Aston Martin V12 Vantage GT3, CarreraGo! (1:43) - úpravy
Aston Martin V12 Vantage GT3, CarreraGo! (1:43) - úpravy
Získal jsem Aston Martin V12 Vantage GT3 Carrera Go! (61280) a můžu se pustit do úprav do použitelného stavu.
Abych pravdu řekl, tak zatím nevím jaký bude konkrétní postup a jaký bude konečný výsledek a co opravdu použiju. Ale mám představu, že auto bude upravováno na bázi nebo pro použití běžně dostupných dílů z 1:32.
Předesílám, že to určitě nebude úprava ve stylu ušetřit za každou cenu.
A taky předesílám, že vím, že jde o dětskou hračku primárně určenou pro plastovou dráhu.
Auto jsem zatím vyzkoušel jen na baterce. Ale už z tohoto vyzkoušení a po zevrubné prohlídce je zřejmé, že model nepojede dobře. Proč?
- auto doslova stojí a jede po předních kolech, která hází.
- vodící kolík je až za přední osou a na pracovní podložce je v drážce jen necelé 4 mm.
- kartáčky jsou tvrdé a lehké autíčko doslava zvedají.
- zadní pneu jsou tvrdé - z materiálu vhodného tak na přední a nejsou ani rovné v místě dotyku s dráhou.
- zadní osa je ve svém uložení volná, převod má velkou vůli a zadní kola při protočení na baterce hází.
- světlost modelu je 2,5 mm.
Dá se proto předpokládat, že na dráze, kde auto nebude držet magnet, bude model "poskakovat" a vyjíždět z drážky. Výše zmíněné, ale zhoršuje jízdní vlastnosti i na dráze, která umožní magnetický přítlak.
Na druhou stranu za pochvalu určitě stojí vnější vzhled a zpracování. V tom model nezaostává za lepšími 1:32.
Na závěr prvního příspěvku několik parametrů:
- délka (bez předního spojleru a křídla) - 103,5 mm.
- rozvor - 63 mm.
- šířka přes zadní kola - 46,5 mm.
- výška karosérie (bez křídla) - 27,5 mm.
- hmotnost - 38,6 g.
Abych pravdu řekl, tak zatím nevím jaký bude konkrétní postup a jaký bude konečný výsledek a co opravdu použiju. Ale mám představu, že auto bude upravováno na bázi nebo pro použití běžně dostupných dílů z 1:32.
Předesílám, že to určitě nebude úprava ve stylu ušetřit za každou cenu.
A taky předesílám, že vím, že jde o dětskou hračku primárně určenou pro plastovou dráhu.
Auto jsem zatím vyzkoušel jen na baterce. Ale už z tohoto vyzkoušení a po zevrubné prohlídce je zřejmé, že model nepojede dobře. Proč?
- auto doslova stojí a jede po předních kolech, která hází.
- vodící kolík je až za přední osou a na pracovní podložce je v drážce jen necelé 4 mm.
- kartáčky jsou tvrdé a lehké autíčko doslava zvedají.
- zadní pneu jsou tvrdé - z materiálu vhodného tak na přední a nejsou ani rovné v místě dotyku s dráhou.
- zadní osa je ve svém uložení volná, převod má velkou vůli a zadní kola při protočení na baterce hází.
- světlost modelu je 2,5 mm.
Dá se proto předpokládat, že na dráze, kde auto nebude držet magnet, bude model "poskakovat" a vyjíždět z drážky. Výše zmíněné, ale zhoršuje jízdní vlastnosti i na dráze, která umožní magnetický přítlak.
Na druhou stranu za pochvalu určitě stojí vnější vzhled a zpracování. V tom model nezaostává za lepšími 1:32.
Na závěr prvního příspěvku několik parametrů:
- délka (bez předního spojleru a křídla) - 103,5 mm.
- rozvor - 63 mm.
- šířka přes zadní kola - 46,5 mm.
- výška karosérie (bez křídla) - 27,5 mm.
- hmotnost - 38,6 g.
Re: Aston Martin V12 Vantage GT3, CarreraGo! (1:43) - úpravy
Jsem moc zvědavý na tvé úpravy a už se těším ,až to sem šupneš.Určitě to bude inspirací ne jen pro mne ,ale i pro ostatní.
Re: Aston Martin V12 Vantage GT3, CarreraGo! (1:43) - úpravy
Model jsem "otestoval" na dráze. Bohužel dráha je ve stavu, kdy model místy neprojede - úzká drážka a široký kolík. Ale z těch kousků je result jasný a přesně ho popisuje PetrL v jiném vlákně. Auto je jak na ledu a poskakuje. Obojí je dáno koly. Pneu jsou tvrdé a křivé. Ale silný magnet na plastu asi ledacos z toho dokáže eliminovat.
