Porsche 910 - stavba z white kitu 1. část
Napsal: 15 črc 2017, 06:57
Odskočil jsem si od prcků 1:43 k měřitku 1:32. Chtěl jsem si auto hlavně postavit od píky a typově
jsem chtěl něco hodně retro. Při prohlížení e-shopů jsem se rozhodl pro tento model - Porsche 910 od
firmy MRRC. Je tam zajímavá cena a hlavně jsem si našel předlohu, kde i dekály jsou velmi jednoduché
a přesto efektní.
Před koupí jsem začal s přípravou - vytiskl jsem si v měřítku výkres auta a měly mě varovat rozměry!
Připravil jsem si výkres podvozku s klasickým motorkem v konfiguraci in-line.
Když mi přišla krabička a já rozbalil stavebnici, spadla mi brada. Nádherná, čistě vylisovaná karoserie, dvě varianty zasklení,
precizní kokpit s pilotem se 2 hlavičkami, ale jak tam zabudovat motorek. Tak jsem se podíval na stránky výrobce a bylo to jasné.
MRRC má ve svém portfóliu "placaté" motory a ty se tam osazují v konfiguraci in-line. Takže vše znovu, naštěstí jsem měl doma motorek od Milana a v šikmém
osazení tam s odřenýma ušima vlezl. Jen jsem musel odbrousit kousek karoserie za řidičem, ale to vše perfektně zakryl štítek zasklení.
Podvozek je z plastové destičky tloušťky 1,5 mm s vlepenýmí díly, které desku vyztužily, držáky osiček z destičky Le-bon, ložiska SCX.
Převod Cahoza, který jsem dostal před časem od kamarádů modelářů ze Zlína. Milanův pastorek neměl bohužel stejný modul a na osku 1,5 mm jsem žádný pastorek neměl.
My hobbíci si umíme ale poradit - rozebral jsem strojek na zpětný chod do autíčka a byl tam pastorek, který perfektně sedí. Takže už jen vyzkoušet.
Podvozek je uchycen do originálních sloupků třemi šroubky. Disky kol jsem si nechal vytočit, aby svými rozměry odpovídal předloze.
Zadní pneumatiky jsem si vybrousil z mechu, přední jsou z nějakého modelu.
Disky jsem si stříknul černou barvou a zatím tam nemám inserty, ale to bude další krok k dokonalosti.
Karoserie je nádherná, včetně doplňků, jako jsou víčka nádrží, zasklení kabiny, světel, včetně parabol, figurky řidiče a části motoru.
Kabina s otevřenou střechou mě chytla a já hledal a hledal na internetu, až jsem narazil na tuto předlohu :
24 hodin Le Mans, rok 1969, piloti Christian Poirot a Piere Maublanc, 9. místo.
Potom jen nástřik, barvení a kompletace. Dekály mi zpracovávají v reklamní agentuře, příští týden je budu mít a vložím
na příspěvek finální podobu auta.
Vymyslel jsem takový grif - jak udělat černou linku kolem předního skla, aby to vypadalo. Použil jsem černou elektrikářskou pásku,
nalepil ji na podložku a ostrým nožíkem jsem uřízl tenký proužek a ten v pohodě nalepil na sklo. Dá se s páskou krásně manipulovat
a po přihlazení prstem drží. Konce je lépe zahnout, aby byl výsledek dokonalý.
U karoserie je v rámečku několik tvarů zpětných zrcátek, tak nebyl problém to správné upevnit na blatník, abych zachoval identitu s předlohou.
jsem chtěl něco hodně retro. Při prohlížení e-shopů jsem se rozhodl pro tento model - Porsche 910 od
firmy MRRC. Je tam zajímavá cena a hlavně jsem si našel předlohu, kde i dekály jsou velmi jednoduché
a přesto efektní.
Před koupí jsem začal s přípravou - vytiskl jsem si v měřítku výkres auta a měly mě varovat rozměry!
Připravil jsem si výkres podvozku s klasickým motorkem v konfiguraci in-line.
Když mi přišla krabička a já rozbalil stavebnici, spadla mi brada. Nádherná, čistě vylisovaná karoserie, dvě varianty zasklení,
precizní kokpit s pilotem se 2 hlavičkami, ale jak tam zabudovat motorek. Tak jsem se podíval na stránky výrobce a bylo to jasné.
MRRC má ve svém portfóliu "placaté" motory a ty se tam osazují v konfiguraci in-line. Takže vše znovu, naštěstí jsem měl doma motorek od Milana a v šikmém
osazení tam s odřenýma ušima vlezl. Jen jsem musel odbrousit kousek karoserie za řidičem, ale to vše perfektně zakryl štítek zasklení.
Podvozek je z plastové destičky tloušťky 1,5 mm s vlepenýmí díly, které desku vyztužily, držáky osiček z destičky Le-bon, ložiska SCX.
Převod Cahoza, který jsem dostal před časem od kamarádů modelářů ze Zlína. Milanův pastorek neměl bohužel stejný modul a na osku 1,5 mm jsem žádný pastorek neměl.
My hobbíci si umíme ale poradit - rozebral jsem strojek na zpětný chod do autíčka a byl tam pastorek, který perfektně sedí. Takže už jen vyzkoušet.
Podvozek je uchycen do originálních sloupků třemi šroubky. Disky kol jsem si nechal vytočit, aby svými rozměry odpovídal předloze.
Zadní pneumatiky jsem si vybrousil z mechu, přední jsou z nějakého modelu.
Disky jsem si stříknul černou barvou a zatím tam nemám inserty, ale to bude další krok k dokonalosti.
Karoserie je nádherná, včetně doplňků, jako jsou víčka nádrží, zasklení kabiny, světel, včetně parabol, figurky řidiče a části motoru.
Kabina s otevřenou střechou mě chytla a já hledal a hledal na internetu, až jsem narazil na tuto předlohu :
24 hodin Le Mans, rok 1969, piloti Christian Poirot a Piere Maublanc, 9. místo.
Potom jen nástřik, barvení a kompletace. Dekály mi zpracovávají v reklamní agentuře, příští týden je budu mít a vložím
na příspěvek finální podobu auta.
Vymyslel jsem takový grif - jak udělat černou linku kolem předního skla, aby to vypadalo. Použil jsem černou elektrikářskou pásku,
nalepil ji na podložku a ostrým nožíkem jsem uřízl tenký proužek a ten v pohodě nalepil na sklo. Dá se s páskou krásně manipulovat
a po přihlazení prstem drží. Konce je lépe zahnout, aby byl výsledek dokonalý.
U karoserie je v rámečku několik tvarů zpětných zrcátek, tak nebyl problém to správné upevnit na blatník, abych zachoval identitu s předlohou.