Předokolka
Předokolka
Zdravím,
už nějakou dobu si pohrávám s myšlenkou jak by asi jezdila předokolka. Tak jsem vzal malý Ford Ecsort z nějaké čínské autodráhy. Dopředu (tedy vlastně na bývalou zadní čast) jsem narouboval, do díry po šroubu vodící kolík s kartáčema Scalextric a dal tam i větší pneumatiky.
No jede to docela dobře, jen je tam málo místa a musel sem tam nechat magnet - to malé autíčko není na přestavbu nejvhodnější.
Zkoušel jste někdo něco a pokud ano tak s jakým výsledkem?
už nějakou dobu si pohrávám s myšlenkou jak by asi jezdila předokolka. Tak jsem vzal malý Ford Ecsort z nějaké čínské autodráhy. Dopředu (tedy vlastně na bývalou zadní čast) jsem narouboval, do díry po šroubu vodící kolík s kartáčema Scalextric a dal tam i větší pneumatiky.
No jede to docela dobře, jen je tam málo místa a musel sem tam nechat magnet - to malé autíčko není na přestavbu nejvhodnější.
Zkoušel jste někdo něco a pokud ano tak s jakým výsledkem?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
PWR
Re: Předokolka
V prvé řadě je nutné říct, že některá témata se tak nějak neodbytně vrací.
V druhé řadě obecně platí, že čím je auto větší, tak tím lépe jede. Tedy pokud experimenty, tak ne na 1:43, které samy o sobě nejedou dobře, ale na 1:32, kde se už výsledky experimentů mají šanci projevit.
Pokud nechceš, aby auto odpovídalo předloze i ve smyslu umístění motoru apod., tak poháněná přední náprava nemá abysolutně žádný význam a přínos. Pokud by měla, určitě by se takto poháněné modely vyráběly.
Dobré jízdní vlastnosti nevykazují ani modely s motorem vepředu a pohonem zadní nápravy přes hřídelku (Fly) nebo auta s pohonem na obě nápravy. Ať už je řešen přes řemnek (např. Ninco) nebo hřídelkou (např. Autoart).
Čili sále platí klasika - trojúhelník - vodítko a zadní kola. Kdy je vše v něm a pření kola jsou v zásadě na ozdobu nebo na obtíž. Jistá analogie s velkými závodními auty není náhodná. A ne nadarmo je část úprav modelu právě zaměřena na odladění přední osy.
Ještě k těm experimentům. Samotné komplikace a zhoršení jízdních vlastností je u mnoha modelů dáno už mizerným převodem, házejícími disky jen naraženými na osy, různými vůlemi, křivostí podvozku apod. Takže při vylepšování jízdních vlastností bych se zaměřil spíš na toto.
Ledacos o špatných jízních vlastnostech prozradí i odstranění magnetu, který nedostatky do jisté míry eliminuje.
Pro úplnost je nutné dodat, že jako obvykle exxistuje nějaká výjimka. V tomto případě mám na mysli modely s motorem za zadní nápravou, které v kategorii Z v Porsche Cupu ukázaly, že i takové auto může dobře jet. Dlužno podotknout, že z původního modelu zústal jen podvozek a karosérie. A s použitím tuningových dílů a dovážení byly potlačeny negativní vlastnosti. Analogicky by asi šlo dosáhnou podobného výsledku u modelů s motorem vepředu a poháněnou zadní nápravou. Opět předpokládám, že z původního modelu by zústal jen koncept.
V druhé řadě obecně platí, že čím je auto větší, tak tím lépe jede. Tedy pokud experimenty, tak ne na 1:43, které samy o sobě nejedou dobře, ale na 1:32, kde se už výsledky experimentů mají šanci projevit.
Pokud nechceš, aby auto odpovídalo předloze i ve smyslu umístění motoru apod., tak poháněná přední náprava nemá abysolutně žádný význam a přínos. Pokud by měla, určitě by se takto poháněné modely vyráběly.
Dobré jízdní vlastnosti nevykazují ani modely s motorem vepředu a pohonem zadní nápravy přes hřídelku (Fly) nebo auta s pohonem na obě nápravy. Ať už je řešen přes řemnek (např. Ninco) nebo hřídelkou (např. Autoart).
