Porsche 908-3
Porsche 908-3
Jirka B mě v rámci svého příspěvku "Co jste dělali v zimě" nakonec přece jen dotlačil k ilustrované reakci.
Dlouhou dobu jsem se přemlouval k nahrazení stavajícího modelu do kategorie maket Historik 1/24, zvlášť když původní Chaparral je stále ještě provozuschopný i pohledově snesitelný. Chtěl jsem ale něco, co nebude okoukaná klasika typu Porsche 917 nebo Ford GT40, a to se ukázalo jako problém. Němci sice dělají řadu zajímavých modelů z klasického období, ale jejich cena je bohužel trochu mimo naše zvyklosti. Vyřešil to kamarád, kterému se podařilo ve starých krabicích z dob jeho slotracingové minulosti najít zbytky téměř nepoužité karosérie Porsche 908-3. Nechci popisovat, jak komplikovaná byla její reinkarnace do použitelného stavu k zaformování a vylaminování - kdybych tušil, že je k mání bezpracná parádní P908-4 od maxi-pu, rovnou bych asi poslal její předchůdkyni do věčných lovišť. Nicméně stalo se a výsledek je v příloze.
Nemilosrdné kritiky preventivně upozorňuji na to, že:
1) mám velké mezery ve zvládnutí dokonalé fotografie (zvlášť s protisvětlem za šera)
2) velikost kol se odvíjí od pravidel této kategorie
3) neproříznutí větracích otvorů na předních blatnících je záměrné
4) za deformaci v okolí přední části spoileru může řidič
První rány...
Dlouhou dobu jsem se přemlouval k nahrazení stavajícího modelu do kategorie maket Historik 1/24, zvlášť když původní Chaparral je stále ještě provozuschopný i pohledově snesitelný. Chtěl jsem ale něco, co nebude okoukaná klasika typu Porsche 917 nebo Ford GT40, a to se ukázalo jako problém. Němci sice dělají řadu zajímavých modelů z klasického období, ale jejich cena je bohužel trochu mimo naše zvyklosti. Vyřešil to kamarád, kterému se podařilo ve starých krabicích z dob jeho slotracingové minulosti najít zbytky téměř nepoužité karosérie Porsche 908-3. Nechci popisovat, jak komplikovaná byla její reinkarnace do použitelného stavu k zaformování a vylaminování - kdybych tušil, že je k mání bezpracná parádní P908-4 od maxi-pu, rovnou bych asi poslal její předchůdkyni do věčných lovišť. Nicméně stalo se a výsledek je v příloze.
Nemilosrdné kritiky preventivně upozorňuji na to, že:
1) mám velké mezery ve zvládnutí dokonalé fotografie (zvlášť s protisvětlem za šera)
2) velikost kol se odvíjí od pravidel této kategorie
3) neproříznutí větracích otvorů na předních blatnících je záměrné
4) za deformaci v okolí přední části spoileru může řidič
První rány...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) HonzaS dne 03 dub 2014, 13:25, celkem upraveno 3 x.
Re: Porsche 908-3
Nooo pěknýýýý.Jen pokračuj dále,ať se daří.Já věděl,že to půjde.Jinak já jsem od narození takový malý provokatér.Jirka B
Re: Porsche 908-3
Některé provokace jsou vítané.
Honzovi díky za příspěvek. A palec nahoru za zpětné zrcátko a maketu motoru.
Ze stejného důvodu, se pokouším reinkarnovat kastli do přijatelné podoby - Lola T280. Laminátka ze staré formy. Takže chápu co naznačuješ.
Honzovi díky za příspěvek. A palec nahoru za zpětné zrcátko a maketu motoru.
Ze stejného důvodu, se pokouším reinkarnovat kastli do přijatelné podoby - Lola T280. Laminátka ze staré formy. Takže chápu co naznačuješ.
Re: Porsche 908-3
Škoda, že jsem nenafotil původní laminátovou kastli, aby bylo srovnání. Vždycky si říkám, že na to nesmím zapomenout a stejně vždy zapomenu . Zatím se mi to podařilo zachytit jen u posledního monopostu Ferrari D50 - tam je to opravdu síla.
Re: Porsche 908-3
To Porsche máš krásne zreštaurované, pekné detaily. Keď chceš vidieť ako pôvodne vyzeralo, tak ja mám vo svojej zbierke jedno z roku 1972 - jazdil s tým Paĺo Vendrák z Košíc a odložil som ho tak ako dojazdil, bez akéhokoĺvek zásahu. Len som vybral motor, prevod a vodítko.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Porsche 908-3
Paráda, podobné (s dvěmi oranžovými šipkami) jsem měl někdy v polovině sedmdesátých let - mám dojem, že karosérie byla od J.Šolce. Bohužel jsem tehdy na nějakých 25 let s auty skončil a skoro všechno, co jezdilo, rozdal.
Pro srovnání stejná 908-3 v 1/32 - Targa Florio 1970, posádka Elford/Hermann
Pro srovnání stejná 908-3 v 1/32 - Targa Florio 1970, posádka Elford/Hermann
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 28 led 2014, 12:29
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porsche 908-3
Kvituji, že se to tady rozjelo. Jen bych chtěl vědět, co je to za kategorii Historik 1/24. Kde se to jezdí ? Těším se na další povedené kousky "velkých" maket.
Re: Porsche 908-3
Jsou to samozřejmě Oldtimery, ale většině z nás je asi bližší pojmenování Historik.
Re: Porsche 908-3
No nevím, nevím: kategorie "Oldtimer" je specifikovaná karoserií ze stavebnice (hard plastic) a podvozkem typu Pla-fit. Tohle krásný porsche je ale z laminátu...? Tak jaká je to teda kategorie??
Re: Porsche 908-3
V seriálu maket to naštěstí tak přísně neposuzují, v první řadě jde o to si zajezdit s hezkými auty.
Navíc pravidla Oldtimer na webu KAUM jsou už zastaralá - jezdí se šasi se SW uložením motoru, povolený motor je Falcon a vedle hardplastiků se jezdili i upravené hračky a karosérie z autodrah (Carrera).
Navíc pravidla Oldtimer na webu KAUM jsou už zastaralá - jezdí se šasi se SW uložením motoru, povolený motor je Falcon a vedle hardplastiků se jezdili i upravené hračky a karosérie z autodrah (Carrera).