Stránka 1 z 1

Stavba Mazdy 787 od Kyosha

Napsal: 16 zář 2019, 19:08
od model
Navštívil jsem Púchov minulý pátek a zažil krásnou atmosféru příprav na sobotní závody na nové
šestiproudé dráze. Příjemné setkání a na závěr jsem u Martina objevil ve vitríně statické modely od Kyosha
na dráhu. Je to jejich série dráhových modelů v měřítku 1:43 - D143. Neváhal jsem a za dobrý peníz jsem si
odvezl Mazdu 787. Když jsem ji vytáhl z krabičky, říkal jsem si, že to je vitrínkový model a nemá cenu na něj šahat.
Ale srdce mi nedalo, tak jsem obětoval jedno kovové autíčko a vzal komponenty pro tuto přestavbu.
Když jsem si prohlížel originální podvozek, tak jsem si řekl, že ho nebudu nijak upravovat a vytisknu si nový,
abych mohl auto zase někdy vrátit do sbírky.
Protože to je Kyosho, tak i v tomto měřítku má systém bočních zámků a předního držáku. Boční zámky jsem využil a
na podvozku jsem si vytiskl jejich protikusy. Přední zámek jsem musel opatrně odfrézovat, protože by mi tam nevlezlo vodítko.
Proto jsem vlepil do karoserie dva sloupky za předními koly.
Taktéž jsem opatrně odfrézoval v zadní části držák spojleru, to aby tam vlezl převod a podvozek.
Zachoval jsem originální disky , přední i s oskou 1,5 mm, u zadních jsem musel odbrousit na disku nálitky, abych použil závodní pneumatiky
od Milana Šůly. Rozměrově sedí, jen na nich není nápis výrobce.
Do podvozku jsem vložil dva neodymové magnety 20 mm, ale protože je podvozek dost vysoko nad podložkou, je přítlak přijatelný i pro
tuto lehoučkou karoserii.
Teď už jen na dráhu a zkoušet ...

Re: Stavba Mazdy 787 od Kyosha

Napsal: 18 zář 2019, 11:41
od HonzaS
Hezké, je vidět, že i z malého měřítka může být díky dobře propracované karosérii dokonalý model. Samozřejmě podvozek je také perfektní.

Re: Stavba Mazdy 787 od Kyosha

Napsal: 18 zář 2019, 17:04
od model
Honzo, karoserie nádherná, díky za pochvalu podvozku, ten je co se týče jízdních vlastností bez problémů, ale nastal problém
s magnety. Psal jsem, že ty neodymy jsou silné, ale světlá výška je dost velká, tak snad síla nebude tak veliká.
Auto jezdilo jako na kolejích, což nemám moc rád, ale hlavně bylo poznat, že přítlačná síla je nad síly motorku.
Auto jelo, ale akcelerace i absolutní rychlost nic moc.
Zkusil jsem oddělat 20 mm magnet před motorkem a nechal 17 mm za motorkem. Bylo to poznat,v zatáčkách driftoval, ale vzhledem k velikosti
a hmotnosti modelu se to dalo uhlídat.
Nějaký magnet před motorkem by to chtělo, ale výrazně slabší.
Tak jsem si překreslil a vytiskl druhou verzi podvozku, kde jsem umístil šachty pro válcové magnety s průměrem 3 mm,
které používá Milan do svých univerzálních podvozků.
Abych se nemusel trápit s vsazováním a lepením 17 mm magnetu za motorkem, udělal jsem do boku domečku otvory, do kterých
magnet jednoduše zasunu a ten drží bez lepení.
Pokud by tato varianta byla neschůdná a přítlak byl moc velký, vytisknu si a vlepím místo zadního magnetu vložku pro dva kruhové magnety.

Re: Stavba Mazdy 787 od Kyosha

Napsal: 18 zář 2019, 23:25
od gurkeGO
Nejde říct jinak než krásná práce :shock: :roll:

Re: Stavba Mazdy 787 od Kyosha

Napsal: 19 zář 2019, 16:57
od HonzaS
K magnetům: kdysi se mi osvědčily magnetické lišty od Carrery, byly to asi 2cm pásky včetně plastového zališťován. Oproti neodymům měly menší magnetickou sílu, tak nějak akorát. Zkusím se doma podívat, jestli něco nezbylo a hlavně v jakém jsou stavu, protože někdy trpěly na pozvolný rozpad. ;)

Re: Stavba Mazdy 787 od Kyosha

Napsal: 23 zář 2019, 09:01
od HonzaS
Našel jsem pár věcí, které by se ti mohly hodit. Pošli mi do SZ kontakt, nejlépe telefon.

Re: Stavba Mazdy 787 od Kyosha

Napsal: 23 zář 2019, 11:38
od model
Honzo, díky moc za nabídku. Já jsem si vzal takto upravené auto - vpředu dva válcové magnety průměr 3 mm a za motorkem neodym 17x4,5x1,5 mm a
asi jsem to strefil, protože teď auto jezdí jak má. Kontakt Ti rád pošlu a pokud máš adresu na WhatsApp, pošlu i krátké video.