Ahoj, Ford GT mám v 3d modelu, takže by se z něj dalo vycházet. Jestli chceš, tak napiš nebo zavolej, v jakém to potřebuješ formátu. Já jsem také uvažoval o vymýšlení papírových karosérií pro žáky, ale vzhledem k technologickým možnostem jsem se pustil do něčeho náročnějšího-vakuově lisované karoserie a řezané planžetové podvozky- stavebnice pro žáky.
Ahoj Milan
Papírový model Porsche 956 v měřítku 1:24
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 07 zář 2014, 17:53
Re: Papírový model Porsche 956 v měřítku 1:24
2 Vítek: s těmi obrázky máš pravdu, ale občas, když mě vlákno svým zaměřením nezajímá, tak si neprohlížím ani obrázky . Takhle je to určitě lepší, třeba to někoho z mlčící a neregistrované většiny nakopne k činnosti.
2 Tom:
Ústí byla tak trochu okamžitá improvizace, ale moc příjemná.
V září se na makety nedostanu, ale poslední 2 závody bych chtěl odjet (snad už s vlastními auty). Takže Vratislavice vidím zatím optimisticky, i když prosinec je ještě hodně daleko . Budu se těšit.
2 Tom:
Ústí byla tak trochu okamžitá improvizace, ale moc příjemná.
V září se na makety nedostanu, ale poslední 2 závody bych chtěl odjet (snad už s vlastními auty). Takže Vratislavice vidím zatím optimisticky, i když prosinec je ještě hodně daleko . Budu se těšit.
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 28 led 2014, 12:29
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Papírový model Porsche 956 v měřítku 1:24
to Milan: děkuji za nabídku, určitě ji někdy využiji.
Aby to nevypadalo, že mne to přestalo bavit, pustil jsem se do remodelování a přizpůsobil model tak, aby seděl přesně podle plánku od Rogera Taylora. Zabralo to něco kolem 6 hodin, ale protože bylo velké vedro, tak jsem pracoval jen po chvilkách, aby se mi nezavařila palice.
Ze dvou polovin modelu jsem sestavil celý model, kvalita fota není nic moc, protože jsem si model zvětšil už v Metasequoie.
Nové zkušební měřítko jsem použil pro zkušební model, je to 1 : 18, originál pak v "našem" autodráhovém měšítku 1 : 24. Na fotce to asi není moc vidět, ale kokpit se mi zdá více kulatější.
Nějaké další povídání je na mých stránkách.
Aby to nevypadalo, že mne to přestalo bavit, pustil jsem se do remodelování a přizpůsobil model tak, aby seděl přesně podle plánku od Rogera Taylora. Zabralo to něco kolem 6 hodin, ale protože bylo velké vedro, tak jsem pracoval jen po chvilkách, aby se mi nezavařila palice.
Ze dvou polovin modelu jsem sestavil celý model, kvalita fota není nic moc, protože jsem si model zvětšil už v Metasequoie.
Nové zkušební měřítko jsem použil pro zkušební model, je to 1 : 18, originál pak v "našem" autodráhovém měšítku 1 : 24. Na fotce to asi není moc vidět, ale kokpit se mi zdá více kulatější.
Nějaké další povídání je na mých stránkách.
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 28 led 2014, 12:29
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Papírový model Porsche 956 v měřítku 1:24
Dnes i přes míru práce jsem si utrhnul čas a rozbalil boky karoserie a zadní kapotu včetně vstupů k chladičům a také spoiler. Už tolik času mi nevyšlo na lepení a tak jsem slepil jen necelou polovinu toho, co jsem rozbalil. Pro čtyřiadvacetinu budu muset některé věci mírně upravit. Omlouvám se za kvalitu futografie, přece jen jsem fotil už za docela špatných podmínek. Budu se snažit polepšit.
Re: Papírový model Porsche 956 v měřítku 1:24
Líbí se mi to.
Osobně by mi stačilo jednodušší řešení kabiny a krytu motoru jako je třeba u Sauber - Mercedes C9.
