Podle toho, co píšeš ve třetím odstavci, by nejspíš stačilo z aut vyndat magnet
, aby ses dočkal odpovídající jízdní charakteristiky...
Jinak jestliže máš zatím pouze zkušenost z doby před 35 lety a navíc s Itesem
, pak by bylo asi nejrozumnější na modely v 1/24 měřítku zpočátku
zapomenout. Navíc z hlediska kategorií jsou u modelů v měřítku 1/24 dost velké rozdíly, jak v jejich určení, konstrukci, použitých materiálech, rychlostech i finančních nárocích (stačí si pustit pár videí z trubky a porovnat si třeba makety s eurosporty či wingy). Takže nejdřív si hodně dobře ujasni, jestli dřevo nebo plast, klasiku nebo digitál, a pak se teprve zamýšlej nad větším měřítkem. Každá věc má v konečném důsledku svá omezení.
Zvolíš-li plast, pak je to jednodušší - zbývá ti jediná možnost, a to Carrera, na jejíž dráhu se modely 1/24 i přes jejich holedbání horkotěžko vejdou. Ta je také v současnosti jediným výrobcem, který modely ve větším měřítku standardně vyrábí. O jejich kvalitách a jízdních vlastnostech je tady dost informací v jiných vláknech - mimo exteriér modelů je zbytek k ničemu (ale zase je fakt, že mají setrvačnost a driftují
). Samozřejmě existují i jiní výrobci, ale jejich produkce není většinou určena pro plast nebo je obtížně dosažitelná.
Vsadíš-li hned od začátku na dřevo, pak je třeba si uvědomit, že vzdálenost mezi drážkami by u modelů 1/24 měla být alespoň 110mm a to hodně zvyšuje nároky na prostor a jeho využití. No a postavit opravdu kvalitní dřevěnou dráhu není zase tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá. Ani to není levnější třeba oproti z druhé ruky koupenému plastu, který má výhodu v rozebíratelnosti a tvarové proměnnosti.
Co takhle dojít si do nějakého klubu v okolí, abys získal vůbec relevantní náhled na problematiku dřevěných drah a jízdy na nich, eventuálně i přehled o různých kategoriích modelů? Třeba tě to natolik zaujme, že už doma nic stavět nebudeš a ušetříš spoustu peněz za slepé uličky. Jednou viděné je lepší než 100x napsané...