Návrh a výroba koleček 1/43
Re: Návrh a výroba koleček 1/43
Já myslí, že MTR32 jasně dokazuje, že i bublina může být modelově přesná, ale i 1:43 si nejsem jistý, jestli výsledek bude mít tu přesnost detailu, ketrou dosáhne běžně odlévání.
Re: Návrh a výroba koleček 1/43
Až na čestné výjimky (MTR32) jsem se nesetkal s výsledky, které by se mi líbily. A vždy jsem měl pocit, že výsledek může být pomalu čímkoliv co majitele právě napadne. Ale respektuji, že se jednalo o účelová řešení, kdy primárním cílem není soulad s předlohou.. Nutno ovšem dodat, že tento soulad často pokulhává i u komerček. I když má jiný charakter.
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 07 zář 2014, 17:53
Re: Návrh a výroba koleček 1/43
Jo, to chápu. Je to vždy o předloze a o tom, co z toho ten modelář chce mít. Také hodně záleží na lise. Mám dva a je v tom nesrovnatelný rozdíl.
Re: Návrh a výroba koleček 1/43
Ahoj Milane. Ještě poznámka k osám a převrtávání plastových disků na osu 2.38mm. Já jsem to řešil takto: v modelářeské prodejně jsem zakoupil plastové trubičky,,jejichž vnitřní průměr byl totožný s venkovním průměrem disku( myslím osazení).Nalepil jsem epoxidem trubičku na osazení disku( abych získal větší průměr osazení, a pak jsem to převrtal na osu 2.38mm.
Re: Návrh a výroba koleček 1/43
Dnes jsem konečně dostal disky a pneu na Astona (Carrera GO). Informaci dávám do tohoto "živého" vlákna. Do vlákna o přestavbě Astonu dám informaci až budou kola připravená k použití.
Říká se, že v jednoduhosti je síla. A myslím, že to platí i pro tento případ.
Jednoduché disky jsou na osu 2,38 mm, mají průměr 9,5 mm a tloušťku stěny 0,6 mm. Šířka disku je 20 mm. Materiál "dural".
Znalci SRC samozřejmě vědí odkud fouká vítr.
Je velká pravda, že kola dělají auto. Takže musím vyrobit insert.
Říká se, že v jednoduhosti je síla. A myslím, že to platí i pro tento případ.
Jednoduché disky jsou na osu 2,38 mm, mají průměr 9,5 mm a tloušťku stěny 0,6 mm. Šířka disku je 20 mm. Materiál "dural".
Znalci SRC samozřejmě vědí odkud fouká vítr.
Je velká pravda, že kola dělají auto. Takže musím vyrobit insert.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Návrh a výroba koleček 1/43
Klasika, a pokud máš původní kola, tak inserty nejsou vůbec problém, já osobně nerad ničím původní kola, takže většinou odlévám kopie
Re: Návrh a výroba koleček 1/43
To Vítek - a to tam dostaneš tak široké kola,nebo to budeš zkracovat? A můžeš nám neznalým sdělit odkud fouká vítr? A ještě jedna poznámka: disky na malá auta o průměru 8-11 mm má v katalogu ilpe.Chystám se tam na prohlídku.Nevím jestli to můžu zveřejnit.Když tak prosím smazat.
To Petr-díval jsem se na tvé obrázky,nádherný soustruh.Na tom by se točili disky.
To Petr-díval jsem se na tvé obrázky,nádherný soustruh.Na tom by se točili disky.
Re: Návrh a výroba koleček 1/43
Disky budu zužovat na šířku 9 mm a mechovka bude mít šířku necelých 8 mm. Vzadu. Vepředu mám naplánovaný disk 6 a pneu necelých 5 mm.
Pokud jsi domluvený u ILPE, tak budeš mít na výběr buď plastové disky, které už tady na nějakém obrázku jsou. A nebo tyto kovové. Disky se používají ve "velkém SRC". Kategorii Ti ale z hlavy neřeknu.
U ILPE budeš mít i šanci na převody a pastorky 0,4 i 0,5, mechovky, osy atd. Tak si jen dobře vyber - vánoce jsou za dveřmi a drobnosti pod stromečkem potěší. A pozdravuj.
Offtopic. Přestavba Astona se vyvíjí jak jsem předpokládal. Člověk na něco sáhne a .... nakonec by byl jednoduší nový podvozek.
Pokud jsi domluvený u ILPE, tak budeš mít na výběr buď plastové disky, které už tady na nějakém obrázku jsou. A nebo tyto kovové. Disky se používají ve "velkém SRC". Kategorii Ti ale z hlavy neřeknu.
U ILPE budeš mít i šanci na převody a pastorky 0,4 i 0,5, mechovky, osy atd. Tak si jen dobře vyber - vánoce jsou za dveřmi a drobnosti pod stromečkem potěší. A pozdravuj.
Offtopic. Přestavba Astona se vyvíjí jak jsem předpokládal. Člověk na něco sáhne a .... nakonec by byl jednoduší nový podvozek.
Re: Návrh a výroba koleček 1/43
Tyto disky mají jednu podstatnou nevýhodu a tou je zbytečně silná zadní část, která v sobě musí pojmout červíka. Na druhou stranu jsou neházivé a výhodná je i jejich hodně nízká cena, protože se už vlastně několik let v SRC nepouživají. Věci od Petra Ilgnera jsou v opravdu rozumné cenové kategorii i kvalitě, velmi dobrá je i vzájemná kompatibilita např. pastorků a převodů.