Motory a převody pro 1:43

Zpráva
Autor
Jirka B
Příspěvky: 348
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Motory a převody pro 1:43

#1 Příspěvek od Jirka B » 26 zář 2014, 18:31

Ahoj.Pánové mám na Vás dotaz,jestli někdo nevlastníte motokáru od Ninca.Konkretně by mne zajímali rozměry motoru NK-1 do této motokáry.Podle informací točí 27 000 ot.Takže pokud by byl rozměrově menší než klasické motory/hlavně nižší/ bylo by to fajn.Dík.
Naposledy upravil(a) Jirka B dne 28 zář 2014, 17:23, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 738
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Motory a převody pro 1:43

#2 Příspěvek od Petr L » 26 zář 2014, 19:37


Vítek

Re: Motory a převody pro 1:43

#3 Příspěvek od Vítek » 26 zář 2014, 19:43

Ninco používá variantu tohoto motoru od Mabuchi:

http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/ ... D=sh_030sa

U Mabuchi je uveden průměr osičky motoru 1,5 mm. Podle mého názoru je vhodné použít pastorky od Scaleauto, které jsou v modulu 0,5 a k nim kombinovat inline převody Scaleauto na osu 2,38 mm . Nejmenší 23z má průměr 12,8 mm.

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 738
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Motory a převody pro 1:43

#4 Příspěvek od Petr L » 26 zář 2014, 19:50

Vítek má pravdu, v tom seznamu motorů je uvedený NINCO NK-1 Kart (SH-030) 14,000 RPM/12v, 19,400 RPM/18v a to je u Mabuchi přesně ten, na který Vítek odkazuje :-)

Jirka B
Příspěvky: 348
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Motory a převody pro 1:43

#5 Příspěvek od Jirka B » 27 zář 2014, 18:47

Chlapci díky za odpovědi.mě to bylo divné,že prodejce u tohoto motoru uvádí 27 000 ot. Netušil jsem ,že se jedná o tzv.otevřené kostky.Tyto motorky mám. Díky. A ještě jedna
věc.Vůbec jsem netušil,že Scaleauto má převody průměr12,8mm.Žil jsem v tom,že nejmenší,které se dají sehnat a jsou na červíka, jsou od Slot it průměr 13,5mm.Ovšem pátral jsem kde sehnat díly/převody/ na scaleauto a nic jsem nenašel.Kdysi na starém foru byl uveden p.Moučka.Nevím.Teď jsem to spatlal vše dohromady.Omlouvám se.Když tak to smažte.

milangs1200
Příspěvky: 146
Registrován: 07 zář 2014, 17:53

Re: Motory a převody pro 1:43

#6 Příspěvek od milangs1200 » 28 zář 2014, 09:09

Aho Jirko, já mám převody skoro hotové a můžu Ti něco poskytnout.
Vše je modul 0,4. Pastorek 8 zubů hřídelka 1,5. Talířové kolo 32 zubů hřídelka 2mm velký průměr je13,7 mm.Vše je na nalisování.Ještě mi ale chybí opěrný dysk pro hřídeku motoru.
Ta Škodovka s tím převodem jezdí dobře.
Budu mít i menší počty zubů , aby mohly jezdit i autíčka s menšíma kolama. Ahoj Milan

Vítek

Re: Motory a převody pro 1:43

#7 Příspěvek od Vítek » 28 zář 2014, 10:02

Nincem uváděné parametry nemusí být chybné. Ovšem 27000, podle jiných zdrojů 27 500 otáček je při 14,8 V.

Motorů , které mají uvedené rozměry, ale rozdílné parametry je mnoho. Tebe by měl zajímat motor, který zvládne 10 nebo 12 V a točí okolo 20 000.

Je pravda, že s modulem 0,4 je možné dosáhnout větší variability převodových poměrů. Je to ovšem mnohem náročnější na nastavení. A u náráženého převodu si to ani nedokážu předstvit. ;)
Snažím se doporučovat materiál, který je jak běžně ke koupení, tak nabízí jistý komfort při používání.
A použití převodového pomeru 8:23 při použití motoru, kteý točí 20000 je podle mého názoru docela rozumné řešení.

milangs1200
Příspěvky: 146
Registrován: 07 zář 2014, 17:53

Re: Motory a převody pro 1:43

#8 Příspěvek od milangs1200 » 28 zář 2014, 10:41

Ten lisovaný převod musí mít opěrný kroužek pro vymezení vůle a ta je daná přímo rozměry výlisku.Pak to je jednoduché.Dělají to všichni výrobci sériových autíček.Pokud jde o montáž , tak na to mám fígl.Hřídelku upneš do sklíčidla stojanové vrtačky , a máš zaručenou kolmost při lisování.Vrtačka se pak použije jako ruční lis.Kolečka se potom podkládají jakoukoliv podložkou s dírou,třeba matičkou.Máš cit při lisování a zaručenou kolmost.

