Ovladače autodráh měřítka 1:43...
Re: Ovladače autodráh měřítka 1:43...
No zapsal jsem se na večerní studium na VOŠO... (Vyšší odborná ovladačová škola)
Za chvíli odjíždím na Rumoring, tak uvidíme...
Co se týká ceny, nestálo to ani jako sud piva, a co se týká potenciálu, začnu pěkně popořadě a pomalu.( Studiem křivek na papíře jsem se dostal do stádia, že se mi o nich i zdá).
Nejlepší zkušenost je ta vlastní, tak se nechám překvapit.
Požitek z cesty je zajisté lepší, když potkáš stopa který tě kousek popoveze..
a jak už říkal klasik Jára, můžete podlézt, ale zase se narovnat...
Za chvíli odjíždím na Rumoring, tak uvidíme...
Co se týká ceny, nestálo to ani jako sud piva, a co se týká potenciálu, začnu pěkně popořadě a pomalu.( Studiem křivek na papíře jsem se dostal do stádia, že se mi o nich i zdá).
Nejlepší zkušenost je ta vlastní, tak se nechám překvapit.
Požitek z cesty je zajisté lepší, když potkáš stopa který tě kousek popoveze..
a jak už říkal klasik Jára, můžete podlézt, ale zase se narovnat...
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...
Re: Ovladače autodráh měřítka 1:43...
Čekám reakci na ovladač a začínám mít obavu jestli ten regl kolegu RUMOVA nějak nezlikvidoval.
Re: Ovladače autodráh měřítka 1:43...
Můžu potvrdit, že v pondělí ještě žil
Re: Ovladače autodráh měřítka 1:43...
Hoši, hoši, hoši...
Dnes před odjezdem na Rumoring,jsem zaplatil ten svůj vlastní a před chvílí skončil s čtvrtým testováním...
Ano zraji jako víno.. a ten můj vlastní má kupodivu úplně stejné vlastnosti, jako ten půjčený od Petra, kdo by to býval řekl.
Jak už jsem Petrovi říkal, super hračka, a za těch třináct Karlů pěkný samodárek k májím.
Už doma jsem ho opatřil polepkami pro trotlíky,( neb si všechno nepamatuji), a po čtvrtém testování mohu jen doporučit.
Ale, jako vše, má své malé ALE...
1.pískání motorků, (což jak mi Petr vysvětlil a zbytek jsem dohledal), má na svědomí pulsní regulace,to lze vyřešit hlasitějším AC-DC.
2.nutnost důkladného nastudování a pochopení manuálu,(to lze vyřešit i stažením jeho simulátoru ze stránek Slot.it), který hodně pomůže při pochopení křivek a nastavení.
3. poslední ale, bohužel asi nejaleovatější, a tím je ASI hodně velký vliv stavu motoru na regulaci.
Abych to malinko vysvětlil, napájení 12 voltů, stejná dráha, dvě různá auta od Carrery...stejně nastavená křivka na reglu...
Jedno (nové) na dlouhé rovince zrychlí, druhé (staré) sice jede, ale zrychlení není takové.
Pokud vyměním ovladač za klasický 25 ohm s drátem, zrychlují obě stejně a ke všemu mnohem více
vysvětluji si to buď tím, že zde hraje roli kvalita motoru, nebo tím že Carrera má napájení 14,8 voltů a mě ty 3 volty schází.
Testnu to ještě se zdrojem 16 volt a uvidí se. a nebo to dělají magnety
Mé dojmy z předběžného testu jsou veskrze kladné, pro prohánění prcků naprosto ideální hračka, nastavitelná brzda je hodně znát a stejně jako u dvoutranzistoru je radost si s ním hrát..Už jsem také nakoupil konektory a na Rumoringu bude probíhat elektrická trojzdířková rekonstrukce.
Univerzál kterým se dá zkrotit jak šílený pigmej za 50, tak Carrera či SCX (ke kterým obzvlášť sedne) za 400, bez regulování napětí a výměny ovladače... a určitě i ubrat nějaká ta desetinka na času..
A jelikož jsem drobný štoura, domluvil jsem se s Petrem, (až důkladně pochopím tohoto fešáka), že mi ještě půjčí dvoutranzistor a udělám srovnávací test na Rumoringu.
Protože, ať chcete nebo ne v Rumu je pravda, a z těch mých kopečků se jezdí a brzdí úplně jinak než doma v obýváku na koberci...
P.S pro Vítka, náhradní pojistky jsem zatím nepotřeboval, ale vím, nechval dne před večeří...
Dnes před odjezdem na Rumoring,jsem zaplatil ten svůj vlastní a před chvílí skončil s čtvrtým testováním...
Ano zraji jako víno.. a ten můj vlastní má kupodivu úplně stejné vlastnosti, jako ten půjčený od Petra, kdo by to býval řekl.
