Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezké

Zpráva
Autor
model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#11 Příspěvek od model » 19 čer 2015, 09:50

Já jsem čtyřiatřicetinky "objevil" ve velkém hračkářství. Byly to modely Carrera GO. Nechci rozebírat technické vlastnosti, je to výrobek, který spadá do kategorie hračka, ale velmi hezké zpracování karoserie
i s černými skly mě zaujal a postupně jsem koupil čtyři modely. Na fóru jsem si přečetl článek od Milana o připravovaném univerzálním podvozku na tyhle prcky a možnost si předělat i vitrínkové modely na domácí ježdění jsem si objednal několik setů. První pokus - Maserati M12 jsem již prezentoval přes Vítka, dnes je plně funkční a krásně driftuje i na původních pneumatikách. Druhý model to je Fiat Abarth 131, u tohoto modelu jsem použil i Milanovy disky a pneu a autíčko je také funkční. Třetí model Porsche v barvách Lizardmotors je před dokončením. Podle fotek na internetu je kokpit bílý, včetně ochranného rámu, tak se těším
na stříkání. Tady je výhoda čirých skel, není tam pilot, ale vypadá to modelověji.
Všechny úpravy jsem dělal v pracovně, kde mám stůl s PC a rýsovací prkno. Na stole mám pouze malý svěráček a další nářadí je lupénková pilka, frézka Parkside, pilníky, řezací nůž a aku šroubovák.
Tahle tři auta jsou od Burraga Race, teď jsem viděl od De Agostiniho zajímavá auta za stovku - Sallen, Lotus Esprit, BMW M1, Ford GT, Jaguar Etyp a další. Pro to domácí modelaření a domácí ježdění ideální věc.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 338
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#12 Příspěvek od RUMOV » 22 čer 2015, 17:37

Po smíření s tím, že tento Lancer prostě svítit nebude, (možná jeho další klon), jsem ho chtěl alespoň mírně "rallyeově" opatinovat. :roll:
Nejdříve jsem zamaskoval na předním skle stopy stěračů.
1.jpg
¨

A poté třemi odstíny, pracně odekálovanou kastli "zaprasil". :D
2.jpg
3.JPG
V konečném výsledku na mostě Rumoringu vypadá asi takto...
4.jpg
Magnety Lancer samozřejmě má, (dokonce dva, jeden origo černý, jeden neodym) bez nich bych ty padáky na Rumoringu asi nedal, :oops: jsou ale tak vysoko, že slouží spíše k "navození hmotnosti", než k přítlaku.

Vodítko od Milana, Lanceru dost pomohlo, rozdíl mezi ním a původním vodícím trnem je hodně znát, a hraní si s ním je mnohem zábavnější.
A jelikož se jedná o "noname číňana", bohatě mu stačí i 7 voltů napájení.
video test zde...
https://www.youtube.com/watch?v=ZgVzwyUE6DU
více fotek z reinkarnace zde, případně ve zdejší garáži...
https://plus.google.com/u/0/communities ... 32dce60cd5
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

Vítek

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#13 Příspěvek od Vítek » 23 čer 2015, 08:55

:shock: Pane kolego! :evil:

Mitsubishi Lancer - Scalextric

Obrázek

Obrázek

Zdroj: Carrera Showroom

Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 338
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#14 Příspěvek od RUMOV » 23 čer 2015, 09:52

Tak vidím, že to funguje, Vítek má omlácenou klávesnici a okousanou tužku.... :lol:

Už na začátku jsem psal, že se jedná trochu o sci-fi a především o dětské hračky, barevná, stejně jako rozměrová shoda s originálem je spíše přidanou hodnotou, (až budu umět vyrobit dekály, třeba to bude lepší).
Ono v tomto případě jde spíše o to, z původní verze, (proto ta fotka původního stavu) udělat něco o trošku lepšího, vzhlednějšího a lépe jezdícího.(v měřítku 43)
Já vím, je to pletení biče, z přesně toho.... ale osobně fakt psychicky vydržím nesoulad z originálem. Těm kteří ne, se omlouvám. :D

Tak dalším, možná ne tak nasíra.ím, je BMW M1, měřítko 1/43, výrobce možná Speedttrax, možná Artin... :?:
Délka opět 9 cm, šíře 4 cm, vodící trn, feritový magnet vyměněný za neodymový, výše položený.

Foto původního stavu, opět foto z netu, (můj originál byl ještě horší). ;)
1.jpg
Aby se alespoň trochu podobal předloze, dodělal jsem křídlo.
2.jpg
Následovalo očištění, odmaštění, dobroušení všech otřepů a nástřik bílým základem. (Vallejo)
3.jpg
Po zaschnutí základu nástřik matnou žlutou barvou, skla černou lesklou. (Opět Vallejo)
4.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

Vítek

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#15 Příspěvek od Vítek » 23 čer 2015, 10:13

Asi tak. K lepšímu výsledku někdy stačí málo. V případě Mitsubishi menší kola, která nepolezou z kastle. :!: A pokud budou menší a užší (zejména přední), tak model i líp pojede.
Tak jako má svou logiku patina a "umazání" na bojové technice, tak má svou logiku ušpinění rally auta. Podle míněná mnoha zkušených je realizace takového ušpinění mnohem náročnější než u bojové techniky a tak se modely aut staví jako tzv. leštěnky.