Čili sále platí klasika - trojúhelník - vodítko a zadní kola. Kdy je vše v něm a pření kola jsou v zásadě na ozdobu nebo na obtíž. Jistá analogie s velkými závodními auty není náhodná. A ne nadarmo je část úprav modelu právě zaměřena na odladění přední osy.
Ještě k těm experimentům. Samotné komplikace a zhoršení jízdních vlastností je u mnoha modelů dáno už mizerným převodem, házejícími disky jen naraženými na osy, různými vůlemi, křivostí podvozku apod. Takže při vylepšování jízdních vlastností bych se zaměřil spíš na toto.
Ledacos o špatných jízních vlastnostech prozradí i odstranění magnetu, který nedostatky do jisté míry eliminuje.
Pro úplnost je nutné dodat, že jako obvykle exxistuje nějaká výjimka. V tomto případě mám na mysli modely s motorem za zadní nápravou, které v kategorii Z v Porsche Cupu ukázaly, že i takové auto může dobře jet. Dlužno podotknout, že z původního modelu zústal jen podvozek a karosérie. A s použitím tuningových dílů a dovážení byly potlačeny negativní vlastnosti. Analogicky by asi šlo dosáhnou podobného výsledku u modelů s motorem vepředu a poháněnou zadní nápravou. Opět předpokládám, že z původního modelu by zústal jen koncept.
Re: Předokolka
Nezkoušel jsem předokolku, ale i při obyčejné zadokolce je toto auto fakt naprosto nevhodné na jakékoliv experimenty..
Je strašně vysoké a těžiště a fyzikální zákony tady hrají dost velkou roli..
Dal jsem tomuto Eskortu i jeho červenému bráchovi (tuším že je to autodráha Bright, nebo tak nějak), nové gumy, obrousil přední gumy do hladka, hrál si s různými magnety, závažími (není to kam nacpat...) a napětím a stejně jsou to takoví podivní hroši...
Velice nerad, ale musím souhlasit že u prcků tohoto typu se nevyplatí experimentovat...
Ale na takové to domácí poježdění a radost...to stačí...
RUMOV
Je strašně vysoké a těžiště a fyzikální zákony tady hrají dost velkou roli..
Dal jsem tomuto Eskortu i jeho červenému bráchovi (tuším že je to autodráha Bright, nebo tak nějak), nové gumy, obrousil přední gumy do hladka, hrál si s různými magnety, závažími (není to kam nacpat...) a napětím a stejně jsou to takoví podivní hroši...
Velice nerad, ale musím souhlasit že u prcků tohoto typu se nevyplatí experimentovat...
Ale na takové to domácí poježdění a radost...to stačí...
RUMOV
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...
Re: Předokolka
Nejen velikost, modelu, ale i dráha ovlivňuje celkový dojem z modelu. Pořídil jsem si ze zvědavosti dva modely DSlot43 a na velké dráze Carrera která je 1:24 jezdili úžasně, o to větší bylo mé překvapení jak na dráze Carrera GO v menších rychlostech jezdily o poznání hůře.
Re: Předokolka
Díky všem za komentáře, právě proto, že ta autíčka sama o sobě jezdila tak špatně tak jsem se rozhodl jedno předělat na předokolku, spíš z důvodu jestli to půjde a pak půjde na poličku. Má vysoko těžiště a bez magnetu se s tím skoro nedá jezdit ani v zadokolce a navíc má vepředu menší kola než v zdau v originále. Takže jsem dal na to auto všechna 4 stejně velké kola, tedy ta zadní... Takže tak a souhlas s tím co píšete.
Co se týká těch DSlotů tak mě to zarazilo úplně stejně na GO to nejde pořád to vypadává a nesedí. Na Carrera 1:24 to jede pěkně. Nicméně jsem to zkoušel na autodráze Polistil 1:32 a tam, to jede podle mě asi nejlíp.
Co se týká těch DSlotů tak mě to zarazilo úplně stejně na GO to nejde pořád to vypadává a nesedí. Na Carrera 1:24 to jede pěkně. Nicméně jsem to zkoušel na autodráze Polistil 1:32 a tam, to jede podle mě asi nejlíp.
PWR
Re: Předokolka
Ten Polistil je nejblíž otiginál dráze a má asi užší drážku, proto na něm jedou nejlépe.
Re: Předokolka
Měl bych ještě jeden tip, možná je to už objevená amerika, ale zkusil jsem použít na kola těchto prcků kola a pneu od modelů ferrari od shellu.
