Srovnání modelů

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 792
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Srovnání modelů

#31 Příspěvek od Petr L » 01 říj 2014, 18:51

Problém je trochu v tom, že auto na magnetu není to samé co auto se závažím, hlavně pokud se utrhne, tak to s magnetem je vpoho, ale to naložené olovem je tak nějak sebedestruktivní.

Jirka B
Příspěvky: 414
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Srovnání modelů

#32 Příspěvek od Jirka B » 22 lis 2014, 19:01

Ahoj.Přemýšlel jsem chvíli ,zda to mám napsat.A pak jsem se rozhodl ,že jo.Ti kteří jezdí 1/32 na dřevě závodně,ví o čem bude řeč a nebude to pro ně nic nového.Pro nás co se zabýváme 1/43 možná jo. Měl jsem možnost navštívit několikrát dřevěnou dráhu a chci se podělit o své poznatky.Vyzkoušel jsem jízdu se svými některými modely.Ne že by to nejelo,ale nebylo to ono.Model 1/43 pokud jej chceme použít na dřevě,musí být pro tento účel zkonstruovaný, aby to trochu frčelo.Třeba na dlouhé rovince bych( s nadsázkou) stačil vybavnout půl cigáry.Zkoušel jsem různé modely co mám.Originál modely od Go, SCX- nic moc.Modely ,které jsem si postavil a ve kterých jsem měl větší motory klasických rozměrů již jezdili lépe.Problém byl zejména se světlostí.Moje modely mají světlost cca3mm.(u 1/32 je to 0,7mm).Druhá věc motory.Chce to něco silnějšího.S těmi mými číňany a carrerou Go je to slabé.To skutečně stačí jen domácí plastové dráhy.Další věc pneumatiky.Už je mi jasné,když Vítek psal,že není pneu jako pneu.( silikon).Dřevěné dráhy se mažou a závodníci používají hodně měkké směsi.Při jízdě na dřevě totiž auto nejde do smyku,ale pokud to přeženete,tak se převrátí.Dokonce i moje modely na tvrdších pneu nešli do smyku,což mě překvapilo.( U tahačů mám sliky od Faro).Je vidět,že je jiná doba i v tomto odvětví.Někdy jsem si připadal jak debža a někdy jsem byl překvapený.Např.-závodníci používají tzv. airdisky-na tyto disky se pneu lepí a při jízdě po rovince se pneu nafouknou a sníží se přítlak.Z toho jsem byl hugo.Nenapadlo by mě,že to na modelech může takto fungovat.U všech modelů jsem musel vypodložit vodítka a o hodně,jinak vypadávala z drážky.Prostě chvílemi jsem čuměl jak puk.Naposledy jsem jezdil na dřevě před 40lety,ovšem takové možnosti nebyly.Minule jsem psal,že si pořídím jeden model 1/32.Začal jsem ovladačem.Ten je na dřevo nutný.(vlastní výroba do parmy- už se na tom pracuje).Já jsem modely 1/43 kočíroval diodovým ovladačem podle T.Herdera.Vcelku to šlo ukočírovat.Ale na 1/32 je nutnost mít něco lepšího.Takže od teď budu sedět na dvou židlích.1/43 budu dělat dál. Ono taky přejít na 1/32 a závodit není sranda. Jen pro orientaci-pokud bych si chtěl pořídit 4 nová auta+ tuning (bez toho to totiž nejde)pro závody ML,tak se mi z toho trochu zamotala hlava.Zjistil jsem totiž,že za to můžu jet s manželkou na 14denní dovolenou do Chorvatska na plachetnici.Takže člověk musí být tak trochu fanatik.Tím nechci nikoho odrazovat.Holt koníčci jsou náročná věc.Ale zas na druhou stranu je to levnější ,jak ženský a chlast.Takže teď řeším 1/32.Ale počítám s tím,že udělám něco v 1/43,aby to bylo srovnatelné s 1/32.Tímto příspěvkem narážím na ten můj sen.Ale je skutečností,že bez úprav modelů 1/43 by to na dřevě moc nejelo.

rohenky
Příspěvky: 16
Registrován: 11 říj 2014, 16:26

Re: Srovnání modelů

#33 Příspěvek od rohenky » 23 lis 2014, 20:14

Jirko B přečetl jsem si tvůj článek a nedá mě na tvůj názor nezareagovat.Vím kolik stojí jedno otuněné auto a za čtyři by jsi dovolenou na lodi nesehnal,s ovladačem máš pravdu pokud chceš stačit těm nejlepším. Ohledně pneu tak tam je mnoho variant směsí ale když se zeptáš tak zjistíš že se používají max. dvě směsi možná tři a hlavně auto když Ti nepůjde do smyku tak se převrací z toho vyplývá že klouzavější auto je lepší než které se převrací protože ho těžko uhlídáš.Moje zkušenost , domluvit se někde na závodech a tam získat relevantní odpovědi od těch nejlepších.

