Jsem tady opět, neúnavný upravovatel. Tentokrát to je kovový model Ford GT 40 od De Agostini v měřítku 1:43. Je možno ho zakoupit spolu s dalšími zhruba deseti typy vozidel v prodejnách Dráčik za 98 Kč.
Měl jsem ho doma asi měsíc a když jsem dokončil Porsche, svrběly mě ruce. Mám jeden kompletní podvozek od Milana a proto jsem se rozhodl jít do stavby. Mám objednán ještě motor, převody a kola, takže v této chvíli je model upraven na 80 % a až mi přijdou objednané věci, bude již hračka to dokončit.
Stavebnice Milanova podvozku je opravdu mimořádně povedená, protože se může použít jen část, přední vidlice a držák vodítka jsem v tomto případě nepotřeboval a uložil na další použití. Tento model má vzhledem k typickým zaobleným bokům vozu podvozek z plastu vytažen do karoserie a je stříknut bílou barvou. Spoj lícuje s linkou a nápisem Ford, takže je to hezky schováno a plastové šasí je velmi tuhé na zkrut. Zakreslil jsem si držák motoru a lupénkovou pilkou vyřízl otvor, totéž jsem udělal s kokpitem. Vše jsem vypiloval do přesných rozměrů. Dá se to dělat na koleně a platí - postupně pilovat a pořád kontrolovat.
Když jsem si proměřil výšku podvozku a průměr kol, vyšlo mi uložení vodítka těsně pod spodní hranu podvozku. Využil jsem otvor pro přední držák karoserie, kovový nálitek jsem odbrousil a do podvozku vypiloval otvor pro vodítku. Výšku vodítka jsem vymezil fíbrovou podložkou, kterou jsem obrousil a když jsem zašrouboval šroubek, vodítko se lehce otáčí a sedí v celé hloubce drážky, má distanci pro stěrače a kola se otáčejí. Uf, to je vždy největší problém to doladit.
Motorové lože připevním k podvozku dvěma šroubky a celé šasí doplním dalšími dvěma montážními otvory u přední nápravy. Tím si mohu podvozek jemně povolit, aby karoserie plavala a snad to pomůže k lepším jízdním vlastnostem.
Poslední věcí budou zadní kola. U tohoto modelu jsou válcové hladké disky, takže se bude moci na ně nasadit kvalitnější pneumatika.
Ještě provést nátěr v motorovém prostoru, aby to vypadalo a budu spokojený.
Hezký den přeji a zkuste to také, je to příjemná práce.
Ford GT 40 - 1:43 přestavba kovového modelu na dráhu
Ford GT 40 - 1:43 přestavba kovového modelu na dráhu
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Ford GT 40 - 1:43 přestavba kovového modelu na dráhu
Jen chci doplnit fotodokumentaci, na žádost Vítka tam vkládám fotky auta na dráze Faro.
Už je tam pokus o zbarvení motorové části.
Už je tam pokus o zbarvení motorové části.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Ford GT 40 - 1:43 přestavba kovového modelu na dráhu
Krásný...moc krásný...
je dobře, že Milanova myšlenka zprovoznění "kováků" pro radost funguje.
Jen snad malou připomínku, bohužel váha "slitinové" karoserie je dost limitující, co se týká jízdních vlastností.
Ano jezdí to, ale v mém případě velkého stoupání a klesání trati, je to občas honička udržet na všech čtyřech.
Ale na druhou stranu, ten dokonalý vzhled a detaily jsou v plastu asi nedostižné.
je dobře, že Milanova myšlenka zprovoznění "kováků" pro radost funguje.
Jen snad malou připomínku, bohužel váha "slitinové" karoserie je dost limitující, co se týká jízdních vlastností.
Ano jezdí to, ale v mém případě velkého stoupání a klesání trati, je to občas honička udržet na všech čtyřech.
Ale na druhou stranu, ten dokonalý vzhled a detaily jsou v plastu asi nedostižné.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...
Re: Ford GT 40 - 1:43 přestavba kovového modelu na dráhu
Dosažitelné je ledacos. Problém je spíš v tom, kolik je kdo ochoten investovat a co komu stačí.
Třeba nabídka kol od "scala43" je víc než uspokojivá.
Zrovna v tomto případě by sice stálo za úvahu kastli zaformovat, vyrobit laminátku a samotný kovový model použít jako dárce detailů.
Ale kolega ví, že 1:43 je marné měřítko, vhodné tak pro rozptýlení a budoucnost na doma má 1:32.
Třeba nabídka kol od "scala43" je víc než uspokojivá.
Zrovna v tomto případě by sice stálo za úvahu kastli zaformovat, vyrobit laminátku a samotný kovový model použít jako dárce detailů.
Ale kolega ví, že 1:43 je marné měřítko, vhodné tak pro rozptýlení a budoucnost na doma má 1:32.
Re: Ford GT 40 - 1:43 přestavba kovového modelu na dráhu
Omlouvám se za informaci o ceně kovových modelů De Agostini 1 :43. Byl jsem tam dnes a cena je 109 Kč.
Asi jsem uvedl cenu z účtenky, protože mám u nich kartu se slevou.
Stejně je to zajímavá cena i pro možnost, že auto použijete jako základ formy třeba pro laminování.
Možná to bude cesta jak si opatřit hezké karoserie. Dekály snad nebudou tak velký problém.
Asi jsem uvedl cenu z účtenky, protože mám u nich kartu se slevou.
Stejně je to zajímavá cena i pro možnost, že auto použijete jako základ formy třeba pro laminování.
Možná to bude cesta jak si opatřit hezké karoserie. Dekály snad nebudou tak velký problém.