Předokolka

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kropacek
Příspěvky: 85
Registrován: 02 led 2014, 11:07

Předokolka

#1 Příspěvek od Kropacek » 22 dub 2014, 20:55

Zdravím,

už nějakou dobu si pohrávám s myšlenkou jak by asi jezdila předokolka. Tak jsem vzal malý Ford Ecsort z nějaké čínské autodráhy. Dopředu (tedy vlastně na bývalou zadní čast) jsem narouboval, do díry po šroubu vodící kolík s kartáčema Scalextric a dal tam i větší pneumatiky.
No jede to docela dobře, jen je tam málo místa a musel sem tam nechat magnet - to malé autíčko není na přestavbu nejvhodnější.

Zkoušel jste někdo něco a pokud ano tak s jakým výsledkem?
Escort01.jpg
Escort02.jpg
Escort03.jpg
Escort04.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
PWR

Vítek

Re: Předokolka

#2 Příspěvek od Vítek » 23 dub 2014, 06:41

V prvé řadě je nutné říct, že některá témata se tak nějak neodbytně vrací. ;)

V druhé řadě obecně platí, že čím je auto větší, tak tím lépe jede. Tedy pokud experimenty, tak ne na 1:43, které samy o sobě nejedou dobře, ale na 1:32, kde se už výsledky experimentů mají šanci projevit.

Pokud nechceš, aby auto odpovídalo předloze i ve smyslu umístění motoru apod., tak poháněná přední náprava nemá abysolutně žádný význam a přínos. Pokud by měla, určitě by se takto poháněné modely vyráběly.
Dobré jízdní vlastnosti nevykazují ani modely s motorem vepředu a pohonem zadní nápravy přes hřídelku (Fly) nebo auta s pohonem na obě nápravy. Ať už je řešen přes řemnek (např. Ninco) nebo hřídelkou (např. Autoart).
Čili sále platí klasika - trojúhelník - vodítko a zadní kola. Kdy je vše v něm a pření kola jsou v zásadě na ozdobu nebo na obtíž. Jistá analogie s velkými závodními auty není náhodná. A ne nadarmo je část úprav modelu právě zaměřena na odladění přední osy.

Ještě k těm experimentům. Samotné komplikace a zhoršení jízdních vlastností je u mnoha modelů dáno už mizerným převodem, házejícími disky jen naraženými na osy, různými vůlemi, křivostí podvozku apod. Takže při vylepšování jízdních vlastností bych se zaměřil spíš na toto. :idea:
Ledacos o špatných jízních vlastnostech prozradí i odstranění magnetu, který nedostatky do jisté míry eliminuje.

Pro úplnost je nutné dodat, že jako obvykle exxistuje nějaká výjimka. V tomto případě mám na mysli modely s motorem za zadní nápravou, které v kategorii Z v Porsche Cupu ukázaly, že i takové auto může dobře jet. Dlužno podotknout, že z původního modelu zústal jen podvozek a karosérie. A s použitím tuningových dílů a dovážení byly potlačeny negativní vlastnosti. Analogicky by asi šlo dosáhnou podobného výsledku u modelů s motorem vepředu a poháněnou zadní nápravou. Opět předpokládám, že z původního modelu by zústal jen koncept. :)

Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 338
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Předokolka

#3 Příspěvek od RUMOV » 23 dub 2014, 10:59

Nezkoušel jsem předokolku, ale i při obyčejné zadokolce je toto auto fakt naprosto nevhodné na jakékoliv experimenty..
Je strašně vysoké a těžiště a fyzikální zákony tady hrají dost velkou roli..
Dal jsem tomuto Eskortu i jeho červenému bráchovi (tuším že je to autodráha Bright, nebo tak nějak), nové gumy, obrousil přední gumy do hladka, hrál si s různými magnety, závažími (není to kam nacpat...) a napětím a stejně jsou to takoví podivní hroši...
Velice nerad, :) ale musím souhlasit že u prcků tohoto typu se nevyplatí experimentovat...

Ale na takové to domácí poježdění a radost...to stačí...

RUMOV
malý rum.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 792
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Předokolka

#4 Příspěvek od Petr L » 23 dub 2014, 11:23

Nejen velikost, modelu, ale i dráha ovlivňuje celkový dojem z modelu. Pořídil jsem si ze zvědavosti dva modely DSlot43 a na velké dráze Carrera která je 1:24 jezdili úžasně, o to větší bylo mé překvapení jak na dráze Carrera GO v menších rychlostech jezdily o poznání hůře.

