Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43

Zpráva
Autor
milangs1200
Příspěvky: 146
Registrován: 07 zář 2014, 17:53

Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43

#21 Příspěvek od milangs1200 » 24 úno 2015, 17:25

Díky všem , co je zajímá můj podvozek. Musel jsem zase pracovat za peníze , takže podvozek stál, ale dal jsem si úkol, že ho do konce dubna dokončím. Protože kola Apollo se hodí na Škodovky a Žigulíky a podobné auta , tak jsem musel vyrobit ještě kola na sportovní vozy. O tom jsem tady udělal výběrové řízení a dopadlo to tak, že to sklouzlo na diskusi o duralových kolech a převodech na červíka. Tedy tam kam jsem nechtěl. Zvolil jsem tedy kola, co jezdila na Ferrari. Vše je lisované kvůli jednoduchosti a ceně. Smontuje se to jenom jednou a už se to kvůli údržbě nemusí rozebírat. V případě čistění se demontuje celá zadní náprava. Musím končit, tak se podívejte na to co mám hotové.
http://milangs1200.rajce.idnes.cz/Autic ... C_0566.jpg
Ahoj

Jirka B
Příspěvky: 414
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43

#22 Příspěvek od Jirka B » 24 úno 2015, 19:04

Ahoj.Ten podvozek vypadá moc dobře.Líbí se mi i to boční ozubené kolo.Ještě by to chtělo nějaký ten popis,na jaký je to motor/malý,velký/atd.

milangs1200
Příspěvky: 146
Registrován: 07 zář 2014, 17:53

Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43

#23 Příspěvek od milangs1200 » 24 úno 2015, 21:28

Takže TTD:
Motor Xslot 143 RACE 12v 24000 ot/min měl by to být ten samý motor jako je v SCX , ale uvažuji také o levnější variantě jako altrmativu
Převod modul 0,4 pastorek 8 zubů
talířové kolo 25 nebo 32 zubů
kola Apollo ---pro modely Škoda,Lada a jim podobné modely průměr 13,7mm
široká kola --- pro sportovní auta průměr předních kol 13,3 mm
průměr zadních kol 15,1 mm dají se použít také jako zadní
stavitelný podvozek rozvor od 50-67mm
držák přední nápravy se posunuje na středových lištách a ve správné poloze se zalepí (plast je ABS, takže se dá lepit běžným lepidlem na polystyren , nebo se rozpustí vtoková soustava v nitroředidle) jako kyty. Pokud bude někdo víc modelařit, tak se dá rozvor ještě natáhnout a nebo zkrátit cca o 4mm.
Držák vodítka se posunuje ve střední drážce a také se zalepí.
Podběhy se upravují zúžením (pilováním) na vnitřní rozměr karoserie (44-28mm).Následně se zalepí do karoserie. Na to je nejlepší
chemopren.
Zbytek se šroubuje šroubky do plastu průměr 2mm. Středová část se skládá ze spodní a vrchní části , mezi které se vkládá motor a kompletní slisovaná zadní náprava.
Takto smontovaný střed se čtyřmi šroubky přišroubuje do podběhů které jsou již vlepené do karoserie. Pokud se tyto 4 šroubky uvolní, umožní to vzájemný pohyb karoserie proti podvozku (možnost ladění podvozku)
Podvozek je určen především pro kovové modely , ale jak je z fotek jasné, pokračuji dál k plastovým karoseriím. Bude to mít ale i další konstrukční varianty(šikmý motor) a podobně.
Měl jsem tak velkou přestávku také protože jsem dal na doporučení odborníků a nechal jsem si to chránit. Takže na tomto principu připravuji překvapení také pro dospělá(1/24)auta. Něco jako takový český plafit.

