Mitsubishi Pajero Dakar přestavba na dráhu

Odpovědět
Zpráva
Autor
model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Mitsubishi Pajero Dakar přestavba na dráhu

#1 Příspěvek od model » 28 bře 2016, 00:17

Tento model je z edice Rewell Easy kit, který je ještě k vidění v prodejnách, kde je koutek se stavebnicemi Rewell. Stojí cca 430 Kč.
Já si ho koupil spíše na vystavení do vitríny, ale nemaje co dělat, zkusil jsem přestavbu na dráhu.
Je to opět krásný úlet, protože jízdní vlastnosti nemají tato vysoká terénní auta asi dobrá, ale dávejte tomu mechy a držte světlost 2 mm.
Jak říká Milan, auto dělají kola, proto jsem zachoval maximum, neboť je to opravdu krásné auto, tamponový tisk dokonalý,
disky a pneu také.
Jen jsem doplnil kokpit pilotem a všechny suché spoje jsem zakápl vteřinovým lepidlem. Podvozek byl od výrobce zcela hladký, snad
předpokládali přestavbu, tak jsem vyřízl otvor pro motorové lože, opět je to moje výroba. Na zadní disky jsem navlékl plastovou
trubičku, aby se zpevnila část, kde bude oska a neprasklo to. Ta má průměr 3 mm, opět jsem ručně převrtal otvor a docela to vyšlo, žádné házení, pochopitelně
to chce mírně zabrousit pneu. Kvůli průměru kol jsem osadil motorové lože pod šasí,vymezil distančními sloupky a lože krásně hrká, jako HRS.
Karoserii jsem připevnil do původních sloupků pomocí 4 šroubků M2 a poslední krok bude vodítko.
U tohoto typu aut bývá výkyvné, ale protože nebudu jezdit na rallye dráze, bude to spíše sloužit při rozjezdu, či akceleraci, kdy se krásně zvedne přední část.
Tedy měla by se zvednout. To ale uvidím, až model dokončím a vyzkouším na dráze.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Mitsubishi Pajero Dakar přestavba na dráhu

#2 Příspěvek od model » 28 bře 2016, 21:21

Nechci rušit digitální diskuzi, jen jsem chtěl doplnit dvě fotografie plně dokončeného modelu Pajero.
Vodítko z kyvného zůstalo klasické plechové, pevné, které se výškově upravilo pro dráhu Faro.
Doplnil jsem zástěrky předních kol, aby to bylo stylové a zkoušel jezdit s touto almárkou po okruhu.
Jsem překvapen, jak originální pneu se vzorkem nádherně zabírají na plastu a jízda je s trochou opatrnosti
zábavná. Ty válcové magnety jsou málo, proto se driftuje jedna radost. Zkusím upravit magnety, aby se snížilo nebezpečí
převrácení, přece je to hodně vysoko nad podložkou a kola jsou jako z Avie.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Mitsubishi Pajero Dakar přestavba na dráhu

#3 Příspěvek od HonzaS » 29 bře 2016, 10:39

Připadá mi, že je v podběhu dost místa - nechtěl bys dát osy kol trochu výš? Technicky to není problém (jen by to asi znamenalo zásah do interiéru), snížil bys tak dost světlost a určitě zlepšil jízdní vlastnosti.
Jinak je to takový hezký pouštní tank... :D

Jirka B
Příspěvky: 414
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi Pajero Dakar přestavba na dráhu

#4 Příspěvek od Jirka B » 29 bře 2016, 17:03

Taky si myslím,že jsi tu klec mohl dát do podvozku z vrchu,snížil bys světlost. Ale i tak to vypadá moc pěkně.Hlavně se mi moc líbí ta tvoje motorová klec.Nemohl by jsi sem hodit nějaké foto té klece i s popisem?

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Mitsubishi Pajero Dakar přestavba na dráhu

#5 Příspěvek od model » 29 bře 2016, 17:36

Chtěl jsem ji dát, ale v této konstalaci je osa přesně tam, kde byla před přestavbou.
Je to opravdu teréňák jak má být a proto jsem dolepil plastovou destičku, abych mohl vysunout
válcové magnety blíže k vodičům a trochu přidržel auto na dráze. Přesto krásně driftuje a když
si dáte pozor, jezdí opravdu dobře.

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Mitsubishi Pajero Dakar přestavba na dráhu

#6 Příspěvek od model » 29 bře 2016, 21:41

Ještě k tomu motorovému loži. Začalo to u kamarádu ve firmě, kde mají ohýbací a sekací stroje TRUMF.
Já si nakreslil toto lože tenkrát bez informací o Slot - it, nebo NSR motorových ložích, které jsou jakýmsi standartem
pro celý modelářský svět.
Dostal jsem od kamarádů asi 10 kusů výlisků z plechu 0,8 mm s tím, že zadní otvory budou sloužit pro upevnění do šasí a vytvořím si jakýsi kloub,
který bude něco jako plumbery z dob dřevních. To jsem ještě neznal Vítka a když jsem od něj získal informace a dostal se mi do ruky katalog
Slot - it, zjistil jsem, že jsem vymyslel vymyšlené a tak jsem začal s úpravami.
První bylo ořezání bočnic, potom jsem vlepil podložku pro lepší stabilizaci motoru a doplnil držáky silentbloků. Ty jsou z ABS hrany pro nábytkáře.
No prostě klasická hobby modelařina. Ale vypiplal jsem to k dokonalosti, mám jedno lože s motorem Falcon i v modelu 1:24 v konfiguraci anglewinder
a teď i v tomto teréňáku Pajero.
Na závěr bych doporučil objednat si u pana Zedníčka motorové lože od Slot-itu v konfiguraci, jakou potřebujete, doplnit převodem, motorem a koly
a můžete ho osadit do čehokoliv. Já si takhle úspěšně rekonstruoval 5 aut od Rewellu Easy kit k maximální spokojenosti.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Mitsubishi Pajero Dakar přestavba na dráhu

#7 Příspěvek od model » 29 bře 2016, 21:58

Tak jsem si otevřel stránku Dakar 2004 a když se podíváte na fotografie, snižovali by jste
výšku ? Vidíte sami, že je model přesný obraz skutečného vozidla.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Mitsubishi Pajero Dakar přestavba na dráhu

#8 Příspěvek od HonzaS » 30 bře 2016, 10:11

Já osobně bych jí samozřejmě snižoval, stejně tak jako většina lidí, kteří jezdí nějaké závody, kde jsou jízdní vlastnosti prioritou. Ale když chceš zachovat jakousi účelovou podobnost s konkrétním typem auta, tak je tvůj pohled pochopitelný. Pak bych ale očekával nějakou tu dunu nebo nerovnosti i na plastové dráze :D , aby těch pár mm mělo také nějaký praktický smysl.

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Mitsubishi Pajero Dakar přestavba na dráhu

#9 Příspěvek od model » 30 bře 2016, 17:17

Tohle téma jsem vždy při setkání probírali s Vítkem. Já jsem nikdy modelaření nedělal proto, abych se mohl zůčastnit závodů.
Vždy jsem se spokojil s poježděním, ale jak mi Vítek kladl na srdce, v okamžiku, kdy jedu na dráze s dalším kolegou, končí sranda
a ze všech se stávají závodníci.
Pochopitelně pro závodění bych zvolil úplně jiný typ auta a než duny, je hrozně zábavné jezdit s touto almárkou tak,
aby se neutrhla a nepřevrátila se.

Odpovědět