Vítek

Re: Srovnání modelů

#34 Příspěvek od Vítek » 23 lis 2014, 20:38

Ten příměr s dovolenou na lodi je asi nadsázka. I když .....
http://www.jachtareni.cz/Kolik-stoji-do ... achte.html ;)

Je pravdou, že plná účast "od nuly" v nějakém seriálu komerček není levná záležitost. A dovolím si tvrdit, že je pomalu jedno o který "CUP" se jedná.

Jirka v tom má určitě malinko zmatek. Je to pochopitelné. Informací je spousta.
Ale taky má velké štěstí, že může jezdit na kvalitní dráze a s lidmi, kteří tomu jak rozumí, tak i dobře poradí. A taky má štěstí, že pokud bude mít zájem o účast v Moravské lize, tak nastoupí do rozjetého vlaku s jistými vhodnými auty do jednotlivých kategorií.

HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Srovnání modelů

#35 Příspěvek od HonzaS » 24 lis 2014, 09:59

To Jirka B:
To, co jsi popsal, je naprosto normální pocit každého, kdo nastoupí bez předchozí psychologické průpravy :D přímo do víru výkonnostní špičky (to byl také důvod, proč jsem na začátku tohoto vlákna doporučoval spíš přátelské setkání lidí spjatých s měřítkem 1/43 a možnost nenásilného seznámení se s dalšími variantami). Zažil to asi každý z nás (bez ohledu na to, jestli někdy v minulosti o SRC zavadil nebo ne), když jsme před nějakými 8 lety s komerčkami začinali v Poháru Scalextric nebo v Krušnohoru. Tehdy ovšem rozdíl mezi závodním speciálem a modelem v základu nebyl zdaleka tak velký, i když i dnes je to spíš o celkovém individuálním vyladění auta než o použití těch nejdražších komponent. Ty jsi to měl o dost horší už proto, že jsi se dosud věnoval modelům v pidiměřítku. Chtít porovnávat doma zbastlené modely 1/43 s komerčkami v závodní podobě je prostě absurdní a nemohlo to skončit jinak.
Na druhou stranu máš jednu velkou výhodu oproti těm dříve začínajícím - z hlediska nákladů na případný tuning máš možnost se vyhnout drahým slepým uličkám (u řady dílů existují zaměnitelné levnější varianty) a když se zeptáš, určitě ti v Brně kluci rádi poradí. Jak píše Vítek, u většiny seriálů je povolený základní tuning velmi podobný a troufám si tvrdit, že v rámci SRC jsou z hlediska celkových nákladů komerčky ještě poměrně levné odvětví.
Jen ještě pár osobních (možná neobjektivních) názorů:
1) nepočítej s tím, že někdy uděláš v 1/43 něco srovnatelného s 1/32 - sny jsou sice hezká věc, ale fyziku nepřečůráš...
2) dovolená na jachtě je cenově někde úplně mimo (a to i na polských jezerech), navíc jezdit na ní jen s manželkou je přímá cesta do nápravného zařízení za vraždu - z toho sekundárně plyne, že komerčky jsou vlastně levná a všemi psychiatry doporučovaná relaxační záležitost.
3) samodomo elektronický ovladač je pro začátek sice hezká věc, ale když budeš chtít skutečně závodit, tak nakonec stejně skončíš u profi verze např. od Jury Míčka (bohatě stačí z druhé ruky) - jen tě to bude v celkovém součtu stát několikanásobně víc.
4) spousta obecných věcí z doby před 40 lety platí i dnes - nízká světlost, co nejlehčí karosérie, vhodná motorizace, pečlivě připravené gumy atd.

milangs1200
Příspěvky: 146
Registrován: 07 zář 2014, 17:53

Re: Srovnání modelů

#36 Příspěvek od milangs1200 » 24 lis 2014, 10:55

Ahoj, tady s Váma nebudu až zas tak moc souhlasit.Podle mého vycházejí komerčky 1/32 nejdráž a není s nimi tolik modelaření , i když jsou to nádherná autíčka. Já jsem vyrostl na maketách 1/24. Tak se k nim chci vrátit a začal jsem něco stavět:
Trochu jsem zanedbával tu stavebnici na prcky , ale už zase pokračuji: https://www.youtube.com/watch?v=U9twWWM ... e=youtu.be
Já totiž nerad kupuji stavebnice a tak si vše raději dělám sám, což u komerček nejde. Pokud rád něco bastlíš v malých autíčkách ,tak tě asi komerčky neuspokojí.Já jsem si sice napsal Ježíškovi také o komerčku ,ale to jen tak, abych to doma také měl.
Mám hodně rozdělaných věcí , takže nevím co mám dělat dřív.Ale v létě jsem začal pracovat na pořádném autíčku 1/43, které by mělo být schopné konkurovat dospělým modelům.Chci využít zkušenosti právě z 1/24. Katli už mám vakuově vylisovanou a právě něco zkouším na velkých autech ,abych zjistil který z nápadů bude lepší a zkusím to aplikovat na prcka.
Ahoj Milan
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 338
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Srovnání modelů

