Od letoška se intenzivněji účastním Seriálu maket 1/24 a tak jsem nemohl dlouhodobě zůstat bez eReSy...
Jako předlohu jsem si vybral Škodu 130 RS se kterou jezdil Antonín Charouz Mistrovství ČSSR na okruzích a v závodech do vrchu v sezóně 1980. Se stejným autem jezdil i následující sezóny, mírně se však měnila loga sponzorů. V roce 1981 se s tímto vozem zúčastnil i závodu ME v Brně, nekvalifikoval se však.
Karosérie pochází od Františka Kačírka, který mi ji z laminátového polotovaru i vyřezal, nalakoval a odekáloval. Obtisky jsou dílem Vítka. Interiér jsem dotvořil sám. Oproti kolegům závodníkům jsem vzadu ještě naznačil olejovou vanu motoru, přišlo mi to za zadní nápravou prázdné a vykukující olejová vana pod zadním čelem je typickým znakem všech Škodulí od eMBéčka po Rapidy. Doplnil jsem z fotoleptu i olejový chladič pod zadní čelo, který některé okruhové kusy v tomto místě měly a to dle fotografií včetně té, která byla vzorem pro moji maketu. Myslím že model vypadá realisticky, rám, naznačení šoupaček v bočních oknech, tahokov ve větracích otvorech, realistické inserty v kolech, posaz pilota... vše se myslím celkem povedlo až na umístění volantu ... Ten malý Antonín ho drží jako by ho vyhrál a ne s ním řídil, celá scéna v kabině vypadá jako by jezdec volant právě utrhl a vyděšeně zírá že mu zůstal v ruce... no budiž, to se stane a zas tak moc často se do kabiny nedíváme .
Podvozek je Plafit PF1900, kola včetně pneumatik jsou dílem Františka, motor Falcon Retro. Celkovou kompletaci jsem zvládnul tentokrát sám . Model je určen do kategorie ME CEST 24 ale moc se mi s ním závodit nechce. Do této kategorie bych chtěl raději nasazovat Jaguar XJ12, který se mi postupně podařilo přiblížit k zajímavým časům a hlavně je ve startovním poli jediný, s eReSou jezdí každý druhý.
Přestože jsem si eReSu stavěl spíš pro radost a proto že jsem ji chtěl mít prostě taky, tak skvěle jede. Dosáhl jsem s ní osobní maximum na Podbabě a poprvé jsem se dostal pod 7,2. Takže nevím co s tím závoděním , Jaguar o tři desetiny zaostává a je jasné že vždy bude, je to prostě mastodont .
Škoda 130 RS; Antonín Charouz; MČSSR 1980
Škoda 130 RS; Antonín Charouz; MČSSR 1980
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Škoda 130 RS; Antonín Charouz; MČSSR 1980
Máš to moc pěkné.To by se mi líbilo i v 1/32.
Re: Škoda 130 RS; Antonín Charouz; MČSSR 1980
...ten čas na podbabu s erkem je užasny-asi na modry
Re: Škoda 130 RS; Antonín Charouz; MČSSR 1980
Pavle,velmi pekna robota.Radost pozerat.