Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezké

Zpráva
Autor
harry
Příspěvky: 118
Registrován: 20 led 2015, 22:01

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#21 Příspěvek od harry » 12 črc 2015, 18:41

Nuž,Rumove,tiež si myslim,že by to malo byt o zábave a radosti z malých úspechov.

Aj ked,vytunit model za 8 tisic,a potom sa ponahánat s kamošmi,tiež nemusi byt na zahodenie.

Každému soudruhu dle jeho libosti. :D

Vítek

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#22 Příspěvek od Vítek » 12 črc 2015, 18:55

Já vím, že Ty víš. Ale třeba to zajímá i jiné, kteří chtějí postavit model. Čili info, že to jde i jinak a materiál je k dispozici. Někdy stačí málo, někdy je potřeba přitlačit. Třeba i na cenu.
Opravdu zkus menší kola, užší přední a posuň vodítko dopředu - co to jde.


Mně jde ještě o jednu věc. Nechci aby vznikala představa, že je možné považovat cokoliv za autodráhový model. Bez ohledu na měřítko. ;)

Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 338
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#23 Příspěvek od RUMOV » 12 črc 2015, 23:16

Vítku, a potažmo všichni auodráhový maniaci zde na foru...
....proboha, to zní jak provolání Mým národům... :D

Zde na foru je 158 členů...
tenhle jezdí závody na dřevě, tenhle zase vykopává staré Itesy, další laboruje s digitálem, tamten se pro změnu snaží vytunit malé prcky aby jezdily jak dospěláci,(nemyslím sebe) :) každý dle toho co považuje pro sebe za důležité...
když to shrnu, normální neškodné úchylky, které se potkávají zde na DF a mají si co říci.

Každý pes jiná ves a jiný přístup, a o o o tom (jak klasik pravil) to je.

Sám osobně jsem vděčný za rady a mnohá probuzení, které jsem zde našel, (vodítka, ovladače, atd)
Už v úvodu jsem psal cosi o pletení biče z h.... a z fotek to jasně vyplývá, každému musí být jasné že v mém případě se nejedná o klasický autodráhový model.
Spíše se snažím splatit jakýsi dluh ještě ze starého fora (kde jsem sál informace jak houba) a všem které jsem otravoval přes maily a třeba inspirovat i ostatní kteří si chtějí jen hrát a mít z toho dobrý pocit.

Malý prcek NIKDY nebude jezdit tak jako velké auto, (nemyslím rychlost), myslím pocit a ovládání.
Ať už z důvodu rozměrů, hmotnosti, rozvoru atd...
Koupil jsem si jedno "dospělácké" auto a vážně je to tak. :!:

Stejně jako na plastu 43 to NIKDY nebude jako na 32, potažmo na dřevě...

Ale třeba spousty začínajících nadšených hračičků skončí při tunění svého prvního Trabanta u té své poslední Corvetty.

Jinak vodítko u Porsche jsem posunul více dopředu, a kupodivu to funguje výrazně lépe... :lol:
A možná jsem divnej, ale těším se jak jedno dám do originální "kamufláže" Jagermeister" a to druhé do naprosto vymyšlené kamo Minolta a Michelin.... :roll:

Drážce a lhostejno jaké, ZDAR....
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 338
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#24 Příspěvek od RUMOV » 24 led 2016, 19:02

Mírný posun u obou placek Porsche...

nové vodítko od Milana, zbroušení předku, srovnání pro vodítko...
1.jpg
vyčištěné, odmaštěné kastle, připravené na barvu...
2.jpg
základ barva, před obtisky...
3.jpg
zatím konečný stav před doděláním osvětlení, kondenzátor sice mám, ale opět problém kam ho nacpat, takže asi zatmavím spodek a použiju původní řešení žárovka a světlovodný plast...
4.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

Jirka B
Příspěvky: 414
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#25 Příspěvek od Jirka B » 24 led 2016, 20:17

To RUMOV-jaký používáš kondenzátor na osvětlení aut.Já pokud jsem řešil osvětlení s kondenzátorem jsem používal tzv. Gold cap 220000mikroF.Je sice dražší ,ale malý.Je to knoflík průměr cca 10mm a vysoký cca 5mm.Ovšem já to používám s motorem velikosti carrera Go.S velkým motorem nevím,zda tam vleze,protože jsou tam ještě další součástky
viz.http://www.carrera4fun.de/používám ten spodní obrázek.

Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 338
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#26 Příspěvek od RUMOV » 24 led 2016, 20:31

Ano, přesně ten samý kondík mám taky, ale bohužel ve spojení s klasickým motorkem se tam prostě nevleze... :cry:
jediné co mě napadlo, nacpat ten kondík nad převod, ale ani tak se tam nevejde...
oproti klasickým "Goučkům", je tenhle pigmej v jakémsi měřítku asi 1/48, a tím pádem i menší, o kolik, je dobře vidět v porovnání s klasickou kastlí 1/43 od Helleru výše ve vláknu.
Jediné co by fungovalo, sklepat kondík kladivem na placku, ale to by bylo asi mírně kontraproduktivní.... :lol:
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

stembas
Příspěvky: 263
Registrován: 18 říj 2015, 14:25

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#27 Příspěvek od stembas » 29 led 2016, 10:53