Jak už jsem Petrovi říkal, super hračka, a za těch třináct Karlů pěkný samodárek k májím.
Už doma jsem ho opatřil polepkami pro trotlíky,( neb si všechno nepamatuji), a po čtvrtém testování mohu jen doporučit.
Ale, jako vše, má své malé ALE...
1.pískání motorků, (což jak mi Petr vysvětlil a zbytek jsem dohledal), má na svědomí pulsní regulace,to lze vyřešit hlasitějším AC-DC.
2.nutnost důkladného nastudování a pochopení manuálu,(to lze vyřešit i stažením jeho simulátoru ze stránek Slot.it), který hodně pomůže při pochopení křivek a nastavení.
3. poslední ale, bohužel asi nejaleovatější, a tím je ASI hodně velký vliv stavu motoru na regulaci.
Abych to malinko vysvětlil, napájení 12 voltů, stejná dráha, dvě různá auta od Carrery...stejně nastavená křivka na reglu...
Jedno (nové) na dlouhé rovince zrychlí, druhé (staré) sice jede, ale zrychlení není takové.
Pokud vyměním ovladač za klasický 25 ohm s drátem, zrychlují obě stejně a ke všemu mnohem více
vysvětluji si to buď tím, že zde hraje roli kvalita motoru, nebo tím že Carrera má napájení 14,8 voltů a mě ty 3 volty schází.
Testnu to ještě se zdrojem 16 volt a uvidí se. a nebo to dělají magnety
Mé dojmy z předběžného testu jsou veskrze kladné, pro prohánění prcků naprosto ideální hračka, nastavitelná brzda je hodně znát a stejně jako u dvoutranzistoru je radost si s ním hrát..Už jsem také nakoupil konektory a na Rumoringu bude probíhat elektrická trojzdířková rekonstrukce.
Univerzál kterým se dá zkrotit jak šílený pigmej za 50, tak Carrera či SCX (ke kterým obzvlášť sedne) za 400, bez regulování napětí a výměny ovladače... a určitě i ubrat nějaká ta desetinka na času..
A jelikož jsem drobný štoura, domluvil jsem se s Petrem, (až důkladně pochopím tohoto fešáka), že mi ještě půjčí dvoutranzistor a udělám srovnávací test na Rumoringu.
Protože, ať chcete nebo ne v Rumu je pravda, a z těch mých kopečků se jezdí a brzdí úplně jinak než doma v obýváku na koberci...
P.S pro Vítka, náhradní pojistky jsem zatím nepotřeboval, ale vím, nechval dne před večeří...
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...
Re: Ovladače autodráh měřítka 1:43...
Rumov: pochopil jsem to správně z německých stránek? Ovladače Go mají odpor +-30ohm a další odpor 30 je v napájecím dílu, turbo jej vyřazuje?
Takže když budu chtít třeba pořídit Parmu, tak je lepší třeba 45 ohm(pro 12v) ,samozřejmě bez toho odporu v napájecím dílu.
Ovladač bez turba (30ohm) ,se mi zdá moc agresivní.
Takže když budu chtít třeba pořídit Parmu, tak je lepší třeba 45 ohm(pro 12v) ,samozřejmě bez toho odporu v napájecím dílu.
Ovladač bez turba (30ohm) ,se mi zdá moc agresivní.
Re: Ovladače autodráh měřítka 1:43...
ÁÁÁ, už jsi u ovladačů... a netrvalo to ani dlouho...
Ne vážně, Go má hodnotu vážně 30+30 ohm, a pokud se Ti zdá moc agresivní, je řešením zkusit něco s vyšší impedancí.
Já jsem různě experimentoval, proměřoval odpory, reguloval napětí a nakonec po zápůjčce Slot-itu a jeho následném zakoupení, jsem skončil u dvoutranzistoru. Ten jsem také díky Petrovi také mohl otestovat a nakonec jsem si ho také koupil. Odpadlo regulování napětí, ovladač má nastavitelnou brzdu a odpich a pomocí něho můžu jezdit jak s Carrerou, tak s SCX, Artinem na 7,5 voltu a jakýmkoliv bezejmeným pigmejem na 4,5 voltu.
A jelikož autíčka mám, "každý pes jiná ves" skvěle se hodí...
Slot-it regl mi přijde moc komplikovaný, na něj aby měl člověk vysokou školu, dvoutranzistor je jednoduchý a univerzální. A dle mě skvělý, podotýkám...
Nechci hanit Slot-it, ale stávala se mi u něj podivná věc, že občas "pískal",( když jsem to konzultoval s Petrem), prý je to pulsní regulací.
A ještě jedna chybka která se mi u něj děje, u dvou identických aut Carrera Go Subaru, (při stejném nastavení reglu, napětí, atd) při maximálním zrychlení, (domačknutí do max) jedno reaguje tak jak má, zatímco druhé ne.
