F1 Eagle Climax

Odpovědět
Zpráva
Autor
Hukahonoruy
Příspěvky: 2
Registrován: 24 úno 2016, 09:16

F1 Eagle Climax

#1 Příspěvek od Hukahonoruy » 11 črc 2016, 17:33

Ahoj.
Abych taky něčím přispěl, dávám pár fotek za stavby svého F1 Eagle Climax. Je to samodomostavba jen tak pro radost. Koupil jsem pouze disky kol a kluzná ložiskaod ALS Racing, motor- prehistorickou IGLu 12 V a převod z prvních "buřtů" od Itesu jsem měl doma a vodítko jsem našel.
Podvozek není nijak moderní, stavěl jsem ho z drátů do jízdního kola. V převodovce jsem pouze vyměnil osu kol za delší a osadil jsem tam kluzná "futýrka", která převodu hodně prospěla.
Karoserie taky není žádný výkřik módy. Je za mokra pomocí páječky naohýbaná a slepená z překližky 0,4 mm. Pak je na ní navlečená stará dámská pončocha - viz obrázek- punčocha při správném stažení perfektně okopíruje povrch karosérie. Pak jsem to celé natřel pryskyřicí - na vrchní stranu používám výhradně pryskyřici L285 s tužidlem. Tento pradávný postup ( který se používal i na lodičky ) překližku velmi zpevní a navíc usnadní další povrchovou úpravu. Po velmi jemném přebroušení jsem to celé ještě jednou natřel pryskyřicí a pak už jen broušení pod vodou a stříkací tmel a navrch barva. Proužka akruhy na čísla jsem řešil amatérskými obtisky ( hnědou lepicí jsem nastříkal lakem, pak 3* barvou, vystříhal potřebné tvary a pak už se stím dělá jako s normálnimi vodovými obtisky. Karoserie je ještě zevnitř vylaminovaná nejtenší skelnou tkaninou - tentokrát za použití 15-ti minutového epoxidu, který úplně neztvrdne, zůstane houževnatý a karoserie zůstane mírně pružná.
Pilot je kromě hlavy placatý, protože celý vnitřní prostor vyplňuje na dnešní poměry velmi objemný motor.
Sací hrdla karburátorů jsou z jedné části dvoudílných sedlářských nýtů, které jsem upnul do vrtačky a ubrousil okraje na správný rozměr.
Vodítko jsem udělal plovoucí. To se hodně osvědčilo, když ve smyku zadní kolo sklouzne z dráhy. Vodítko zůstane v drážce i když je auto nakloněné a je možné se vyhrabat zpět na dráhu
Model je v měřítku 1:24 a dobře jezdí na autodráze Europa Cup, přestože jsem někde četl, že mechová kola se na plastovou dráhu nehodí.
Model jsem stavěl hlavně pro radost ze stavby a snažil jsem se, abych se za něj nemusel stydět.
Modelu ještěchybí paprsky hliníkových ráfků a náznak převodovky za zadní nápravou. To musím ještě vymyslet, jak to udělám.
IMG_1538.jpg
IMG_1552.jpg
IMG_1578.jpg
IMG_1567.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

stembas
Příspěvky: 263
Registrován: 18 říj 2015, 14:25

Re: F1 Eagle Climax

#2 Příspěvek od stembas » 11 črc 2016, 19:11

paradni práce, vůbec se za ni nemusíš stydet, prave naopak !!!

MAXI-PU
Příspěvky: 395
Registrován: 02 úno 2014, 19:10
Bydliště: Púchov

Re: F1 Eagle Climax

#3 Příspěvek od MAXI-PU » 11 črc 2016, 19:14

Nádhera. Vrátil som sa do čias minulých. Paráda. Držím palce

IvanP
Příspěvky: 85
Registrován: 28 úno 2014, 15:01

Re: F1 Eagle Climax

#4 Příspěvek od IvanP » 12 črc 2016, 06:42

Dobrý nápad jak využít starý materiál. Ty převodovky mám doma dvě, motor by se také našel, ale nemám ty pastorky na motor. Jinak už bych to také nějak využil.

Jirka B
Příspěvky: 414
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: F1 Eagle Climax

#5 Příspěvek od Jirka B » 12 črc 2016, 17:59

Moc pěkné.Konečně další modelář.Tady je vidět,že i tzv.zničeho se dá postavit pěkný model.

HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: F1 Eagle Climax

#6 Příspěvek od HonzaS » 13 črc 2016, 10:09

Je to takový hezký retro návrat o 45-50 let zpět :D . Ten motor je trochu úlet - určitě by se mezi lidmi našlo dost nevyužitých současných malých verzí motorů, které by určitě výrazně zlepšily jízdní vlastnosti.

Hukahonoruy
Příspěvky: 2
Registrován: 24 úno 2016, 09:16

Re: F1 Eagle Climax

#7 Příspěvek od Hukahonoruy » 14 črc 2016, 13:52

Děkuji všem za pochvaly, udělaly mi radost. Jen ještě zkusím vysvětlit ten motor. Je tam totiž schválně, ne proto, že bych neměl na nový. Mám rád staré a retro věci ( se synem jsme si postavili ČZ 150 C a německého broučka z r. 1961 a jezdíme na veteránské srazy ). Ten motor jsem skládal ze dvou rozbitých a navíjel jsem na něm nové vinutí a měnil uhlíky. Prostě mne baví to opravování starých, pro někoho třeba krámů a především mně baví to vymýšlení a konstruování a to, že se to třeba nakonec alespoň trochu povede. Jak jsem psal, formulku jsem stavěl především pro radost ze stavby. Vím, že by to třeba jezdilo lépe s jiným motorem, ale mně je to fuk. Navíc, na itesácké autodráze mi ani stará rekonstruovaná auta od Itesu ani Favorit od Fara nestačí.
Tímto jsem chtěl vyjádřit pouze svojí filozofii modelářství ( je mi 53 a modelařím od svých deseti let - tohle je druhé autíčko na autodráhu, které jsem po 35 letech postavil ), nevysvětlujte si to nikdo špatně. Na celém fóru máte všichni nádherná auta, která všechna pro mne byla inspirací, ať už jsou celá postavená doma nebo ze stavebnice, ať jsou závodní, nebo jen tak pro radost. Tak to jen na vysvětlenou, já jdu dodělávat tu převodovku.

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 792
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: F1 Eagle Climax

#8 Příspěvek od Petr L » 15 črc 2016, 12:48

Parádní demonstrace stavebních postupů, o kterých mladší generace ani netuší

stembas
Příspěvky: 263
Registrován: 18 říj 2015, 14:25

Re: F1 Eagle Climax

#9 Příspěvek od stembas » 15 črc 2016, 16:48

vidim ze je ještě stále dost lidi, které tato nostalgie zajima, a to je spravne a uctyhodne obdivovat takovou rucni praci, která uz se dnes vidi jen zřídka !!!

Odpovědět