Jirka B
Příspěvky: 348
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Motory a převody pro 1:43

#9 Příspěvek od Jirka B » 28 zář 2014, 18:00

To Vítek-dovolil jsem si trochu upravit téma,protože se tu dost hovoří i o převodech.A motor a převod spolu úzce souvisí. Pokud je to špatně tak to smaž. Já právě laboruji s motory a převody,hlavně u nízkých aut/placky/ a s malými koly. U těchto aut je potřeba převod s menším průměrem než průměr kol a to je trochu problém.Teď třeba řeším Porsche 917/30 a Aston martin LMP.Tam je průměr kol cca 13-14mm.Takže potřebuji převod menšího průměru.Mám převody z mosazi od ALS,kde průměr kola je 10mm,16 zubů,modul 0,5, a je na červíka.Ovšem má to své minus.Do těchto aut používám motory Carrera Go a nebo ty kostky/o kterých jsem tady již psal.Motory Go údajně točí 24000 ot.kostky nevím.Takže pokud dám motor z GO,pastorek 9zubů a převod od ALS,tak se mi sníží značně otáčky a auto je pomalejší než original auto od Go.Takže nevím,jestli použít jiný modul/menší/ a nebo co s tím.
Proto jsem se ptal na ten motor,něco s více otáčkami,abych to mohl odzkoušet.Buď je ten motor na to slabý a nebo je těžký převod. A ještě k převodům,preferuji převody na červíka.A to z jednoho prostého důvodu.Podvozky si dělám sám a ložiska pájím do vyvrtaných děr pro zadní osu.Takže lisovat převod na podvozku s napájenýmí ložisky je dost problematické a to již nemluvím o seřízení.Nemám na to žádný nástroj,jen svěrák a kladívko. Je fakt,že original prodávané autíčka,ať již Go nebo SCX mají převody s jemnějšími zuby,včetně pastorků.Takže mám co řešit,ale jinak uvítám každou radu a zkušenost.Mimochodem jaké používáte převody a převodové poměry vy ostatní?

To milangs1200-dík za nabídku.Kola tohoto průměru,narážecí mám z čínských aut.Kdysi jsem je používal,než jsem přešel na červíky.Pouze jsem převrtával díru na osu 2.38mm.Ty zas použiji v případě nouze až mi nic jiného nezbyde.


Název tématu zpřesněn s ohledem na měřítko.
Admin Vítek

Jirka B
Příspěvky: 348
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Motory a převody pro 1:43

#10 Příspěvek od Jirka B » 06 pro 2014, 19:26

Zdravím všechny.Už jsem dlouho nic nezveřejnil,takže to napravím.Jak jsem psal jinde,že sedím na dvou židlích,což znamená že se věnuji jak měřítku 1/43 tak i 1/32.No a 1/32 mě inspirovali a zde jsem pochytil hodně zkušeností a znalostí.Jak někde Vítek psal-zkus znalosti z 1/32 překlopit do 1/43.Tak se i stalo. Takže jsem v 1/43 trochu změnil strategii. A to u dvou základních věcí jako je motor a převody.Je ještě třetí věc,pneumatiky,ale to ještě nemám dořešené.Počkám až co Milan.Rozhodl jsem se že změním uspořádání motoru a převodů.Jinde jsem psal ,že řeším Porsche 917/30 a Lolu aston martin LMP1.Jsou to malé modely,hlavně nízké.Rozhodl jsem se vyzkoušet použítí vysokoobrátkových mikro motorů.Jsou většinou na 3-7V,ale to vyřeším tím,že před motorek namontuji el.součástky,(pouze část)které používám na osvětlení modelů. Abych srazil napětí na požadovanou hodnotu.Tyto motory by měli točit cca 30-40 000ot. Uložení motoru bude zprvu čelně (Sidewinder) později šikmo (anglewinder).K tomu jsem si objednal zhotovení pastorků a převodových kol s modulem 0,3.Proč ?To jsem už psal v předešlém příspěvku. Menší modul-jemnější zuby-lehčí převod a vysokoobrátkový motor-svižnější jízda. S tímto složením docílím také nižšího těžiště.Model bude bez magnetu a dovážený olovem. Karoserie mám hotové,ovšem bez laku.Lak bude až na jaře. Podvozky udělám přez zimu.Dám vědět,až to bude pohromadě.No a pak zkusím,jak je to s tou fyzikou,třeba na dřevě.Nehodlám fyziku přečůrávat,ale trochu ji poškádlit.Mimochodem fyzika nebyla ve škole moje silná stránka.

Odpovědět