Subaru Impreza WRC 02 přestavba na dráhu

Zpráva
Autor
model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Subaru Impreza WRC 02 přestavba na dráhu

#1 Příspěvek od model » 20 srp 2016, 12:13

Na Fóru žádná ukázka práce modelářů, naposledy krásná formule, proto jsem se rozhodl poslat svůj příspěvek.
Bude to ve dvou krocích, ten první je práce na karoserii, interiéru a druhý podvozek a kompletace.
Měl jsem koupenu stavebnici od Hellera snad 4 roky a pořád jsem se nemohl odhodlat ji postavit.
Předělával jsem jiná auta s Milanovým podvozkem, až jsem si řekl dost, musím i tohle auto dodělat.
V minulé diskuzi se probírala možnost použít i na toto měřítko hliníkové disky, osky 2,38 mm a k tomu
i převody s červíky. Já našel v krabičce tyto disky, Milanovy pneumatiky na nich perfektně sedí.
Jeden pár má osku 2 mm, bude vpředu a zadní pár s oskou 2,38 mm bude vzadu, s tím, že si jen převrtám
převodové a dorazové kolo a plastová ložiska, a použiji Milanův podvozek.
Je mi jasné, že maketáři zalomí ruce, protože kola nemají správný průměr a také nebudu dávat inserty, chtěl
bych to ponechat v této podobě a zkusit, jak bude jezdit.
Ke karoserii jen krátce. Vy, kteří máte přes šedesát, do dálky vidíte jako radar Tamara, ale nepřečtete, kdo
Vám volá na displeji mobilu znáte tu hrůzu, když stahujete z aršíku něco, co není vidět a snažíte se to umístit
na správné místo na autě. Jak je vidět, dá se to s tímto hendikepem. Ale znak Subaru na čumáku a nápis Subaru
na přístrojové desce - to bylo pošušňáníčko.
Až přijde obálka od Milana s podvozkem a doplňky, předložím 2 pokračování.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Jirka B
Příspěvky: 414
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Subaru Impreza WRC 02 přestavba na dráhu

#2 Příspěvek od Jirka B » 21 srp 2016, 13:44

To model -máš to moc pěkné.A řek bych,že i ty kola k tomu sedí.Pokud by jsi sehnal k tomu inzerty bylo by to super.Já tento způsob kol a osiček ( vpředu průměr 2mm,vzadu 2,38mm na červíky)používám již delší dobu.Mám jen trochu problém s převrtáváním převodového kola na 2,38mm.Měl jsem na to přípravek z dob minulých,ale ten se mi rozsypal.Takže teď budu muset vyřešit ,jak na to aby kolo neházelo.Pokračuj,jen tak dál. Já právě teď řeším disky na červíka na 2,38mm,abych tam mohl použít inzerty z hraček a kovových modelů atd.Dám pak vědět.V brzké době tu již budu prezentovat můj oblíbený model(zatím je to hádanka)Brzy to bude hotové.

milangs1200
Příspěvky: 146
Registrován: 07 zář 2014, 17:53

Re: Subaru Impreza WRC 02 přestavba na dráhu

#3 Příspěvek od milangs1200 » 23 srp 2016, 08:02

Vím, že při lisování hřídelky se dělá hodně chyb, takže technologický postup je následující:
Vyvrtat kolmý otvor o průměru 2,3 mm. Vrtáky mívají průměr cca o 0.05mm menší, takže je přesah cca 0,1-0,13 mm, což u průměru 2,38 a výkonu motorků dostačuje. Vrták musí být dobře nabroušený.
Vrtá se zásadně ve stojanové vrtačce na KOLMe podložce s dírou proti vrtáku. Kolečko je třeba RUKOU podržet tak, aby vrták šel proti původní díře. V ruce máme větší cit a pokud není přípravek dobře udělaný a ustavený, tak je výsledek horší, než když je to vrtané tak, jak jsem popsal.
To nejdůležitější je ale postup při nalisování. Jako nástrojař vím, že se díra NENEVEDE na hřídel!!!!. Takže zapomeňte na kladívko a podobně.
Hřídelku je třeba upnout do skíčidla ve stojanové vrtačce a zkontrolovat, jestli nehází. Hřídelka musí mít náběh cca 30 stupňů- vyleštěný. Konec náběhu musí jít zastrčit do otvoru v kolečku. Nejdůležitější je podložka. Musí být kolmá na hřídelku a nesmí být hrbatá - ideálně by měla být broušená. Kolečko by také mělo být rovné a nehoupat se na podložce. Takže zapomeňte na různé matičky, vyvrtaná dřívka a podobně. Kolmost je základ!!!! A jak to tam poprvé strčíme nakřivo, tak je vše v háji a kolečko můžeme zahodit. Nastavíme si hřídelku proti otvoru v podložce , tak, aby při lisování prolezla hřídelka skrz kolečko. Usadíme kolečko na podložku a navedeme hřídelku kuželovým náběhem do otvoru v kolečku. Poté prolisujeme hřídelku skrz kolečko, kolečko držíme pevně přimáčknuté na podložku, ale s citem. Poznáme tak, jestli se nám kolečko někam hnulo, nebo ne. Pokud budeme postupovat tímto způsobem, máme vyhráno.
Omlouvám se všem těm, kdo to znají, ale raději jsem se to pokusil napsat blbuvzdorně i pro ty, kteří teprve začínají, ale možná, že i někteří zkušení zjistí, že někde dělají chybu, tak jak se to stává nám všem.
Ahoj Milan

