Kdyby to bylo tak jednoduché, tak není o čem mluvit...
1) digitální čip má určité proudové omezení, když ho překročíš, tak ho zničíš. Třeba u SCX v minulosti odcházel jeden za druhým při sebemenší změně konfigurace. Carrera je výrazně odolnější, ale její hranice není nikde přesně definována - byl by to docela drahý průzkum bojem. Proto jsou také všichni prodejci velmi opatrní při doporučení vhodného motoru pro digitál a spíš mluví o tuningu pro Exclusive (analog).
2) Carrera ve svých 1/24 autech používá motory třídy 18D, nikoliv standardních 13D - tomu je uzpůsoben i držák motoru a rozteče fixního uchycení. Sice existují i vložné redukce na 13D motory (krátké i dlouhé), ale zase to je spíš záležitost analogu.
3) Motory od NSR (13D) jsou docela proudoví bumbrlíci (zvlášť ty vysokootáčkové) už na 12V a údaje o parametrech jsou spíš obecně ilustrativní - v zátěži při akceleraci jsou výrazně vyšší. U jednorázových motorů musíš počítat i s tím, že se kus od kusu liší až o 20%.
Díval jsem se na uspořádání carreráckého šasi 1/24 a je to fakt pohled do doby před 30ti lety, při nedestrukčním tuningu bez možnosti dosáhnout výraznější efektivity. Tuningové kity jsou pak jen záměna jednotlivých součástek bez většího mechanického přínosu, v podstatě jde jen o mírné snížení vibrací díky použití přesných AL disků.
Na závěr bych to za sebe shrnul asi tak:
Kdybych věděl
, co čip snese, vzal bych 21,5k motor od Scaleauto, dal ho do SW klece od Luďka (šla by klec i od slot.it) a zpřevodoval v poměru aspoň 1:5 v modulu 64pitch. Pak bych oholil šasi od všech zbytečností včetně origo disků s pneu, čímž bych ušetřil minimálně 50 g. Klec bych přišrouboval na šasi, seřídil výškově a tím bych měl rozumný základ.