Panoz Esperante GTR 1

Odpovědět
Zpráva
Autor
model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Panoz Esperante GTR 1

#1 Příspěvek od model » 23 led 2016, 18:34

Když jsem si četl poslední příspěvky, kde se píše o radosti z modelaření, dovoluji si vložit příspěvek
ve kterém chci ve fázi rozpracovanosti ukázat, jak se dá docela jednoduše i v domácích podmínkách
postavit krásný model. Tedy doufám že bude krásný, protože jsem v kontaktu s Vítkem, který mi slíbil
připravit dekály a z jeho dílny je to na 100%.
Protože mám doma od Milana pár náhradních dílů jeho podvozku a v Levných knihách jsem objevil tuhle krásnou předlohu
za pouhých 79 Kč, bylo rozhodnuto. Jediný problém byl s nástřikem - na autě byla zlatá metalíza, strašné, dokonce na internetu
to je na obrázcích. Naštěstí jsem našel předlohu, která jela 24 hodin v Le Mans v roce 1997.
Klasický postup - osazení bočnic do karoserie, složení podvozku, přidání předního spojleru, vyvrtání otvoru za kabinou pro čerpání paliva a výroba
zadního křídla. Přední kola jsem nechal původní, u zadních kol jsem zbrousil disk, převrtal pro osu 2 mm a nasadil Milanovy závodní pneumatiky.
Sedí to, neháže to. Mám od Milana kokpit, který jsem jen upravil a natřel, přilepil křídlo a celý model přestříkal Motipem černý polomat.
Disky jsem stříkl barvou na disky, koupenou v Lidlu. Je perfektní, s jemným filmem a krásně hliníkově stříbrná.
Teď budu čekat na dekály na drobné doplňky od Milana, ale už tak je to nádherný model.
Až bude hotovo, dám to pochopitelně na fórum.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Jirka B
Příspěvky: 414
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Panoz Esperante GTR 1

#2 Příspěvek od Jirka B » 23 led 2016, 20:38

To-model.Jediná otázka-model je kovový nebo plastový?

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Panoz Esperante GTR 1

#3 Příspěvek od model » 24 led 2016, 09:58

Ano, model je kovový. ale já už neřeším nekonečné diskuze kolem hmotnosti, výšky těžiště a podobně. Milan svoji stavebnici podvozku pro přestavbu autíček v měřítku 1:43
navrhl a vyrábí právě pro lidi jako já - hobíky - kteří si chtějí zamodelařit a postavit si svůj model auta. Pochopitelně je nesmysl takto upravovat vitrínkové modely
od značkových firem v ceně i několika tisíc korun. Proto jsem presentoval několik přestaveb modelů od Burraga Race, od De Agostiniho a Mondo Motors.
U tohoto posledního výrobce je i pár aut s plastovou karoserií. Dají se sehnat i stavebnice od firmy Heller v tomto měřítku, ale to spíše na bazarech za velký peníz.
U kovových modelů je výhodou kvalitní potisk, ale třeba u Panoze jsem se pustil do radikální přestavby. To záleží na prioritách, zda budete mít jen auto, nebo
model, který fakticky jezdil.
Já mám plný kufr dílů dráhy od Fara, možná je nás hodně a je problém s čím jezdit. Když jsem na ní vyzkoušel poprvé koupená auta od Carrery GO, jezdila rychle,
magnet držel auto na šikmo, ale jinak paráda. Tady začala moje první úprava. Vyměnil jsem magnet a osadil vodítko SCX. Potom jsem dostal kontakt na Milana
a po zakoupení dílů podvozku jsem to pro sebe rozjel. Vodítka od SCX jsem vyměnil za Milanovy a začal přestavovat ty kovové.
Dotáhl jsem to k číslu 12 a dva modely čekají na osazení motorů a převodů.
Ten poslední je zelený Lotus, co je na fotografii.
I když musím kriticky přiznat, že ta GOučka jsou rychlejší, je to ale spíše převodem, kovová a přestavěná plastová se také nedají zahanbit.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Jirka B
Příspěvky: 414
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Panoz Esperante GTR 1

#4 Příspěvek od Jirka B » 24 led 2016, 17:40

Jo jasně.Já si modely taky dělám sám a pokud se někde objeví nějaký pěkný model v plastovém provedení jdu do toho.Dík.

Odpovědět