Uživatelský avatar
Kropacek
Příspěvky: 85
Registrován: 02 led 2014, 11:07

Re: Předokolka

#5 Příspěvek od Kropacek » 25 dub 2014, 12:24

Díky všem za komentáře, právě proto, že ta autíčka sama o sobě jezdila tak špatně tak jsem se rozhodl jedno předělat na předokolku, spíš z důvodu jestli to půjde a pak půjde na poličku. Má vysoko těžiště a bez magnetu se s tím skoro nedá jezdit ani v zadokolce a navíc má vepředu menší kola než v zdau v originále. Takže jsem dal na to auto všechna 4 stejně velké kola, tedy ta zadní... Takže tak a souhlas s tím co píšete.

Co se týká těch DSlotů tak mě to zarazilo úplně stejně na GO to nejde pořád to vypadává a nesedí. Na Carrera 1:24 to jede pěkně. Nicméně jsem to zkoušel na autodráze Polistil 1:32 a tam, to jede podle mě asi nejlíp.
PWR

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 792
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Předokolka

#6 Příspěvek od Petr L » 25 dub 2014, 13:03

Ten Polistil je nejblíž otiginál dráze a má asi užší drážku, proto na něm jedou nejlépe.

Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 338
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Předokolka

#7 Příspěvek od RUMOV » 25 dub 2014, 13:12

Měl bych ještě jeden tip, možná je to už objevená amerika, ale zkusil jsem použít na kola těchto prcků kola a pneu od modelů ferrari od shellu. :idea:
Je to sice měřítko 1:38, ale kolo vypadá fakt jako kolo, guma se na disk dá přilepit a samozřejmě na dremelu i obrousit do hladka...a s těmi origo pigmejskými se to nedá srovnat...
Tyto modely, je jich hafo typů, mají samozřejmě spoustu typů kol a pneumatik, chce to experimentovat..ačkoliv v příspěvku nahoře jsem psal že experimentovat se nevyplatí...
Na aukru se dají sehnat občas za slušný peníz, potom už jen je zombifikovat a použít na prcky...
U předních kol platí samo pravidlo hladké a co nejužší....nejlépe žádné..
Je to sice trochu pakárna najít tu správnou kombinaci, ale prcek potom vypadá mnohem více modelově...
A když se tomu dá ta správná barva, obtisky a lak...
Vím že pro dráhaře to zní jako rouhání, ale na to domácí drhnutí drážky...

RUMOV
malý rum.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 338
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Předokolka

#8 Příspěvek od RUMOV » 25 dub 2014, 13:22

Petr L píše:Ten Polistil je nejblíž otiginál dráze a má asi užší drážku, proto na něm jedou nejlépe.
A co se týká různých drah, bohužel rozdíl jízdy jsem už také zaznamenal...bohužel...
Zbývá mi ještě "pár" dílů ites, nějaká scx, tak mě tak napadlo že bych ještě vytvořil druhý Rumoring, ale v měřítku 1:32... :?
To mě ale už asi fakt vyhoděj z domova...respektivě z chalupy...

RUMOV
malý rum.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

Jirka B
Příspěvky: 414
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Předokolka

#9 Příspěvek od Jirka B » 25 dub 2014, 18:34

Nevím jestli to sem patří.Když tak prosím přesunout.Jen poznámka k Dslot43.Co tu píšete k tomu je zajímavé.Také mám jedno Porsche 917 od Dslot43.Používám jej na autodráze Go a jezdí velmi dobře.Je pravdou ,že je ostřejší než auta od Carrery Go a SCX. A řekl bych,že nemá tak silný magnet a navíc je těžší ,takže když se to přežene ,občas vylítne.Zkoušel jsem to na 14V-to jsem si moc nezajezdil, a ani na 12V to nebylo lepší.Ideální jízda s tím byla na 10V.Je pravdou,že nemám delší rovinky a dráha je spíš techničtější.Na druhé straně nemám jinou dráhu,abych to vyzkoušel.Určitě by to lépe jelo na dráze s delšími rovinkami,protože autíčko je dost svižné.Má i rychlý rozjezd.Dovedl bych si představit jízdu s tímto modelem na 14V a větší dráze.To musí být cvrkot.Možná by pomohl jiný ovladač?
A co se týká těch čínských autíček-většina z nich/aspoň co mi prošli rukama/mají motorky na 6V.Jezdí mi to na dráze i na 12V.Doposud jsem s tím neměl problém.Jen jeden-spálila se žárovka osvětlení auta.Měnil jsem to za LEDku.Je pravda ,že bez magnetu to nejede.Magnet je tam hodně silný a velký,takže autíčko vypadává minimálně.Ale jinak to jezdí vcelku schopně.

Odpovědět