Lotus Elise GT1 - 1:43 přestavba modelu na dráhu
Lotus Elise GT1 - 1:43 přestavba modelu na dráhu
Tak tohle je opravdu poslední model, který přestavuji z kovových aut. Ne že bych s tím přestal navždy, ale mám rozpracovány tři
auta a musím počkat, až mi Milan pošle objednané věci, kterými zkompletuji modely a hlavně vyzkouším na dráze.
Opět Levné knihy cena 79 Kč - výrobce De Agostini. Opět zajímavý a slušně provedený model, ale zase zbytečně moc materiálu.
Tuto malou vadu na kráse však neřeším, protože to dělám pro radost.
K vlastní stavbě - Milanův podvozek jsem použil bez bočnic, tentokrát jsem využil podvozkovou platformu modelu, jen jsem
ji vyřízl pro motorové lože a vodítko. Zachoval jsem i původní otvory pro přední a zadní osku, jen jsem zvětšil otvory. Tím jsem měl rozvor bez
velkého měření. Přilepil jsem držák přední osy a držák vodítka a podlepil platformu ABS destičkou 1,5 mm. Celé jsem to uchytil
čtyřmi šroubky do plata podvozku a opět použil silikonové špunty, jako samosvorné matičky. Celý podvozek je připevněn ke karoserii 4 šroubky.
Zadní disky jsou původní, jen jsem je převrtal na osku 2 mm a mírně zkrátil, aby se na ně daly navléknout Milanovy závodní
pneumatiky. Přední kola jsou bez úprav, nechal jsem i původní osku 1,5 mm, alespoň bude mírná vůle.
Model auta jsem upravil nalepením proužků fólie podle vzoru skutečného vozu, který jsem našel na internetu.
auta a musím počkat, až mi Milan pošle objednané věci, kterými zkompletuji modely a hlavně vyzkouším na dráze.
Opět Levné knihy cena 79 Kč - výrobce De Agostini. Opět zajímavý a slušně provedený model, ale zase zbytečně moc materiálu.
Tuto malou vadu na kráse však neřeším, protože to dělám pro radost.
K vlastní stavbě - Milanův podvozek jsem použil bez bočnic, tentokrát jsem využil podvozkovou platformu modelu, jen jsem
ji vyřízl pro motorové lože a vodítko. Zachoval jsem i původní otvory pro přední a zadní osku, jen jsem zvětšil otvory. Tím jsem měl rozvor bez
velkého měření. Přilepil jsem držák přední osy a držák vodítka a podlepil platformu ABS destičkou 1,5 mm. Celé jsem to uchytil
čtyřmi šroubky do plata podvozku a opět použil silikonové špunty, jako samosvorné matičky. Celý podvozek je připevněn ke karoserii 4 šroubky.
Zadní disky jsou původní, jen jsem je převrtal na osku 2 mm a mírně zkrátil, aby se na ně daly navléknout Milanovy závodní
pneumatiky. Přední kola jsou bez úprav, nechal jsem i původní osku 1,5 mm, alespoň bude mírná vůle.
Model auta jsem upravil nalepením proužků fólie podle vzoru skutečného vozu, který jsem našel na internetu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Lotus Elise GT1 - 1:43 přestavba modelu na dráhu
velice pekne, když tak sleduji Vase modylky a drahy tak me docela mrzi ze jsem ty 1:43 vzdal.Je to mozna uz 15 roku co jsem tu autodráhu mel.No ale v te době to ještě nebylo tak aktualni a byla to jen takova hracka pro male deti.U te drahy byli 4 pekna autíčka Porsche 935, Lamborghini countah. Lancia stratos Gr5 ta prodlouzena a to další si nemuzu vzpomenout.Prorstor na drahu mamasi4,5x1,5m. To mahla byt krasna dlouha dokonce 4tyr rdazkova draha. V tu dobu jsme meli v DDM v automodelarskem krouzku klasickou drahu z GONIO tak jsem se venoval 1:32.O tech kovových modylkach uz jsem premyslel i v 1:32 ale to bylo asi uz moc tezke.A když momentalne vidim jak vyborne umite s timto 1:43 meritkem kouzlit, tak jste me dali vejkeho brouka do hlavy.Mam ale rozdelanych ještě asi 10 autíček 1:32 ale jen na upravu zlepseni jizdnih vastnosti tak zatím na male není cas. Ale urcite alespoň jedno si skusim udelat
Re: Lotus Elise GT1 - 1:43 přestavba modelu na dráhu
Sú to fakt pekné modely. Vyzerá to neskutočne dobre a vlastne modelov v merítku 1:43 je neskutočné množstvo. Budem to musieť vyskúšať na našej dráhe.
