Rover Vitesse na 3d tiskárně
Re: Rover Vitesse na 3d tiskárně
Karoserie bez detailů slepena dohromady chemoprénem extreme a zasklena, taky s použitím chemoprénu. Teď to chci posadit na podvozek a zkusit co to vydrží při karambolech.
Tak jak to vidíte na fotce váží karoserie, včetně 5.dveří, 34 gramů. Snad se ve finále vlezu do 50gramů se všim všudy. Prostor na odlehčení je u nárazníků a v přední části, které jsem udělal bytelnější kvůli připadným nárazům.
Tak jak to vidíte na fotce váží karoserie, včetně 5.dveří, 34 gramů. Snad se ve finále vlezu do 50gramů se všim všudy. Prostor na odlehčení je u nárazníků a v přední části, které jsem udělal bytelnější kvůli připadným nárazům.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rover Vitesse na 3d tiskárně
Spíchl jsem narychlo testovací podvozek karoserie, protože bych ji chtěl zítra otestovat na dráze. K tomu účelu jsem zkanibalizoval půjčený slot-it podvozek a použil z něho osazenou motorovou klec a držák vodítka. Zbytek podvozku jsem na míru vytiskul na 3d tiskárně. Je to jen 3mm vysoká placka s otvory na slot-it díly. Nechěl jsem měnit dráty za delší, takže vodítko jsem bohužel víc dopředu nedostal, tím pádem tam nešli dostat ani přední kola. Nevadí, nejde o jízdní vlastnosti, ale o to, abych s autem mohl párkát vylítnout z dráhy a vyzkoušet co vydrží.
Pokud test dopadne dobře a kastle snese běžné karamboly, začnu ji šlechtit do finální podoby (tmelení, broušení, barva atd.).
Pokud ne, tak budu dál laborovat co s tím.
Pokud test dopadne dobře a kastle snese běžné karamboly, začnu ji šlechtit do finální podoby (tmelení, broušení, barva atd.).
Pokud ne, tak budu dál laborovat co s tím.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rover Vitesse na 3d tiskárně
Test pevnosti na Carerra dráze proběhl úspěšně, dokonce auto i slušně jelo, základ k dalšímu tunění zdá se dobrý.
Karoserie vydržela bez problémů bežné nárazy a vylétnutí z dráhy.
Podlehla až při "crash testu" kdy jsem s autem naplno napálil do těžkého kovového bloku umístěného na konci rovinky. Že jsem mohl test zpomaleně natočit, mě napadlo bohužel až posléze a opakovat se mi ho po opravě karoserie už nechtělo . Kastle při "crash testu" praskla nad předními blatníky a na kapotě (jak je vidět na fotce po opravě, podle spár po lepení). Ve všech těchto místech už ale byla karoserie slepena vteřiňákem už předtím, protože mi tam praskla při odstraňování podpor po tisku. Tiskárna v těch místech nanesla viditelně slabší vrstvu. To mi test trochu zkreslilo, zajímalo by mě kde by to prasklo, kdyby to z tisku bylo vytištěno bez těchto chyb. Myslím že plastová karoserie z kitu by nedopadla lépe.
Protože tak extrémní náraz snad už auto nikdy nezažije, považuji test za úspěch. Chemopren všechny části udržel pěkně po hromadě. Takže mě teď čeká plno broušení
Jediné co mě začalo trápit je zasklení. Použil jsem co bylo po ruce - folii tloušťky 0.2mm. Každé okno je zaskleno zvlášť, tím odpadla nutnost řešit vacuforming. Lepeno chemoprenem. Vypadá to krásně maketově ale pokud se zkompletované auto chytne za skla, tak je bez nich. Zkusím tomu ještě pomoct přilepením vteřiňákem, ale moc nevěřím tomu že to výrazně pomůže, když samo sklo se při chytnutí prohýbá. Kdybych s autem manipuloval jan já, tak to neřeším, dám si pozor, ale bojím se že případní nasazovači v zápalu boje nebudou mít prostor hledět, a nejde jim to mít za zlé.
