Ford Escort II RS Zakspeed 1975

Odpovědět
Zpráva
Autor
Pavel 128
Příspěvky: 73
Registrován: 06 led 2014, 14:16

Ford Escort II RS Zakspeed 1975

#1 Příspěvek od Pavel 128 » 30 zář 2015, 09:23

Na konci prázdnin jsem si pro radost postavil model Ford Escort Mk.II RS závodní stáje Zakspeed. Závodní Escorty se mi vždy líbily, ale dlouho jsem žádnou čtyřiadvacetinu sehnat nemohl. Nakonec jsem jako základ použil polyuretanový transkit od REJI MODEL, který obsahuje v podstatě kompletní karosérii, jen kapotu je nutno dodělat svépomocí.

Model jsem pojal jako opravdovou maketu s maximem detailů, fotoleptů atp., která by na závody měla smysl pouze v případě že by existovalo i statické hodnocení. Teoreticky model spadá do kategorie ME CEST 1/24, pouze kola od SCALEAUTO jsou mírně podměrečná, místo předpisových 23 mm, mají 22,5 mm. Jízdní vlastnosti jsou na úrovni hardplastikových maket, k extrému jsem ale auto nehnal.

Tato první verze dvojkového Escortu se proslavila především v DRM, kde vévodila své kategorii v sezónách 1975 a 1976 a často vítězila i absolutně. V ETCC se tento vůz objevil jen jednou a to v Zandwoortu 1975. ETCC roku 1975 bylo v útlumu a nemělo valnou prestiž. Erich Zakowski přesměroval tedy tyto nové Escorty do prestižnějšího DRM a v ETCC nasazoval Escorty první generace, které na vítězství ve své divizi bohatě stačily. Od roku 1976 byla změnou přílohy J FIA tato verze z ETCC vyhnána, vizuelně se změnil tvar blatníků a hlavně motor z dvoulitru na 1,8. Tento motor 1,8 se podařilo pořádně vyladit vlastně až pro sezónu 1979 kdy Zakowski znovu divizi dominoval s černomodrými Escorty D&W.

Karosérie REJI MODEl (překvapivě lehká a pružná), podvozek Schöler, motor FALCON, kola SCALE, obtisky vlastní, fotolepty REJI MODEL, jezdec FUJIMI.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Pavel 128
Příspěvky: 73
Registrován: 06 led 2014, 14:16

Re: Ford Escort II RS Zakspeed 1975

#2 Příspěvek od Pavel 128 » 30 zář 2015, 09:49

Předloha modelu:

Předlohou je Ford Escort II RS Zakspeed nasazený teamem Ericha Zakovského do pátého závodu Mistrovství Evropy cestovních vozů (ETCC), čtyřhodinovky v Zandwoortu v srpnu 1975. Je to jediný závod, kterého se zúčastnila první verze druhé generace Escortu postavená pro Gr.2. Tato verze je snadno rozeznatelná díky svému tvaru blatníků.

Historické prameny označují tento vůz za nejlepší auto divize 2 všech dob. Změna přílohy J řádů FIA platná od roku 1976 však nedovolila aby tento vůz v ETCC prokázal svoje schopnosti. Co v autě je však Zakowski dokázal v DRM 1975 a především pak 1976.

Vůz v Zandwoortu pilotoval jeden z nejslavnějších jezdců cestovních vozů Hans Heyer. V kvalifikaci zvítězil v divizi 1 a o 0,9 s byl druhý absolutně za BMW 3,0 CSL teamu Alpina. Když chtěl svůj kvalifikační čas ještě vylepšit a porazit i tento bavorský šestiválcový třílitr, tak poslal Escorta přes střechu a totálně ho zničil. Do závodu tak nastoupil s Escortem první generace s motorem 1,6, vyhrál divizi a byl třetí absolutně za dvěma BMW 3,0 CSL. Jak by dopadl s dvoulitrovým Escortem Mk II se dá jen odhadovat, ale absolutní vítězství nebylo nereálné.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Pavel 128 dne 01 říj 2015, 11:14, celkem upraveno 2 x.

Jirka
Příspěvky: 93
Registrován: 02 led 2014, 21:15

Re: Ford Escort II RS Zakspeed 1975

#3 Příspěvek od Jirka » 30 zář 2015, 13:27

Pavle krásná práce, čím dál víc se mi líbí tvůj přístup k maketám. ;)

Odpovědět