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 07 zář 2014, 17:53
Re: Lotus Elise GT1 - 1:43 přestavba modelu na dráhu
Dají se v tomto měřítku vykouzlit opravdu nádherné modely , ale chytne Vás to teprve v okamžiku, když se to autíčko rozjede. Do té doby je to pouze normální kovové autíčko. A pokud tu jízdu zasadíte do modelové autodráhy -Rumov, JirkaB a ostatní , -to teprve nemá chybu. Prostě- MAŠINKY 1/43.Já si jí stavím také. Je to stůl na kolečkách, takže se s tím dá v místnosti přejíždět, aby nepřekážela. Mám to nafocené a chci založit nové vlákno. Připravuji doplňky -laserem řezané-budovy. Mám už připravenou tribunu-několik variant, garáže, věž, záchody, psí boudu , pískoviště, boží muka, ploty, zámkovou dlažbu. Kokpity mi Rumov barví .Peru se akorát s figurkami. Zatím mám čínské, ale až budu mít 3D modely, tak udělám formu.
Prckům ZDAR!
Prckům ZDAR!
Re: Lotus Elise GT1 - 1:43 přestavba modelu na dráhu
Je to neskutočné a lákavé.
Re: Lotus Elise GT1 - 1:43 přestavba modelu na dráhu
Moje myšlenka, kterou jsem Maxi-pu napsal v mejlu -je pozvat i děti k Vám na dráhy s jejich koupenými autíčky hlavně od Carrera GO, které jsou v každé prodejně hraček a předvánoční masáž určitě zabrala.
Dráhy myslím něco jako je v Půchově, na šesti či osmidrahách to je pochopitelně nesmysl, protože nebudou vidět a hlavně nebude fungovat magnet. Ale i ta 15 metrová čtyřdráha, kterou jsem viděl na fóru je ideální pro ježdění aut 1:43.
U dílů z Carrery, Ninca či SCX není problém, u Fara se musí pouze roztáhnout kartáčky a protože GO je mají dvojité, dá se to. Vodící kolík v případě, že je dlouhý se dá upilovat, výhodou je, že se dají koupit
jako náhradní díl a pouze se nacvaknout.
A když se rozhodnete zkusit přestavbu a objednáte si podvozkové díly včetně motorku, magnetů, převodu a kol, bude práce radost, dosáhnete i s minimem nářadí skoro profesionální výsledek,
za který se nemusíte stydět. Příkladem jsem toho já, kterému Vítek přinesl ukázat onen zmiňovaný podvozek a už mě to nepustilo. A to mám od něj ještě laminátku Porsche 917/30. Chtěl bych ji mít v barvách SUNOCO, ale je tak náročné, že to pořád odkládám.
A poslední věc je i otázka nákladů. Tyto malé modely se dají pořídit do pětistovky, úpravy jsou u značkových výrobců minimální
a jedná se maximálně o výměnu vodítka, či zbroušení pneumatik kvůli otřepům. Při běžném provozu jsou auta skoro nerozbitná a mazat a čistit se musí každý model.
A když má někdo rád formule, není také co řešit.
Dráhy myslím něco jako je v Půchově, na šesti či osmidrahách to je pochopitelně nesmysl, protože nebudou vidět a hlavně nebude fungovat magnet. Ale i ta 15 metrová čtyřdráha, kterou jsem viděl na fóru je ideální pro ježdění aut 1:43.
U dílů z Carrery, Ninca či SCX není problém, u Fara se musí pouze roztáhnout kartáčky a protože GO je mají dvojité, dá se to. Vodící kolík v případě, že je dlouhý se dá upilovat, výhodou je, že se dají koupit
jako náhradní díl a pouze se nacvaknout.