Zatím jsem celé auto rozebral a zjistil, že mi pro další zústane jen kastle, podvozek a motor. Ale s tím jsem počítal.
Než začnu "řezat", tak jsem si podvozek proměřil a udělal si malý plánek:
Z plánku mi vyšlo, že navíc oproti předpkladům budu muset "vyměnit" uložení přední osy.
Zatím jsem celé auto rozebral a zjistil, že mi pro další zústane jen kastle, podvozek a motor. Ale s tím jsem počítal.
Než začnu "řezat", tak jsem si podvozek proměřil a udělal si malý plánek:
Z plánku mi vyšlo, že navíc oproti předpkladům budu muset "vyměnit" uložení přední osy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Aston Martin V12 Vantage GT3, CarreraGo! (1:43) - úpravy
Já bych to téma spíše nazval Vítek staví nové auto, ala Carrera...a Petr mu vydatně supluje...
Jsme v očekávání a řekl bych že nám plastikářům to dost napoví...
Hlavně hoši vydatně specifikujte, popř. dávejte i odkazy kde lze díly a dílečky sehnat...
Jsme v očekávání a řekl bych že nám plastikářům to dost napoví...
Hlavně hoši vydatně specifikujte, popř. dávejte i odkazy kde lze díly a dílečky sehnat...
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...
Re: Aston Martin V12 Vantage GT3, CarreraGo! (1:43) - úpravy
Tak jsem se dnes rozhlédnul po německém GO fóru a tuningové pneu na Carrera Go vyrábí Ortmann, takže pánové směrem k Německu hleď
Re: Aston Martin V12 Vantage GT3, CarreraGo! (1:43) - úpravy
Tak tam dejte mechy, to je nejjednodušší a nejlevnější řešení. Budou fungovat i na plastu.
Re: Aston Martin V12 Vantage GT3, CarreraGo! (1:43) - úpravy
Já s mechy při této úpravě počítám.
Ale Petrův tip na Ortmanna je dobrý. A pro toho, kdo bude Go upravovat pro plastovou dráhu, tak je to možné řešení.
Ale Petrův tip na Ortmanna je dobrý. A pro toho, kdo bude Go upravovat pro plastovou dráhu, tak je to možné řešení.
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 07 zář 2014, 17:53
Re: Aston Martin V12 Vantage GT3, CarreraGo! (1:43) - úpravy
Petr má pravdu, ale asi budeš muset vyhodit magnety.Mechy a magnety,to asi neutáhne motor.Já dávám do podvozku 2 vysunovací magnety , taže se dá přítlak ladit,ale dávám je tam jenom protože používám originál maketová kolečka.Většina výrobců vyrábí pneumatiky z elastomerů,taže vypadají dost realisticky ,ale bez magnetů by to moc nejelo.Až mě někdo naučí zmenšovat fotky tak sem něco dám.
Ahoj
Ahoj
Re: Aston Martin V12 Vantage GT3, CarreraGo! (1:43) - úpravy
Abych předešel nedorozuměním, spekulacím .....
- nepočítám s magnetem - prostor pro něj jsem už zrušil, dal jsem přednost snížení světlosti
- mechovky budou na plastových SRC discích (na červík), osa 2,38 mm, z originálních disků se pokusím udělat inserty
- převod i pastorek budou od Scaleauto, převod 23z, pastorek 8z
- vodíko bude od Scaleauto a v upraveném držáku ze starého podvozku
- a i když je to detail, tak šroubky na uchycení kastle k podvozku budou od Slot.it
- nepočítám s magnetem - prostor pro něj jsem už zrušil, dal jsem přednost snížení světlosti
- mechovky budou na plastových SRC discích (na červík), osa 2,38 mm, z originálních disků se pokusím udělat inserty
- převod i pastorek budou od Scaleauto, převod 23z, pastorek 8z
- vodíko bude od Scaleauto a v upraveném držáku ze starého podvozku
- a i když je to detail, tak šroubky na uchycení kastle k podvozku budou od Slot.it
Re: Aston Martin V12 Vantage GT3, CarreraGo! (1:43) - úpravy
Už se na to těším.Hlavně mě zajímá,jak budou fungovat mechová kola na plastu.Kdysi jsem to chtěl řešit,ale pořád jsem se k tomu nedostal.Honza tu píše,že by to mělo fungovat.