Shadow DN3

Odpovědět
Zpráva
Autor
Pavel 128
Příspěvky: 73
Registrován: 06 led 2014, 14:16

Shadow DN3

#1 Příspěvek od Pavel 128 » 16 srp 2016, 13:02

Mám moc rád vozy F1 ze sedmdesátých let, někdy je označováno toto období za zlatou éru F1.

V měřítku 1:24 však v podstatě žádné stavebnice neexistují a nabídka laminátových karosérií je minimální. Vzpomněl jsem si na mládí a časopis ABC ve kterém vycházely moc pěkné papírové modely F1 v měřítku 1:24. Poohlédl jsem se po současné nabídce a překvapilo mne jak špičkové a detailní současné papírové modely jsou.

Papírový model má však pro dráhové použití jednu zásadní vadu, je z papíru :D .

Několik měsíců jsem vymýšlel, přemýšlel až vymyslel a pak v podstatě za týden vytvořil myslím relativně slušný model. Naskenoval jsem vystřihovánku a vytiskl ji na obyčejný samolepící papír používaný třeba na štítky na balíky. Vytisknutý nástřihový plán jsem pak nalepil na konstrukční desky Tamiya 0,3 nebo 0,5 mm. Vytvořil jsem tak model plastový ;) . Popisovat množství pokusů a omylů nemá smysl, po odladění postupu už šla stavba ale relativně rychle. Asi také pomohlo že jsem papírové modely kdysi dělal.

Po vytvoření základní karosérie jsem ji zpevnil zespodu epoxidem. Detaily jsou různého původu: výfuky, držátka lízátek; paroží výfuků, plastové vidličky; koncové světlo, dětská bižuterie; stabilizátor, zavěšení, výztuhy křídla, štěniny smetáku... dále různé trosky a části obalů.

Karosérie je vytmelena, nastříkána stříkacím tmelem a lakována. Obtisky jsou vlastní a pak samozřejmě bezbarvý lak.

Celek je na upraveném podvozku Plafit 9900, motor Retro Hawk. Převod a část podvozku jsou přiznány. Pokud bych si zvolil jinou předlohu s bočnicemi, tak by se dal podvozek schovat komplet, ale mě se DN3 líbil a že je část podvozku vidět mi nevadí.

Předlohou je vůz Jean Pierre Jariera z VC Monaca 1974 kdy dojel na třetím místě za Petersonem na Lotusu 72 a Scheckterem na Tyrrellu 007. Na stejném voze téhož roku zahynul při testování v Kyalami Peter Revson. Revsona nahradil Tom Pryce, jehož kariéra skončila také tragicky o tři roky později, také v Kyalami.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Jirka
Příspěvky: 93
Registrován: 02 led 2014, 21:15

Re: Shadow DN3

#2 Příspěvek od Jirka » 16 srp 2016, 15:38

Pavle perfektní, tleskám, protože přesně o tomhle způsobu jsem před pár lety uvažoval a mám takto vytištěno asi šest různých formulí z vystřihovánek. Potom pak náš zájem o dráhu upadl, tak jsem nápad již nerealizoval. Paráda nakopnul jsi mne to dokončit. :D
Ještě doplním, že jsem vystřihovánky zmenšil na dvaatřicetiny.

Jirka B
Příspěvky: 414
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Shadow DN3

#3 Příspěvek od Jirka B » 16 srp 2016, 15:57

To Pavel 128-moc pěkný.Udělat to z plastu podle papírové vystřihovánky mě nikdy nenapadlo.Já to vždy řešil tak,že jsem papírový model po složení vytřel zevnitř epoxidem.Ale tenhle nápad mi přijde ,jako velmi dobrá inspirace.

stembas
Příspěvky: 263
Registrován: 18 říj 2015, 14:25

Re: Shadow DN3

#4 Příspěvek od stembas » 16 srp 2016, 20:01

velice pekne a inspirativni, je pravdou ze obdobi těchto formuli bylo nejkrasnejsi, a uz se tesim na další Tvuj nadherny model.

Pavel 128
Příspěvky: 73
Registrován: 06 led 2014, 14:16

Re: Shadow DN3

#5 Příspěvek od Pavel 128 » 17 srp 2016, 08:29

přidávám ještě foto ze včerejšího testování. Model jezdí pěkně.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

stembas
Příspěvky: 263
Registrován: 18 říj 2015, 14:25

Re: Shadow DN3

#6 Příspěvek od stembas » 17 srp 2016, 11:36

to Pavel128, a budes se stim zúčastňovat nejakych zavodu , nebo to stavis jen pro poteseni na relaxacni jezdeni ?

Pavel 128
Příspěvky: 73
Registrován: 06 led 2014, 14:16

Re: Shadow DN3

#7 Příspěvek od Pavel 128 » 17 srp 2016, 13:16

V rámci seriálu maket by od příštího roku měla být kategorie vozů F1 1966 - 1977 a zde bych chtěl model nasazovat střídavě s Tyrrellem 006, kterého mám od Františka. Zatím ale nejsou známa pravidla, kromě motoru Falcon/Hawk. Nevím zda nebude problémem ten částečně viditelný podvozek. Uvidíme ale při testech byl Shadow jen desetinu za Tyrrellem a to jsem ho jen opatrně bez rizika zajížděl.

Odpovědět