A když se rozhodnete zkusit přestavbu a objednáte si podvozkové díly včetně motorku, magnetů, převodu a kol, bude práce radost, dosáhnete i s minimem nářadí skoro profesionální výsledek,
za který se nemusíte stydět. Příkladem jsem toho já, kterému Vítek přinesl ukázat onen zmiňovaný podvozek a už mě to nepustilo. A to mám od něj ještě laminátku Porsche 917/30. Chtěl bych ji mít v barvách SUNOCO, ale je tak náročné, že to pořád odkládám.
A poslední věc je i otázka nákladů. Tyto malé modely se dají pořídit do pětistovky, úpravy jsou u značkových výrobců minimální
a jedná se maximálně o výměnu vodítka, či zbroušení pneumatik kvůli otřepům. Při běžném provozu jsou auta skoro nerozbitná a mazat a čistit se musí každý model.
A když má někdo rád formule, není také co řešit.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 07 zář 2014, 17:53
Re: Lotus Elise GT1 - 1:43 přestavba modelu na dráhu
Na ty prcky to chce plastovou dráhu. Jezdil jsem s tím na Praze 6 a u nás ve Slaném a to autíčko je opravdu malé. Pod stromeček jsem si nadělil 2 kusy Carrera Evolution a mám dráhu přes celý pokoj a ti prckové tam jezdí perfektně. Vodítko je dělané tak, aby fungovalo i na Faro. A jak už jsem tu psal, z té stavebnice postavíš funkční model za dva večery u televize. Takže ideál pro otce a dědy se syny a vnuky. Zatímco naše protějšky čučí večer na seriál, my se vrátíme do dětských let a můžeme s našimi potomky modelařit a doufat, že tato činnost bude v jejich očích zajímavější, než hrát hry na počítači. Mě se to u mého syna povedlo. Airsoftová střílečka je lepší, než ta počítačová a jezdit v terénu Uazem, je také větší zážitek, než sedět u počítače. Tak je na nás, abychom ty naše potomky přesvědčili, že postavit si vlastní autíčko a závodit s ním na dráze je zajímavější, než ten počítač.
Re: Lotus Elise GT1 - 1:43 přestavba modelu na dráhu
To-model.Taky je mám rozdělané(Porsche 917/30) V podstatě už mám hotový podvozek.Ovšem musím počkat do jara ,až bude venku teplo ,kvůli nástřiku kastle.Tak se snaž.
Re: Lotus Elise GT1 - 1:43 přestavba modelu na dráhu
Děkuji za podporu. Podvozky od Milana mám ještě pro dva modely, jen bych doplnil motory, převod a kola.
Jako bonus mi Milan věnoval kokpity, takže i pilot by byl.
Mám i od Vítka příslib dekálů, dokonce mi sehnal inserty do kol.
Karoserie je velmi slušná, chce to pochopitelně lakýrnické minimum. No a to mě trochu brzdí.
V každém případě to chci postavit, protože je to nádherné auto.
Přemýšlím ještě o nabídce Milana, že má k dispozici nové velmi hezké disky a pneumatiky.
Tím bych trochu polevil v modelovosti protože bych nemohl použít inserty, ale je to opět jen
pro radost.
Disky na fotce se dají také použít,natáhl bych na ně Milanovy pneu a zkusil vložit inserty.
Je tam oska 2,38 mm, jen bych převrtal převodové kolo a plastová ložiska.
Jako bonus mi Milan věnoval kokpity, takže i pilot by byl.
Mám i od Vítka příslib dekálů, dokonce mi sehnal inserty do kol.
Karoserie je velmi slušná, chce to pochopitelně lakýrnické minimum. No a to mě trochu brzdí.
V každém případě to chci postavit, protože je to nádherné auto.
Přemýšlím ještě o nabídce Milana, že má k dispozici nové velmi hezké disky a pneumatiky.
Tím bych trochu polevil v modelovosti protože bych nemohl použít inserty, ale je to opět jen
pro radost.
Disky na fotce se dají také použít,natáhl bych na ně Milanovy pneu a zkusil vložit inserty.
Je tam oska 2,38 mm, jen bych převrtal převodové kolo a plastová ložiska.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.