Nenapadá mě, jak v domácích podmínkách vyrobit tak bytelné skla, jako mají komerční modely. Nemáte s tím nějaké zkušenosti či doporučení jak to nejlépe zasklít?
Karoserie vydržela bez problémů bežné nárazy a vylétnutí z dráhy.
Podlehla až při "crash testu" kdy jsem s autem naplno napálil do těžkého kovového bloku umístěného na konci rovinky. Že jsem mohl test zpomaleně natočit, mě napadlo bohužel až posléze a opakovat se mi ho po opravě karoserie už nechtělo . Kastle při "crash testu" praskla nad předními blatníky a na kapotě (jak je vidět na fotce po opravě, podle spár po lepení). Ve všech těchto místech už ale byla karoserie slepena vteřiňákem už předtím, protože mi tam praskla při odstraňování podpor po tisku. Tiskárna v těch místech nanesla viditelně slabší vrstvu. To mi test trochu zkreslilo, zajímalo by mě kde by to prasklo, kdyby to z tisku bylo vytištěno bez těchto chyb. Myslím že plastová karoserie z kitu by nedopadla lépe.
Protože tak extrémní náraz snad už auto nikdy nezažije, považuji test za úspěch. Chemopren všechny části udržel pěkně po hromadě. Takže mě teď čeká plno broušení
Jediné co mě začalo trápit je zasklení. Použil jsem co bylo po ruce - folii tloušťky 0.2mm. Každé okno je zaskleno zvlášť, tím odpadla nutnost řešit vacuforming. Lepeno chemoprenem. Vypadá to krásně maketově ale pokud se zkompletované auto chytne za skla, tak je bez nich. Zkusím tomu ještě pomoct přilepením vteřiňákem, ale moc nevěřím tomu že to výrazně pomůže, když samo sklo se při chytnutí prohýbá. Kdybych s autem manipuloval jan já, tak to neřeším, dám si pozor, ale bojím se že případní nasazovači v zápalu boje nebudou mít prostor hledět, a nejde jim to mít za zlé.
Nenapadá mě, jak v domácích podmínkách vyrobit tak bytelné skla, jako mají komerční modely. Nemáte s tím nějaké zkušenosti či doporučení jak to nejlépe zasklít?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 28 led 2014, 12:29
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover Vitesse na 3d tiskárně
Jsem rád, že jsi našel odvahu ke crashtestu, málokdo by do toho šel, alespoň jsi ukázal skeptikům, že s 3D tištěným modelem se to dá. Už v textu jsi naznačil, že jedinný způsob pevných skel by byl vakuoforming. Jde o to kolik času je člověk ochoten tomu obětovat, já vych v případě jednoho modelu postupoval stejně, jako Ty. Jen do bočních okének bych dal tlustší fólii a pořádně pojistil Chemoprénem.
Re: Rover Vitesse na 3d tiskárně
Odfouknutí skel není problém, problém je pouze vytvoření formy. I ta by šla asi vytisknout, ale aby finální výsledek byl v pořádku, musela by mít zcela hladký povrch a snést krátkodobě vyšší teplotu.
Re: Rover Vitesse na 3d tiskárně
Děkuju za tipy se sklem. Ještě popřemýšlím jestli to budu vůbec řešit. Zase není takový problém tam vypadlá skla vrátit, tak uvidií jestli se mi bude chtít dělat pracnější řešení.
První tisk karoserie byl od začátku myšlen jako testovací, jednak vyzkoušet sesazení dílů a druhak k testu pevnosti, takže odhodlávat ke crash testu jsem se dlouho nemusel . Jsem příjemně překvapen co to vydrželo bez větší újmy. Čekal jsem že ho budu sbírat po částech.
První tisk karoserie byl od začátku myšlen jako testovací, jednak vyzkoušet sesazení dílů a druhak k testu pevnosti, takže odhodlávat ke crash testu jsem se dlouho nemusel . Jsem příjemně překvapen co to vydrželo bez větší újmy. Čekal jsem že ho budu sbírat po částech.