Vítek

Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43

#24 Příspěvek od Vítek » 24 úno 2015, 22:17

Podovzek mám už "pár dnů" doma.
Jako celek je to velmi povedené sofistikované řešení. Jak po stránce zpracování, tak po stránce funkčnosti. :!:
Měl jsem do něj vložený motor Carrera GO a bez problémů sedí. Tedy pokud se jedná o ten samý podvozek, který je prezentovaný.
Při vlepování do karosérie bych před přímým přilepením dal přednost uchycení na gumu. Pokud to model umožní. ;)



Kola.
Asi došlo k nedorozumění. :( Design proti technologii a vše v závislosti na funkci.
Podle mně. Kdo bude chtít, aby mu 1:43 jely, tak skončí u červíků - disky, převod.
Kdo bude chtít zprovoznit sběratelský kovový model 1:43, zvolí Tvoji variantu.
Možné kombinace nechci předejímat.
Design disků jsi nevybral špatně. Problém je snad jen v tom, že je to jen na Ferrari - 330, 512 a s výhradou F40. Tedy pokud budeme důslední.
Můj tip pro příště. Na moderní auta BBS nebo OZ. Ty se využijí prakticky na všech moderních a závodních autech. :idea:
A malinké BBSko od Tebe bude lahůdka. 8-)

milangs1200
Příspěvky: 146
Registrován: 07 zář 2014, 17:53

Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43

#25 Příspěvek od milangs1200 » 24 úno 2015, 23:00

Ahoj,
je to ten samý podvozek. Jestli myslíš to uchycení podvozku do molitanu, tak to se mi právě moc nelíbí. Zkoušel jsem to, a není to ono, ale je to věc názoru.
Určitě máš pravdu, že pokud bude někdo chtít závodit, tak skončí u duralu a červíků.
Různé disky budou následovat.

Vítek

Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43

#26 Příspěvek od Vítek » 24 úno 2015, 23:25

Ne molitan. Ten je měkký. Ale guma - neopren, tvrdá mechovka apod. Tak jak jsou připevněny některé kastle u maket 1:24. Ale jak píšeš - nemusí to vyhovovat každému.

Musím někde "splašit" 110 abych využil to, co mám. 8-)

Úpravu s kompletní výměnou zadní nápravy (jako u 1:32) považuji i u Carrera GO za docela racionální řešení. "Na červík" nejen pro závodění. :)



Upraven název vlákna. Přidáno měřítko. Admin Vítek

HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43

#27 Příspěvek od HonzaS » 25 úno 2015, 13:13

Hezká práce. Mmch, ten "český" plafit pro 1/24 by měl být z jakého materiálu? Také plast?

milangs1200
Příspěvky: 146
Registrován: 07 zář 2014, 17:53

Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43

#28 Příspěvek od milangs1200 » 25 úno 2015, 18:08

Je to kombinace planžety a pevnostního plastu. Vyvíjím to pro kluky v kroužku.

Uživatelský avatar
Kropacek
Příspěvky: 85
Registrován: 02 led 2014, 11:07

Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43

#29 Příspěvek od Kropacek » 20 bře 2016, 20:43

Zdravím všechny,

začátkem března jsem měl možnost se podívat na vlastní oči jak ty podvozky vypadají a jak se to celé chová. Dráha byla malá, ale pěkná. Pokud ta autíčka měla origo kolečka kovového modelu tak to jelo jak se dá očekávat od takovéto konverze. Autíčka se dala dostat řízeně do smyku, nevypadávala v každé zatáčce a vzhledem k hmotnosti ani magnet nebyl potřeba. Byla to legrace se s těma autíčkama projet a moc mě to bavilo. Pokud někdo má možnost dostat se na Faller autodráhu v měřítku 1/87 tak to má stejný jízdní dojem. Nicméně pokud by bylo to autíčko na lepších pneu, plastová kastle a dovážené tak je ten podvozek o třídu lepší než CarreraGO nebo Scalextric/SCX. Takže pokud stavíte modely autíček nebo sbíráte tohle měřítko tak určitě zkuste a dejte si tam i lepší pneu na dráhu a do poličky ti origo.

Díky za demo a až postavím ten MTX1600 GARDE tak dám fotky, ale to bude až... za mooooooc dlouho.

P.S. Berte to prosím jako pozitivní info - uděláno je to super, popis i montáž co jsem si zkoušel je jednoduchá a vše pasuje a sedí jak má. Díky. (Podvozek jsem si koupil za vlastní, takže to není promo ;))
PWR

Kiki
Příspěvky: 19
Registrován: 04 bře 2016, 21:10

Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43

#30 Příspěvek od Kiki » 15 dub 2016, 14:57

Velmi pěkně zpracováno. Měl bych zájem o pár části. Můžeme se spojit přes mejla? SZ mi ještě nefungují. Pokud ano, budu rád. kiki068@seznam.cz

Odpovědět