nebo domaci plastove.A uz jsem jech postavil nespocet. Jsem totiž modelar- hobik " A VOTOM TO JE "
Re: Ferrari F 430 přestavba na dráhu
Díky za podporu, ráno jsem vstal a doplnil auto bílým pruhem a číslem na kapotě, aby to vypadalo skoro dokonale.
Ač smyšlený design, radost pohledět.
Musím si ale připravit podklady pro tisk dekálů, aby toho bylo do foroty i pro měřitko 1:32, protože u nás ve Zlíně v print centru mi to vytiskli na
A4 na bílý, vodou stahovatelný papír za 280 Kč. Chce to loga, barevné plochy na pruhy a hlavně čísla, aby se ty náklady vrátily s počtem polepených aut.
Ač smyšlený design, radost pohledět.
Musím si ale připravit podklady pro tisk dekálů, aby toho bylo do foroty i pro měřitko 1:32, protože u nás ve Zlíně v print centru mi to vytiskli na
A4 na bílý, vodou stahovatelný papír za 280 Kč. Chce to loga, barevné plochy na pruhy a hlavně čísla, aby se ty náklady vrátily s počtem polepených aut.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Ferrari F 430 přestavba na dráhu
Je to veľmi pekná práca. Páči sa mi to.
Re: Ferrari F 430 přestavba na dráhu
...zamo... co ? já chodím do práce na 6 už 3 dny sem po sobě přišel v 19:30...
Re: Ferrari F 430 přestavba na dráhu
Krásná práce. Budeš ty dekály ještě přelakovávat lakem?