Je to sice měřítko 1:38, ale kolo vypadá fakt jako kolo, guma se na disk dá přilepit a samozřejmě na dremelu i obrousit do hladka...a s těmi origo pigmejskými se to nedá srovnat...
Tyto modely, je jich hafo typů, mají samozřejmě spoustu typů kol a pneumatik, chce to experimentovat..ačkoliv v příspěvku nahoře jsem psal že experimentovat se nevyplatí...
Na aukru se dají sehnat občas za slušný peníz, potom už jen je zombifikovat a použít na prcky...
U předních kol platí samo pravidlo hladké a co nejužší....nejlépe žádné..
Je to sice trochu pakárna najít tu správnou kombinaci, ale prcek potom vypadá mnohem více modelově...
A když se tomu dá ta správná barva, obtisky a lak...
Vím že pro dráhaře to zní jako rouhání, ale na to domácí drhnutí drážky...
RUMOV
Je to sice měřítko 1:38, ale kolo vypadá fakt jako kolo, guma se na disk dá přilepit a samozřejmě na dremelu i obrousit do hladka...a s těmi origo pigmejskými se to nedá srovnat...
Tyto modely, je jich hafo typů, mají samozřejmě spoustu typů kol a pneumatik, chce to experimentovat..ačkoliv v příspěvku nahoře jsem psal že experimentovat se nevyplatí...
Na aukru se dají sehnat občas za slušný peníz, potom už jen je zombifikovat a použít na prcky...
U předních kol platí samo pravidlo hladké a co nejužší....nejlépe žádné..
Je to sice trochu pakárna najít tu správnou kombinaci, ale prcek potom vypadá mnohem více modelově...
A když se tomu dá ta správná barva, obtisky a lak...
Vím že pro dráhaře to zní jako rouhání, ale na to domácí drhnutí drážky...
RUMOV
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...
Re: Předokolka
A co se týká různých drah, bohužel rozdíl jízdy jsem už také zaznamenal...bohužel...Petr L píše:Ten Polistil je nejblíž otiginál dráze a má asi užší drážku, proto na něm jedou nejlépe.
Zbývá mi ještě "pár" dílů ites, nějaká scx, tak mě tak napadlo že bych ještě vytvořil druhý Rumoring, ale v měřítku 1:32...
To mě ale už asi fakt vyhoděj z domova...respektivě z chalupy...
RUMOV
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...
Re: Předokolka
Nevím jestli to sem patří.Když tak prosím přesunout.Jen poznámka k Dslot43.Co tu píšete k tomu je zajímavé.Také mám jedno Porsche 917 od Dslot43.Používám jej na autodráze Go a jezdí velmi dobře.Je pravdou ,že je ostřejší než auta od Carrery Go a SCX. A řekl bych,že nemá tak silný magnet a navíc je těžší ,takže když se to přežene ,občas vylítne.Zkoušel jsem to na 14V-to jsem si moc nezajezdil, a ani na 12V to nebylo lepší.Ideální jízda s tím byla na 10V.Je pravdou,že nemám delší rovinky a dráha je spíš techničtější.Na druhé straně nemám jinou dráhu,abych to vyzkoušel.Určitě by to lépe jelo na dráze s delšími rovinkami,protože autíčko je dost svižné.Má i rychlý rozjezd.Dovedl bych si představit jízdu s tímto modelem na 14V a větší dráze.To musí být cvrkot.Možná by pomohl jiný ovladač?
A co se týká těch čínských autíček-většina z nich/aspoň co mi prošli rukama/mají motorky na 6V.Jezdí mi to na dráze i na 12V.Doposud jsem s tím neměl problém.Jen jeden-spálila se žárovka osvětlení auta.Měnil jsem to za LEDku.Je pravda ,že bez magnetu to nejede.Magnet je tam hodně silný a velký,takže autíčko vypadává minimálně.Ale jinak to jezdí vcelku schopně.
A co se týká těch čínských autíček-většina z nich/aspoň co mi prošli rukama/mají motorky na 6V.Jezdí mi to na dráze i na 12V.Doposud jsem s tím neměl problém.Jen jeden-spálila se žárovka osvětlení auta.Měnil jsem to za LEDku.Je pravda ,že bez magnetu to nejede.Magnet je tam hodně silný a velký,takže autíčko vypadává minimálně.Ale jinak to jezdí vcelku schopně.