ahojte, hlavne pro RUMOV a model. Auticka stavim uz velmi dlouhou dobu, ještě když zacinala prvni autodráha igla takzvanyma formulama čibuk s kulatymi motory. Mel jsem i drahu NINCO, ted mam CARRERU postavenou na pevno asi 15 metru s provizorni krajinou a depem.Kdysi jsem koupil i cinskou drahu (v bazaru) na skousku jak tyto mama autíčka budou jezdit a hlavne ze zabere maly prostor. Nez jsem ji stacil zprovoznit tak z casovych duvodu jsem ji dal pryc.Po zakoupeni Carrery jsem zacal premyslet jak všechno ucnadnit, tedy hlavne stavbu drahy. Rozsireni v zatáčkách je dost drahe tak jsem se zacal zajímat ze bych pouzival autíčka 1:43 bud SCX, Carrera popride Kyosho. Ted uz sice jezdim s klasickými 1:32 znamyh firem které jsou na trhu dostupne FLY, NINCO, SCALEXTRIC, MRRC atd. ktere samozrejme vytunim pro lepsi jezdi vastnosti, nekdy upravuji i podvozek.Toto asi znate uz.
Stále me ale laka koupit si nejakto mensi auticko (pro začátek muze byt i neke cinske, to jauz bych te kastle něco brutálního vytvori)l ale nevim jesti bych nebyl zklaman jizdnimi vlastnostmi, protože tyto autíčka neznam jak funguji na draze.Tak Vas prosim ani ne tak o radu ale spise o informace. Tyto male modely se me totiž hrozne liby, jsou uz pekne vymakane jak disainove tak maketove. A hlavne se mi libi ze vlastne ta draha (ve skutecnisti cesta)je pro ta autíčka siroka tak jako v realu a není problém s rozsirovanim zatáček. (ty uz ale mam k vuli 32kam)
A z velkych drevenych drah znam uz i ten takovy opticky pocit ze cim mensi auticko je draze ti se zda ze ta draha je vetsi(delší) A myslim si ze každý si preje jezdit na co nejdelších drahach. Ja jsem osobne jezdil na nejdelsi draze v MOSTE na SLOT IT cupu. Ta ma 56m pokud se nepletu.
Diky a doufam ze také budu moci necim prispet

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#28 Příspěvek od model » 29 led 2016, 13:45

Pokud máte dráhu Carrera, myslím si, že ideální je koupit auta Carrera GO.
Cena se v obchodech sjednotila na částce 449 Kč, což je asi třetina ceny kvalitního modelu v měřítku 1:32.
Já jsem si jich koupil před časem za mírně nižší cenu 4 kusy pro jejich opravdu perfektní vzhled. Mám Aston Martina, Ferrari 599, Vipera a
Audi DTM. A to si jezdím na Faru 90 mm.
Auta jsou rychlá a magnet drží, takže jízda je bez problémů. I to jejich prazvláštní kolíkové vodítko
funguje. Máte pravdu i v tom, že tahle velikost má více prostoru na dráze a působí to modelověji.
Když sundáte podvozek, nemůže to být jednodušší. I plastový převod je slušný, kola s modelovými inserty mají
pneumatiky se slušnými vlastnostmi.
Modely Kyosho mají nádherné karoserie, na můj vkus zbytečně složitý podvozek a také výrazně vyšší cenu.
SCX jsou prý lepší jako GO, ale neměl jsem možnost porovnání.
Pokud si prolistujete vlákno 1:43, mám tam už dost příspěvků na přestavbu kovových modelů 1:43 na dráhu.
Je to také dobrá cesta, hlavně si uspokojíte své modelářské choutky

Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 338
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#29 Příspěvek od RUMOV » 29 led 2016, 14:03

Souhlasím s kolegou modelem, ale nutno podotknout, že měřítko 1/43 je v základu hračka...
Asi lze "vytunit" i velikost 1/43, ale vzhledem k rozměrům, váze, rozvoru, a spoustě dalších věcí to nejde srovnávat s dospěláckými auty.
Je to o postoji každého "pacienta" a každému stačí něco jiného a něco jiného od prcků očekává..toho je plné téma 1:43. :)

A to nejdůležitější, o co jde, je pocit jaký z toho máte, nebo budete mít.
Proto pokud jezdíte a stavíte velká auta, bude to určitě něco jiného, neříkám že úplně špatné, ale jiné... ;)
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

stembas
Příspěvky: 263
Registrován: 18 říj 2015, 14:25

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#30 Příspěvek od stembas » 29 led 2016, 15:36

chlapi diky, ze GO ma kolik vim, SCX ma voditko, tyto autíčka jsem mel v rukach. O tech autíčkách vim dost ale nikdy jsem s nimi nejezdil, proto dik za podrobnosti. Me se totiž moc libi male modely. Kdysi jsem chtěl koupit i modelovou zeleznici " N " rozchod 9mm. Ale zase vim ze cim je to mensi tim hure se to chova na kolejích( autodráze) Ve skrini tedy mam "TT".Zapomel jsem dodat ze jsem mel tak 10 roku pospatku autodráhu TYCO. bylo to uzasne autíčka rychla,mel jsem jich asi 12 kusu formulky i cestovni. Volvo, Porsche, atd. Mělo to jednu chybu ze ta autíčka měli silne magnety a jezdily prave jak po kolejích. But drzely, nebo vyletely. On takovy ten mensi smyk není na skodu. tak jsem to prodal. Proto jsem se prave ptal na jizdni vlastnosti tech 1:43 aby me toto nezklamalo. Vim ze se magnet da stelovat, ale třeba ty auticka TYCO uz jsou tak male ze ta citlivost pro to serizeni je strasne velka.

Odpovědět