Tuning motor + převody carrera

Zpráva
Autor
machyd
Příspěvky: 35
Registrován: 07 pro 2015, 10:46

Re: Tuning motor + převody carrera

#11 Příspěvek od machyd » 31 led 2017, 18:15

Kit pro zadní osu, třeba tento:http://www.rakuten.de/produkt/carbon-tu ... 67826.html a jestli ne ,tak mě trochu navedte chlapi:-) Ten motor řeším kůli Ferrari 458 gt3,protože je to lenoch a jenom výměna zadní osy mu nepomůže:-) 240g je prostě hodně.

Jirka B
Příspěvky: 348
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Tuning motor + převody carrera

#12 Příspěvek od Jirka B » 31 led 2017, 21:20

Carreru moc neznám.Jestli tam vleze jen krátký motor,nebo i dlouhý?Ale na 240g potřebuješ pořádný motor.Něco jako má NSR. Tak od motoru NSR 38 až NSR 50.(viz.autodráha.info)

HonzaS
Příspěvky: 362
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Tuning motor + převody carrera

#13 Příspěvek od HonzaS » 01 úno 2017, 08:51

Kdyby to bylo tak jednoduché, tak není o čem mluvit...

1) digitální čip má určité proudové omezení, když ho překročíš, tak ho zničíš. Třeba u SCX v minulosti odcházel jeden za druhým při sebemenší změně konfigurace. Carrera je výrazně odolnější, ale její hranice není nikde přesně definována - byl by to docela drahý průzkum bojem. Proto jsou také všichni prodejci velmi opatrní při doporučení vhodného motoru pro digitál a spíš mluví o tuningu pro Exclusive (analog).
2) Carrera ve svých 1/24 autech používá motory třídy 18D, nikoliv standardních 13D - tomu je uzpůsoben i držák motoru a rozteče fixního uchycení. Sice existují i vložné redukce na 13D motory (krátké i dlouhé), ale zase to je spíš záležitost analogu.
3) Motory od NSR (13D) jsou docela proudoví bumbrlíci (zvlášť ty vysokootáčkové) už na 12V a údaje o parametrech jsou spíš obecně ilustrativní - v zátěži při akceleraci jsou výrazně vyšší. U jednorázových motorů musíš počítat i s tím, že se kus od kusu liší až o 20%.

Díval jsem se na uspořádání carreráckého šasi 1/24 a je to fakt pohled do doby před 30ti lety, při nedestrukčním tuningu bez možnosti dosáhnout výraznější efektivity. Tuningové kity jsou pak jen záměna jednotlivých součástek bez většího mechanického přínosu, v podstatě jde jen o mírné snížení vibrací díky použití přesných AL disků.

Na závěr bych to za sebe shrnul asi tak:
Kdybych věděl :lol: , co čip snese, vzal bych 21,5k motor od Scaleauto, dal ho do SW klece od Luďka (šla by klec i od slot.it) a zpřevodoval v poměru aspoň 1:5 v modulu 64pitch. Pak bych oholil šasi od všech zbytečností včetně origo disků s pneu, čímž bych ušetřil minimálně 50 g. Klec bych přišrouboval na šasi, seřídil výškově a tím bych měl rozumný základ.
Naposledy upravil(a) HonzaS dne 01 úno 2017, 13:15, celkem upraveno 3 x.

Jirka B
Příspěvky: 348
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Tuning motor + převody carrera

#14 Příspěvek od Jirka B » 01 úno 2017, 09:43

Aha to jsem netušil.Tak potom bych to řešil převodem.Překvapil mě převodový poměr 1: 6.Což musí zákonitě snížit otáčky motoru na výstupu(kolech) a zpomalit model. Já to většinou řeším převodovým poměrem 1:3 až 4.

HonzaS
Příspěvky: 362
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Tuning motor + převody carrera

#15 Příspěvek od HonzaS » 01 úno 2017, 11:31

To je právě tím, že jezdíš s malými a lehkými auty. Aby se trochu svižněji rozpohybovala tato monstra (a hlavně taky trochu brzdila), tak potřebuješ vyšší převodový poměr i za cenu snížení maximálky. Takhle to funguje i u scale, kde se běžně používají třeba i hodně korigované pastorky 6z a hlavně převody s modulem až 80pitch. Tam je to občas trochu boj mezi velikostí převodového poměru a možností max. průměru převodu, protože zadní kola mají malé průměry.

V rámci Porsche Cupu jsme jezdili i kategorii Porsche Scaleauto 1/24 (váha po omezeném tuningu okolo 180-200g) s povinným libovolným dlouhým motorem od Scaleauto (21 až 30k otáček) a občas ani nebylo poznat, co za motor v tom kdo má. Ve finále šlo vždy spíš o to, aby člověk měl správné gumy, jel plynule a pravidelně (a nepadal ;) ) než o nominální výkon motoru.
Jinak v podstatě skoro vše, co platí pro makety, platí obecně i pro takhle těžké plasťáky.

Pro toho, kdo by chtěl v rychlosti teoreticky obsáhnout obecnou problematiku stavby SRC modelů, vřele doporučuji stránky pardubického klubu a záložku "Jak na to". Roman Kalhous to tam vše vtipně a výstižně shrnul do pár výživných odstavců. A ani zbytek pravidelně aktualizovaného obsahu stránek není k zahození, na své si tam přijdou i konzumenti mírného porna v mezích zákona (dívka měsíce) :lol: ...

Odpovědět