Re: Rover Vitesse na 3d tiskárně
Prosím o radu. Maluju podvozek a chtěl bych se zeptat co bude mít vliv na lepší jízdní vlastnosti. Je lepší mít větší rozchod kol za cenu vyšší světlosti podvozku,
nebo nižšší světlost podvozku za cenu menšího rozchodu kol (aby šla kola zasunout pod blatníky a tím umožit posazení celé karoserie i s podvozkem niže)?
nebo nižšší světlost podvozku za cenu menšího rozchodu kol (aby šla kola zasunout pod blatníky a tím umožit posazení celé karoserie i s podvozkem niže)?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rover Vitesse na 3d tiskárně
Ono asi nejvíc záleží na tom, co je smyslem modelu, kde s tím chceš jezdit a jestli jde o maketovost celkového vzhledu. U plastu a s magnety je to víceméně jedno. Na dřevu bez magnetů jde většinou víc o světlost, dovážení a typ použitých gum. Také jde o to, kolik ztratíš z rozchodu zasunutím kol do podběhů. Prostě není to úplně jednoznačná záležitost. Co ti brání vytisknout si obě verze šasi pro reálné porovnání?
Já bych asi šel cestou kompromisu tj. uložením motoru SW (abych nemusel řešit rozdíly os motoru a převodu) a zmenšením průměru kol tak, aby se vešly do blatníků. Podle kresby to vypadá, že by šlo jen o 2-3mm na průměru, což není u 1/24 nic hrozného.
Já bych asi šel cestou kompromisu tj. uložením motoru SW (abych nemusel řešit rozdíly os motoru a převodu) a zmenšením průměru kol tak, aby se vešly do blatníků. Podle kresby to vypadá, že by šlo jen o 2-3mm na průměru, což není u 1/24 nic hrozného.
Re: Rover Vitesse na 3d tiskárně
Honza to je chodící encyklopedie. Když se dívám na oba obrázky, také jsem pro ponechat kola aby lícovala s karoserií a zmenšit jejich průměr.
Ty extrémní světlosti jsou u domácí plastové dráhy opravdu zbytečné. Já používám světlost 2 mm, také kvůli vodítku, protože by jsi musel mít kvůli stínění vyšší dřík, aby vodítko lépe drželo v drážce.
A také větší rozchod bude mít určitě lepší vliv na jízdní vlastnosti, než malá světlost a kola u "sebe". A i ta modelovost je podle mne důležitá.
Ty extrémní světlosti jsou u domácí plastové dráhy opravdu zbytečné. Já používám světlost 2 mm, také kvůli vodítku, protože by jsi musel mít kvůli stínění vyšší dřík, aby vodítko lépe drželo v drážce.
A také větší rozchod bude mít určitě lepší vliv na jízdní vlastnosti, než malá světlost a kola u "sebe". A i ta modelovost je podle mne důležitá.
Re: Rover Vitesse na 3d tiskárně
Děkuju za informace, já jsem duší modelář, takže to tlačím do maximální modelovosti. Ale zároveň chci aby to i trochu jelo abych nebyl pořád jen na chvostu:).
Variantu s menšími koly (světlost podvozku cca 2mm) už mám odzkoušenu a je pro mě taková záložní jistota, protože jezdí pěkně.
Teď zkouším tuto variantu s většíma kolama, protože to má maketovější vzhled. Zkusím vytisknout obě varianty, pro zajímavost, jestli bude nějaký zásadní rozdíl ve výkonu.
Variantu s menšími koly (světlost podvozku cca 2mm) už mám odzkoušenu a je pro mě taková záložní jistota, protože jezdí pěkně.
Teď zkouším tuto variantu s většíma kolama, protože to má maketovější vzhled. Zkusím vytisknout obě varianty, pro zajímavost, jestli bude nějaký zásadní rozdíl ve výkonu.