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Subaru Impreza WRC 02 přestavba na dráhu

#4 Příspěvek od model » 23 srp 2016, 11:22

Díky za příspěvek, já si dnes koupil vrtáky 2,2 mm a 2,3 mm, takže můžu experimentovat.
Doufám, že to proběhne úspěšně, abych mohl uzavřít tento příspěvek s provozuschopným autem.

Jirka B
Příspěvky: 414
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Subaru Impreza WRC 02 přestavba na dráhu

#5 Příspěvek od Jirka B » 23 srp 2016, 14:00

To Milan Dík za příspěvek je to jasně a dobře vysvětlené.Takže vše na to mám.Chybí jen maličkost( to hlavní) Stojan na vrtačku a popř.i vrtačka.Používám totiž akučku.

milangs1200
Příspěvky: 146
Registrován: 07 zář 2014, 17:53

Re: Subaru Impreza WRC 02 přestavba na dráhu

#6 Příspěvek od milangs1200 » 23 srp 2016, 15:21

To Jirka B, možná by se nějaký stojan na bazoši našel a nebo si napsat Ježíškovi o takovou tu malou stojanovou vrtačku . Myslím, že něco měli v L..u okolo 2000,-. Obdivuji Tě, já bych si bez stojanové vrtačky nedovedl život představit.
To model , Za chvíli sedám na motorku a jedu na poštu a budeš tam mít 2 předvrtaná kolečka- jen nalisovat.
ahoj Milan

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Subaru Impreza WRC 02 přestavba na dráhu

#7 Příspěvek od model » 30 srp 2016, 08:51

Milan dojel na poštu, jak slíbil a mě přišla obálka. U jeho podvozku je výhoda, že se nemusí používat stojanová
vrtačka, tak jsem se dal do kompletace a hned tří rozdělaných aut.
U Subaru i Nissana jsem musel upravit výřezy v originální podvozkové platformě, aby se tam dal osadit
podvozek a vše klaplo na jedničku. Nissan a Porsche čeká ještě polepení dekály, už se na tom pracuje.
Dovoluji i přiložit dvě fotografie pro potěšení oka.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Jirka B
Příspěvky: 414
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Subaru Impreza WRC 02 přestavba na dráhu

#8 Příspěvek od Jirka B » 30 srp 2016, 12:50

Noooo hezký.A to porsche je ta laminátka nebo taky kovový model?

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Subaru Impreza WRC 02 přestavba na dráhu

#9 Příspěvek od model » 30 srp 2016, 21:46

Ano Porsche 917/30 je laminátka, dostal jsem ho od Vítka a pořád mi ležel v zásuvce,
protože jsem měl mindráky z kamufláže Sunoco. Vítek byl tak laskav, že mi sehnal i inserty pro tuto
barevnou variantu. Pokud by měl o ně někdo zájem, rád je poskytnu.
V této chvíli jsem zbavil karoserii laku, protože jsem zjistil, že odstín není úplně to pravé ořechové
a začínám znovu. Bude to klasika žlutá s logem Bosch a již se chystají dekály.
Právě jsem dolepil křídlo s lištou, byla to pěkná piplačka - 4 pásky 6x1 mm.
Mám od Milana bublinku pilota, bude mít červenou kombinézu a černou přilbu
jako Vašek Polák.
Můžu říci, že je to úchvatný model, prostě Porsche v celé kráse.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Subaru Impreza WRC 02 přestavba na dráhu

#10 Příspěvek od model » 07 zář 2016, 12:47

Takže poslední díl o Subaru. Zbývaly pouze stěrače do vodítka, díky moc kamarádovi ze Zlína za
věnování stínění. Byla to vodítka z SCX autíček, i když jsem stínění opatrně uhladil, zasunout je do
drážek u Milanova vodítka bylo nemožné. Tak jsem si vzal inspiraci od vodítek SCX a opatrně jsem lupénkovou pilkou
prořízl drážky na vodítku. Po začištění se krásně dalo stínění navléct a protože má vodítko horní přítlačnou
část, nedošlo k porušení statiky dílce.
Potom jen připájení kabelů a první zkouška.
Úplná paráda. Lehká karoserie a podvozek s hliníkovými disky je výborná kombinace.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět