Když jsme s Milanem probírali jak dál v přestavbách modelů na dráhu, shodli jsme se, že vzhledem ke
specifikám kovových modelů bude asi nejlepší zvolit předlohy, které nemají nic společného se
závodními speciály. Ty si můžete koupit a ke spokojenosti jezdit. Ale taková osobní auta, různé
dodávky a třeba i historiky nikdo nevyrábí a i jízda s nimi bude spíše zábavou, než sjíždění času na kolo.
Můj první pokus - Moskvič MILICIJA s tlampačem na střeše vypadá úžasně a také docela svižně jezdí.
Proto jsem se rozhodl k přestavbě dalšího historického vozu - tentokrát to je opravdu vitrínkový model -
vítěz Rallye Monte Carlo v roce 1950 Hotchkiss 686CGS s francouzskou posádkou M. Becquart a H. Secret.
Abych mohl autíčko vrátit zpět na stojánek, vyjmul jsem kokpit a úpravu jsem řešil pouze na podvozku a karoserii.
Model je ze dvou částí, podvozek včetně blatníků je plastový, což hodně pomůže v hmotnosti a kovová je pouze
karoserie. Ta je přichycena k podvozku dvěma šroubky přes nálitky. Vzhledem k rozměrům modelu a i průměru kol
jsem zvolil moji osvědčenou metodu propojení stávajícího podvozku a základního motorového lože.
Protože oska přední nápravy je vedena po šasí přes blatníky a šířka nedovolovala použít přední vidlici, ponechal jsem osku
v karoserii. Motorové lože je uchyceno šroubkem M2 přes roznášecí destičku a zadní oska se opírá o stávající otvory v blatnících.
Tím jsem dosáhl stabilizace a celé lože se mírně kýve, což přispěje k lepším jízdním vlastnostem.
Kola jsem použil originál, jen jsem v ruce převrtal otvor na průměr 2 mm a srazil ve vrtačce střední pruh na disku, abych mohl
navléknout Milanovy úzké pneumatiky. Nádherně to sedí, kupodivu i výška pneu je skoro modelová.
Osadil jsem větší převodové kolo a čekám jen na motorek
Hotchkiss 686 CGS přestavba modelu na dráhu 1.
Hotchkiss 686 CGS přestavba modelu na dráhu 1.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Hotchkiss 686 CGS přestavba modelu na dráhu 2.
Vše zatím vycházelo bez problémů, ale ten nastal, když jsem vymýšlel jak osadit vodítko.
S tímto tvarem karoserie, různými výstupky na šasí to byl oříšek. Vodítko s osazením předního krytu stěračů ne a ne vejít pod
auto, aby nenaráželo na podvozek. Jediné řešení bylo opatrné odbrušování podvozku a zabroušení držáků přední osky.
Jenže vodítko mělo střed otáčení přímo na osu a zpátky jsem ho nechtěl posouvat kvůli jízdním vlastnostem.
Tady se projevilo stáří a zkušenost, zabrousil jsem výstupek na vodítku a opatrně vyvrtal nový otvor v zadní části.
Potom jsem ho rukou protáhl závitníkem M2 a bylo to. Distanci tvoří originální podložka a šroubek vodítko fixuje přes plast
podvozku.
Zkouška na dílu Fara proběhla perfektně, vodítko je asi 1 mm nad dnem drážky a kola se krásně otáčejí.
Teď jen zabudovat objednaný motorek a propojit kabely a můžu zkoušet.
Už vidím ten urputný souboj s Moskvičem ...
S tímto tvarem karoserie, různými výstupky na šasí to byl oříšek. Vodítko s osazením předního krytu stěračů ne a ne vejít pod
auto, aby nenaráželo na podvozek. Jediné řešení bylo opatrné odbrušování podvozku a zabroušení držáků přední osky.
Jenže vodítko mělo střed otáčení přímo na osu a zpátky jsem ho nechtěl posouvat kvůli jízdním vlastnostem.
Tady se projevilo stáří a zkušenost, zabrousil jsem výstupek na vodítku a opatrně vyvrtal nový otvor v zadní části.
Potom jsem ho rukou protáhl závitníkem M2 a bylo to. Distanci tvoří originální podložka a šroubek vodítko fixuje přes plast
podvozku.
Zkouška na dílu Fara proběhla perfektně, vodítko je asi 1 mm nad dnem drážky a kola se krásně otáčejí.
Teď jen zabudovat objednaný motorek a propojit kabely a můžu zkoušet.
Už vidím ten urputný souboj s Moskvičem ...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
e: Hotchkiss 686 CGS přestavba modelu na dráhu 3.
Aby to bylo dokonalé, převrtal jsem u předních kol disky na osku 2 mm a vložil distanční vložky
z Milanovy nabídky.
Je to tak úchvatný model, už se těším na testovací jízdy.
z Milanovy nabídky.
Je to tak úchvatný model, už se těším na testovací jízdy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.