Fiat Abarth 131 - 1:43, přestavba kov. modelu na dráhu

Odpovědět
Zpráva
Autor
model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Fiat Abarth 131 - 1:43, přestavba kov. modelu na dráhu

#1 Příspěvek od model » 20 čer 2015, 18:34

Druhým modelem, který jsem dokončil do fáze pojízdného auta je Fiat Abarth 131. Použil jsem taktéž komponenty podvozku od Milana s tím, že jsem stávající podvozek odstranil, vyřízl do kokpitu potřebný otvor,
kokpit přilepil zpět do karoserie a vlepil jsem bočnice z destiček polystyrenu, ty originální jsem si nechal na jiný model. U těchto vozů je krátký přední převis a proto jsem musel použít jiný typ vodítka a také jsem si vyrobil nový držák. Pokud bude předlohou klasický závodní vůz, originální vodítka tam sednou, mají výhodu, že jsou placatá a vsunou se i pod přední osku. Fiat měl náhodou stejný průměr kol jako dodal Milan, jen jsem natřel disky stříbrnou barvou, jako u originálu, upravil délku osiček a připájel kabely a mohl vychutnat slastný hukot motoru.
Při nasouvání převodu na osu oceníte to, že kluzná ložiska se vkládají s oskou do domečku, takže při této manipulaci máte pouze čistou osu a převodové a dorazové kolo. Je jasné, že převody jsou v tomto měřítku takové jaké jsou. Pokud si někdo vyrobí převody a pastorek z duralu, jen líp, ale pořád to je kategorie hračky na zajímavé domácí poježdění.
A teď k jízdním vlastnostem. Kola a pneumatiky jsou velmi kvalitní, kovová karoserie nic moc, její hmota může změnit vlastnosti, proto Milan doporučuje jako u velkých modelů uvolnit spojovací šroubky a vytvořit stav, kdy karoserie hrká. Tím se výrazně omezí negativní vliv těžké karoserie.
Nejlépe bude si to vyzkoušet. V každém případě společná fotka s vitrínkovým kolegou stojí za tu námahu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět