Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43
Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43
Čumím na obrázek a vypadá to dost zajímavě.Musím přiznat,že tento převod jsem ještě neviděl.Počkáme co vymyslí Milan.
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 07 zář 2014, 17:53
Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43
Ahoj, nejdříve k převodu. Vodítko a převod byly první díly, u kterých jsem si uvědomil, že na ně musím udělat formu. Takže první výlisky:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 07 zář 2014, 17:53
Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43
Jo, kolečka a převod na červík budu řešit až v druhé fázi, protože celá osazená zadní osa musí být řešena jako celek. Jak napsal Vítek, jde mi především o zachování autentičnosti původního modelu. Ono , každé auto má kolečka, které k němu vzhledově patří. Od použití původních koleček se odvíjela nutnost použití osy pr.2mm a vše nalisované. Po večerech už ale začínám vymýšlet pořádné závodní šasi. A zase se vše motá okolo pneumatik.
Většina výrobců autíček používá na pneumatiky jako materiály termoplastické elastomery o různých tvrdostech. Strávil jsem 2 hodiny u jednoho dodavatele vybíráním té správné hmoty. Nakonec jsem vybral tvrdost 45 shore. Problém byl, že vzorky nedávají a nejmenší balení je 25kg. Odlisoval jsem pár sad koleček, ale elastomery se při vstřikování chovají jinak než ostatní termoplasty. Vše je v řešení a čekají mě další testy. Budu ale asi muset vyrobit novou formu, takže to chvilku potrvá. Petr kolečka viděl a jeho reakce byla docela kladná, tak jsem snad hmotu vybral dobře. Na kovové modely jsou ale lepší tvrdší kola, která klouznou a autíčko se nepřevrhne, takže testy mi ukázaly, že pneumatiky, které vyrábí např. Abrex ,danému účelu vyhovují.
Většina výrobců autíček používá na pneumatiky jako materiály termoplastické elastomery o různých tvrdostech. Strávil jsem 2 hodiny u jednoho dodavatele vybíráním té správné hmoty. Nakonec jsem vybral tvrdost 45 shore. Problém byl, že vzorky nedávají a nejmenší balení je 25kg. Odlisoval jsem pár sad koleček, ale elastomery se při vstřikování chovají jinak než ostatní termoplasty. Vše je v řešení a čekají mě další testy. Budu ale asi muset vyrobit novou formu, takže to chvilku potrvá. Petr kolečka viděl a jeho reakce byla docela kladná, tak jsem snad hmotu vybral dobře. Na kovové modely jsou ale lepší tvrdší kola, která klouznou a autíčko se nepřevrhne, takže testy mi ukázaly, že pneumatiky, které vyrábí např. Abrex ,danému účelu vyhovují.
Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43
Řekl bych že máš špatné info ... Nejmenší pravoúhlý převod vyrábím já ... mám v modulu 0,5 16-ti zubé korunové kolo s průměrem 9,8mm. Pochopitelně má tu nejlepší odvalovanou geometrii, jaké lze dosáhnout. Dělám ještě kolo 17T s průměrem cca 10,2mm. Díra je 2,38 ale není problém jakýkoliv průměr. Kola jsou mosazná, ale šlo by to odvalit i z delrinu.Vítek píše:Podle mých informací nejmenší inline převod na osu 2,38 mm v modulu 0,5 vyrábí Scaleauto. Převod má 23z a uváděný průměr 12,8 mm. 24z má potom 13,1 mm. A tyto převody jdou následně zkombinovat s pastorky Scaleauto na osičku motoru 1,5 mm, které jsou opět v modulu 0,5. U 8z uvádí průměr 5,4 mm. Myslím, že 8:23 nebo 24 je docela rozumná varianta převodového poměru při použití motoru z Carrera Go.
...............
Cesta, kterou popisuje Milan, s upraveným převodem není neobvyklá. Celý systém Slot.it, mimochodem bezproblému funkční, je postaven na takovém přizpůsobení, kdy pastorky a převody o různém počtu zubů mají jednotný průměr. Např. SW převod o průměru 18 mm má rozsah od 31 do 36z. Takže vyzkoušená sestava takových atypů může být dobrým řešením pro malá kola.
Pastorky na osy 1,5mm nejsou problémem jakékoliv ... modul 0,4 nebo 0,5.
A jen na doplnění odvalovaná geometrie korunového kola nepotřebuje axiální oporu a má nižší ztráty.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43
To Milangs1200-dostali se mi do rukou/ přez Vítka/ tvé výrobky.Takže převod-moc dobrý.Ale jak píšeš chtělo by to udělat převod na červíka.S narážením převodů je trochu problém.A i z hlediska demontáže nepraktické.Ale jinak perfektně provedené. Vodítko-super.To se mi moc líbilo.Hlavně ten způsob uchycení kartáčků a vodičů.Jen při porovnání s Dslot43 a nebo s 1/32 trochu širší ,ale to se dá upravit.Rozměrově mi to připadá na dráhu Ites nebo Faro.Pneumatiky-jak píšeš na kovové modely asi dobré.Ale na ostatní modely tvrdé.Dali by se použít na přední nápravu.Píšeš o tvrdosti 45Sh.Při studiu jsem se dočetl,že přední pneu by měli z pryže o tvrdosti 20-45Sh a zadní pneu s tvrdostí 70-80Sh.V té tvrdosti se moc neorientuji.To mám jen přečtené.Já to beru spíše na omak. A hovořím o pneu pryž,silikon atd.Mechovky jsou zvlášť.Ty hodlám zhotovit a vyzkoušet ,zda budou fungovat na plastu.Vím,že ty pneu/ ten vzorek od Vítka/jsi dělal na Š 120.Pro běžné modely jsou malé.U běžných modelů 1/43 bývají disky tak s průměrem okolo 10mm. Ale jinak
klobouk dolů.Děláš to jako profík.Podle fotek usuzuji,že máš vcelku "neomezené" možnosti.
klobouk dolů.Děláš to jako profík.Podle fotek usuzuji,že máš vcelku "neomezené" možnosti.
Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43
Ještě k příspěvku/viz.výše/ Omlouvám se.U těch pneumatik jsem tu tvrdost napsal špatně.Má to být obráceně.Takže správně: 15-40Sh /měkké/ zadní pneu, 70-80Sh / tvrdé/ přední pneu.
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 07 zář 2014, 17:53
Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43
To JirkaB-dík za hodnocení. To vodítko je dělané tak, aby se dalo používat na různých dráhách, takže i na staré české. Pokud jde o lisování převodu, tak jde o to, že, když se lisují originální disky, tak je zbytečné dělat převod na červík. Takže, jak už jsem tady někde psal, řeším zadní nápravu jako celek. Už vymýšlím zadní nápravu na červíky pro závodní autíčka, ale napřed chci dokončit tento podvozek pro kovová autíčka. Ty gumy jsou pro kovová autíčka moc měkké a protože neklouznou , tak se autíčka převrhávají. Mám nějaké plastové karosérie na Škoda Rapid tak na to jsou ty kola. S tou tvrdostí pneu s Tebou souhlasím. Ve předu co nejtvrdší a vzadu co nejpřilnavější , ale zase se to autíčko nesmí převrhávat, což je u kovových autíček trochu problém.
Jo, možnosti k výrobě mám, ale času je málo. Dva týdny jsem musel dělat za peníze, tak jsem neměl na autíčka ani pomyšlení, ale snad se to zítra zlepší a budu zase pokračovat. Kvalitu výlisků ber s rezervou. Jsou to první výlisky do studených fotem a ještě se musí trochu dopasovat.
Ahoj, Milan
Jo, možnosti k výrobě mám, ale času je málo. Dva týdny jsem musel dělat za peníze, tak jsem neměl na autíčka ani pomyšlení, ale snad se to zítra zlepší a budu zase pokračovat. Kvalitu výlisků ber s rezervou. Jsou to první výlisky do studených fotem a ještě se musí trochu dopasovat.
Ahoj, Milan
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 07 zář 2014, 17:53
Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43
Ahoj ,Tak jsem se tento týden věnoval odladění dalších forem a už mám téměř hotovo. Nejprve jsme se vrhli na pneumatiky a po celodenním zkoušení se synovi podařilo formu odladit. Poté jsme odzkoušeli formu na disky a také úspěšně. Jsou to disky Apollo ,které se za komančů požívaly na sportovní vozy. Jsou přesně v měřítku 1/43. Akorát ten šestihran na matici není moc znát , ale příště se polepším. http://milangs1200.rajce.idnes.cz/Auticka_143
Ahoj Milan
Ahoj Milan
Re: Vývoj podvozku pro kovové modely 1:43
Ahoj Milane-díval jsem se na foto.Ty kola vypadají moc dobře,včetně toho převodu.Jen tak dál.