Vím, že je asi cílem co nejvěrohodnější tvar, ale celek asi bude hodně náročný na přesné slepení. Zejména pokud budou na krytu nápisy rozdělené na několik dílů.
A spoje na "skle", pokud se počítá s jeho papírovou variantou, budou, podle mně, působit rušivě.
Moc nerozumím tomu, proč je zkušební model v 1:18? Není rizikem, že po převedení do 1:24 bude něco neslepitelné?
Jinak doporučuji k pozornosti poznámky na webu o výběru zdroje rozměrů pro konstrukci.
Je pravou, že někteří výrobci kitů jsou s rozměry a tvary trochu na štíru. A rozdíl mezi autem v USA - IMSA a v Evropě - WSPC neřeší prakticky nikdo.
Osobně by mi stačilo jednodušší řešení kabiny a krytu motoru jako je třeba u Sauber - Mercedes C9.
Vím, že je asi cílem co nejvěrohodnější tvar, ale celek asi bude hodně náročný na přesné slepení. Zejména pokud budou na krytu nápisy rozdělené na několik dílů.
A spoje na "skle", pokud se počítá s jeho papírovou variantou, budou, podle mně, působit rušivě.
Moc nerozumím tomu, proč je zkušební model v 1:18? Není rizikem, že po převedení do 1:24 bude něco neslepitelné?
Jinak doporučuji k pozornosti poznámky na webu o výběru zdroje rozměrů pro konstrukci.
Je pravou, že někteří výrobci kitů jsou s rozměry a tvary trochu na štíru. A rozdíl mezi autem v USA - IMSA a v Evropě - WSPC neřeší prakticky nikdo.
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 28 led 2014, 12:29
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Papírový model Porsche 956 v měřítku 1:24
To máš pravdu, že rozdíly nikdo neřeší a proto jsem přistoupil na podkladový plán od Rogera Taylora. Potřebuji alespoň jeden pevný bod. V současné době mám tři plastové modely, 2 od Tamiye a po jednom od Revellu a Procaru. Všechny se liší a to nemluvím o podvozku, který je u všech modelů hodně odlišný. Dokonce vlastním dvě 956 od SlotIt a také se není čeho chytit.
To měřítko 1:18 nebo dříve 1:12 je pragmatické, rychleji a lépe se mi lepí zkušební model, dá se na něj tužkou nakreslit případná korekce atd. Zároveň lépe vidím a odhadnu to, co je hůře slepitelné pro měřítko 1:24 a rovnou mohu opravovat na 3D modelu.
Problémem opravdu může být to, že to mé rozložení klade velký nárok na přesnost lepení a stříhání. Díly jsou samozřejmě bez chlopní, mají chlopeň společnou pro podlepení. Přední okno je problémem, ale po lepení jsem zjistil, že budu moci zjednodušit spodní partii na jeden díl (ve 1:24) a ten třetí horní díl nevadí, protože je to stínicí štítek s dekálem. Samozřejmě uvažuji i o vartiantě s lexanovou bublinou předního a bočních oken (pochopitelně u modelu s interiérem). To však už nebude zdarma,
To měřítko 1:18 nebo dříve 1:12 je pragmatické, rychleji a lépe se mi lepí zkušební model, dá se na něj tužkou nakreslit případná korekce atd. Zároveň lépe vidím a odhadnu to, co je hůře slepitelné pro měřítko 1:24 a rovnou mohu opravovat na 3D modelu.
Problémem opravdu může být to, že to mé rozložení klade velký nárok na přesnost lepení a stříhání. Díly jsou samozřejmě bez chlopní, mají chlopeň společnou pro podlepení. Přední okno je problémem, ale po lepení jsem zjistil, že budu moci zjednodušit spodní partii na jeden díl (ve 1:24) a ten třetí horní díl nevadí, protože je to stínicí štítek s dekálem. Samozřejmě uvažuji i o vartiantě s lexanovou bublinou předního a bočních oken (pochopitelně u modelu s interiérem). To však už nebude zdarma,