Jestli je to vyběhaným motorkem nevím, každopádně při použití dvoutranzistoru, fungují obě stejně dobře. Takže moje volba je dvoutranzistor.
Ne vážně, Go má hodnotu vážně 30+30 ohm, a pokud se Ti zdá moc agresivní, je řešením zkusit něco s vyšší impedancí.
Já jsem různě experimentoval, proměřoval odpory, reguloval napětí a nakonec po zápůjčce Slot-itu a jeho následném zakoupení, jsem skončil u dvoutranzistoru. Ten jsem také díky Petrovi také mohl otestovat a nakonec jsem si ho také koupil. Odpadlo regulování napětí, ovladač má nastavitelnou brzdu a odpich a pomocí něho můžu jezdit jak s Carrerou, tak s SCX, Artinem na 7,5 voltu a jakýmkoliv bezejmeným pigmejem na 4,5 voltu.
A jelikož autíčka mám, "každý pes jiná ves" skvěle se hodí...
Slot-it regl mi přijde moc komplikovaný, na něj aby měl člověk vysokou školu, dvoutranzistor je jednoduchý a univerzální. A dle mě skvělý, podotýkám...
Nechci hanit Slot-it, ale stávala se mi u něj podivná věc, že občas "pískal",( když jsem to konzultoval s Petrem), prý je to pulsní regulací.
A ještě jedna chybka která se mi u něj děje, u dvou identických aut Carrera Go Subaru, (při stejném nastavení reglu, napětí, atd) při maximálním zrychlení, (domačknutí do max) jedno reaguje tak jak má, zatímco druhé ne.
Jestli je to vyběhaným motorkem nevím, každopádně při použití dvoutranzistoru, fungují obě stejně dobře. Takže moje volba je dvoutranzistor.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...
Re: Ovladače autodráh měřítka 1:43...
Fúha.
Rumove,este jeden taký plodný rok ako bol minulý,a zhánaj vecsiu chalupu.
Rumove,este jeden taký plodný rok ako bol minulý,a zhánaj vecsiu chalupu.
Re: Ovladače autodráh měřítka 1:43...
Na zkoušku mi přijde Parma ovladač 45 ohm, chci si ho předělat na přepínání 45-35-25 ohm. To je v pohodě.
Ale měl bych otázku ohledně tranzistorového ovladače RTR.
Je ve dvou verzích černý E-Brake a červený V7.
Na německý forech jsem se dočetl ,že pro auta s magnetem je E-Brake zbytečný, V7 má 100ohm bzdu a citlivější nastavení(5-50ohm)+plný plyn (0,03ohm).
Jaký je váš názor.Samozřejmě je to pro 1/43 luxus ,ale nikdo neví co bude za pár měsíců :+))) 1/32????? :+)))
Ale měl bych otázku ohledně tranzistorového ovladače RTR.
Je ve dvou verzích černý E-Brake a červený V7.
Na německý forech jsem se dočetl ,že pro auta s magnetem je E-Brake zbytečný, V7 má 100ohm bzdu a citlivější nastavení(5-50ohm)+plný plyn (0,03ohm).
Jaký je váš názor.Samozřejmě je to pro 1/43 luxus ,ale nikdo neví co bude za pár měsíců :+))) 1/32????? :+)))
Re: Ovladače autodráh měřítka 1:43...
Tranzistorová ovladač RTR tady asi moc lidí nejezdí, takže se toho pravděpodobně moc nedozvíš.
Osobně ale myslím co se týká brzdy, že nejspolehlivější by bylo dát si do Parma ovladače potenciometr 0-10 Ohm a bude to bohatě stačit a to nejen na domácí ježdění.
Osobně ale myslím co se týká brzdy, že nejspolehlivější by bylo dát si do Parma ovladače potenciometr 0-10 Ohm a bude to bohatě stačit a to nejen na domácí ježdění.
Re: Ovladače autodráh měřítka 1:43...
Konečně jsem se dokopal k předělání celého panelu Rumoringu na klasické tři a tři konektory, připojil dvoutranzistor a Slot-it a naprostá spokojenost...
Co se týká mě, asi úplně ideální kombinace ovladačů pro domácí poježdění a "hraní si" s jízdními vlastnostmi autíček.
Ještě bych chtěl vypilovat ty dětské bezdrátové ovladače o kterých jsem psal zde...http://www.autodraha-forum.cz/viewtopic ... =disruptor
a bude to naprosto ideální...
Co se týká mě, asi úplně ideální kombinace ovladačů pro domácí poježdění a "hraní si" s jízdními vlastnostmi autíček.
Ještě bych chtěl vypilovat ty dětské bezdrátové ovladače o kterých jsem psal zde...http://www.autodraha-forum.cz/viewtopic ... =disruptor
a bude to naprosto ideální...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...