Ber to jako náměty k přemýšlení. ;)


Ještě k tomu napíšu pár poznámek do Obecné diskuse. :arrow:

Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 338
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#16 Příspěvek od RUMOV » 30 čer 2015, 12:14

Po nástřiku základní žlutou barvou, jsem domaloval detaily, světla, blinkry, zrcátka...
1.jpg
A následovalo nanesení obtisků, opět platí, čím menší obtisk, tím větší legrace. :) Používal jsem vodičky microsol a microset, aby to bylo microstylové... :lol:
2.jpg
Na fotce je vidět, že ačkoliv obtisk je pro měřítko 43, pro mého prcka v měřítku 48-50 je o trochu větší, musel jsem ho proto "poupravit". :idea:

Takhle to vypadalo po dokončení...
3.jpg
A v mezipauze schnutí obtisků jsem ještě dodělal Milanovo vodítko, které jsem už opěvoval výše. :P
4.JPG
Magnet za motorem je,(o síle cca 0,6 kg) a jak si můžete všimnou, je dost utopený, aby pouze "simuloval" hmotnost a autíčko "nezvláčkoval"...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 338
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#17 Příspěvek od RUMOV » 10 črc 2015, 23:04

Po nanesení obtisků na BMW, jsem celou karoserii přelakoval lesklým lakem, Vallejo.

Následovalo přilepení led diod na místo světel, (stejně jako u Lancera jsem původní plexi ořezal na minimum, a dolepil jen části do karoserie).
Karoserii jsem zevnitř kvůli prosvítání polepil kobercovou páskou, která drží zároveň i sklo.
1.jpg
Následovalo zapojení odporů, a jelikož jsem neměl Gold-cap kondenzátor, dal jsem s menší kapacitou. Gold-capy už mám objednané, až přijdou, vyměním ho za tento původní. (tedy pokud ho tam nacpu...) :?:
2.jpg
Po celkovém sesazení a přemluvení drátků, aby se do kastle vešly, jsem si neodpustil mírnou patinu. :lol:
3.JPG
A takto vypadá zrepasované BMW M1 u plotu na Rumoringu. Jsem zvědav kdo porovnáním s první fotkou, původního stavu, najde 10 rozdílů... :D
4.jpg
Magnet má BMW jeden, dost utopený v podvozku, takže zadkem mrská obstojně a naroubované vodítko mu dost pomohlo.
K napájení mu bohatě dostačuje 7-8 voltů, ostatně video test můžete shlédnou zde...
https://www.youtube.com/watch?v=9FKUx9mMLgI
Více fotek z rekonstrukce zde, případně ve zdejší garáži...
https://plus.google.com/u/0/communities ... 32dce60cd5
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

Vítek

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#18 Příspěvek od Vítek » 11 črc 2015, 14:44

Jízdním vlasnostem by pomohlo posunutí vodítka dopředu. I za cenu úpravy uchycení karosérie.
Taky by pomohla změna kol. Zejména výrazně výrazně užší přední kola. A menší průměr předních i zadních.

Druhá věc je něco, co bych nazval výsledným dojmem. ;)
Model doslova sráží kola. Jak svou velikostí - průměrem, tak i provedením. BMW M1 je charakteristické používáním BBS disků, které někdy bývaly opatřeny speciálním krytem.
A druhá věc je patina. Ano, M1 jezdila i rally, ale v jiném livery, například známý Motul. Auta v livery z Procar, nebo DRM byly v podstatě od začátku do konce leštěnky.



Dovolím si tvrdit, že existuje nepsané pravidlo, jak mezi staviteli kitů, tak mezi výrobci autodráhových nebo sběratelských modelů, že model odpovídá tomu, jal vypadal na startu. Jedno jestli rally nebo okruhy. Případně, ve specifických případech slavných předloh, závodů a jezdců, jak vypadala předloha na začátku testů nebo tréninku. Samozřejmě, že existují výjimky, ale myslím si, že by bylo dobré se tohoto úzu "čistých" modelů držet. :idea:

Vítek

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#19 Příspěvek od Vítek » 12 črc 2015, 11:08

Možná to tak na první pohled nevypadá, ale pro měřítko 1:43 (ne přímo autodráha) je široká nabídka jak stavebnic, tak dílů.
Zde jsou například kola: http://www.scala43.com/scala43/rad.htm ;)

Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 338
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace a opravy 1:43, aneb co je malé, může být i hezk

#20 Příspěvek od RUMOV » 12 črc 2015, 18:14

Děkuji za tip Vítku, já už jsem tyto a spoustu dalších stránek viděl a procházel...
Má to, malé ale...
A tím není nic jiného než cena ... :roll:

Pokud si představím že bych chtěl na své "pseudomodely" naroubovat kolečka v hodnotě dvakrát takové jako celé auto, tak do toho fakt nejdu. :oops:
Malý příklad, ačkoliv vím že cenu bych neměl udávat. :!:

Tyto dvě "jakoby" Porsche 956, (chcete-li 962) mě přišli na "šílených" 90 kaček.
IMAG4405.jpg
I s původním kolíčkem a zpuchřenými pneumatikami jezdí a svítí, i když blbě. :x

A stačí málo, nové vodítko, nové kola, (i když možná nemodelová) a jízdní vlastnosti jsou někde jinde. A radost to udělá stejnou jako komplet přestavba za Palackého. :idea:
2.jpg
A sami můžete posoudit, že se jedná o doopravdový pseudomodel, viz porovnání se stavebnicí 1/43 téhož auta od Helleru. Inu pár centimetrů schází. :roll:
3.jpg
A asi i proto, je to pletení biče z výkalu, jak jsem v úvodu napsal, ale mě to prostě baví a o tom to v mém případě bohužel je...

A samozřejmě nechci ani tvrdit, že je to správná a jediná cesta. Dle vkusu a potřeb každého soudruha... ;)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

Odpovědět