#37 Příspěvek od RUMOV » 24 lis 2014, 11:15

Tak nám zabili Ferdinanda.... :D :D
nebo spíše...
Zemřela matka a do hrobu dána, siroty po ní zůstaly, i přicházely každičkého rána a matičku svou hledaly... :lol: :lol:
Ne vážně, Jirko držím palce v Tvém "ligovém přestupu", je pravdou že prcky s dospělákama srovnávat nelze a pokud člověk v něčem nalezne zálibu, asi není co řešit...
Do sta let tu nebude nikdo a proč si sny nesplnit...

Jen bych chtěl ještě na závěr, pomazat Honzovi S "med kolem huby" za jeho názory.
1) O víkendu jsem si hrál s Citroenem Go a zkoušel ho dovážit a jezdit bez magnetů - hrůza, Švédská rallye hadr... :? holt fyzika
2) Po 20-ti letech manželství, skvělý příměr a jasná volba... ;) holt realita

A jelikož mezitím přiběhl příspěvek od Milana, máznu i jemu... :D
Jako bývalý modelář to dělám právě kvůli bastlení, to je to co mě na tom baví, a ačkoli nemám žádnou zkušenost, myslím si že mezi dospělákama je to spíše o ladění a tunningu.

Každopádně Jirko, přeji spoustu úspěchů a především radosti... 8-)
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

milangs1200
Příspěvky: 146
Registrován: 07 zář 2014, 17:53

Re: Srovnání modelů

#38 Příspěvek od milangs1200 » 24 lis 2014, 11:33

Jo,určitě je to mezi dospělákama o ladění a o tuningu ,ale můžeš tunit a ladit pouze kupované díly, kdežto u 1/24 maket si můžeš postavit podvozek(kromě Plafitů).A stavět podvozky mě baví.

HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Srovnání modelů

#39 Příspěvek od HonzaS » 24 lis 2014, 11:49

To Milan:
Nesouhlasit sice můžeš, ale realita je někde jinde - uvidíš poté, co si zajdeš na první závody.

Komerčka (slot.it) s běžným tuningem tě vyjde okolo 2.000,- Kč a hlavně můžeš s ní jezdit minimálně 2 roky bez dalších investic.
Maketa - hardplastik stavebnice (levná) je za cca 300-500,- Kč + 150 barvení, kokpit atd. 100,- Kč, šasi 500 -1000,- Kč, bižuterie (disky, ložiska, osy, šrouby, gumy, vodítko, dráty atd.) - 500,- Kč, motor (levná varianta falcon) - 120,- Kč nebo taky motor (nadupaná 16D) - 2000,- Kč a více - celkově minimálně 1.700,- Kč a maximálně klidně přes 4.000,- Kč.
Když si vše budeš vyrábět sám, tak se můžeš dostat o pár set níž u makety, ale je otázka, jakou cenu pro tebe má čas... Podvozek je paradoxně jedna z nejlevnějších komponent, tam toho moc neušetříš.
Jen ještě k tuningu: např. u Krušnohoru máš možnost řezání do jakéhokoliv podvozku a i implantace cizích dílů je běžná. Navíc je komerčka malá, takže každá nepřesnost se projeví.
Naposledy upravil(a) HonzaS dne 24 lis 2014, 12:58, celkem upraveno 1 x.

milangs1200
Příspěvky: 146
Registrován: 07 zář 2014, 17:53

Re: Srovnání modelů

#40 Příspěvek od milangs1200 » 24 lis 2014, 12:57

Ahoj, s tou cenou u 1/24 souhlasím , ale myslím si , že s komerčkou za 2000,-moc dobré výsledky nezajedeš, ale hlavně, co jsem viděl u kluků, co jezděj komerčky, tak jich mají plný kufr ,ale pro makety je zase míň kategorií. Ono je to složité a je to otázka názoru a hlavně přístupu k tomu co chceš dělat.
Čas je pro mne dost drahý, ale já to beru jako relax.
Ahoj,Milan.

Odpovědět