Tyrrell 006 přestavba z modelu ITES Tyrrell 005

Zpráva
Autor
HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Tyrrell 006 přestavba z modelu ITES Tyrrell 005

#11 Příspěvek od HonzaS » 24 čer 2022, 09:01

Oproti té původní formě je to velký posun dopředu a těch pár "nedokonalostí" je v pohodě, stejně autor neměl od začátku ambice vytvořit přesnou maketu. A s obtisky to bude vypadat ještě o hodně lépe. Mám pocit, že zrovna tuto designovou verzi snad ani žádný výrobce nedělal, takže Pavel je v podstatě individualizační průkopník :) ...

stembas
Příspěvky: 263
Registrován: 18 říj 2015, 14:25

Re: Tyrrell 006 přestavba z modelu ITES Tyrrell 005

#12 Příspěvek od stembas » 24 čer 2022, 20:09

Absolutne souhlasim ale o kolik casu by to trvalo dele? aby byl model dokonalejsi ? A mel vetsi uspechy a mene krityky, protoze urcite hodne pisatelu k tomu doma bude mit pripominky, proc tomu dvat prilezitost kdyz to chce maliko vice pripripravy a mnohokrat zvysi krasu/uspech :)

HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Tyrrell 006 přestavba z modelu ITES Tyrrell 005

#13 Příspěvek od HonzaS » 25 čer 2022, 07:43

Vidíš to moc zjednodušeně. Ono stačí si něco podobného zkusit na vlastní kůži a pak máš hned jiný pohled na věc. V měřítku 1/32 a navíc u formulí jsou různé technické kompromisy běžné. Ale o to tady vůbec nešlo - Pavel jen názorně ukázal, že si každý může třeba s pomocí 3D tisku upravit původní primitivní univerzální výlisek a přizpůsobit ho reálnému typu auta dle svého výběru.
Prostě od samého počátku nešlo o maketu, ale právě jen o jakousi individualizační tématickou designovou studii. Alespoň tak to chápu já.

stembas
Příspěvky: 263
Registrován: 18 říj 2015, 14:25

Re: Tyrrell 006 přestavba z modelu ITES Tyrrell 005

#14 Příspěvek od stembas » 25 čer 2022, 08:06

Koncim tutu debatu a jiz nikdy !!!!! sem nenapisu. Ja mam vic problemu ? jen se nekde ozvu s nejakym dotazem (nikoli kritikou, to neni muj smysl zivota) a je zle :( Bohuzel hrozny toto narod :(

IvanP
Příspěvky: 85
Registrován: 28 úno 2014, 15:01

Re: Tyrrell 006 přestavba z modelu ITES Tyrrell 005

#15 Příspěvek od IvanP » 25 čer 2022, 12:11

Honzo, děkuji za tvé příspěvky. S takovým klidem a nadhledem bych to nedokázal napsat.

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Tyrrell 006 přestavba z modelu ITES Tyrrell 005

#16 Příspěvek od model » 25 čer 2022, 13:24

Myslím si, že každý další příspěvek k tomuto vláknu je dobrý. Poslal jsem fotky i Patriku Ulčovi, který v Plzni kompletuje auta ITES a ten mně zdrbal na tři doby za lak.
Tak jsem šel do sebe a karoserii znovu přestříkal a opravdu to bylo konkrétním sprejem, protože teď mám lesklou hladkou modrou kastli.
Mně šlo v první řadě o to abych si vyzkoušel co jde udělat z původních karoserií. Chtěl jsem tím pobídnout i majitele firmy, aby dal na e-shop karoserie jako white kity,
aby si mohl kdokoliv postavit svůj model a nemusel shánět na bazarech předražené karoserie.
A ještě malá odbočka - makety formulí z sedmdesátých a osmdesátých let s odkrytými motory v měřítku 1:32 jsou hodně náročně. proto Policar má převodové soukolí, aby měl malé průměry ozubených kol
a ty schoval do krytu převodovky. Pro mé ježdění a hlavně, nestavím makety, je toto mé konkrétní pojetí docela dostatečné.

HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Tyrrell 006 přestavba z modelu ITES Tyrrell 005

#17 Příspěvek od HonzaS » 27 čer 2022, 07:47

Je to tak, jak píše Pavel - každý příspěvek má pro tvůrce i publikum svou cenu, ať už je negativní nebo pozitivní. Jde jen o vyjádření osobního názoru a nikoliv o dehonestaci autora, proto je zbytečné brát jakýkoliv odlišný názor jako osobní útok. I vzhledem k tomu, že fórum trpí absolutním nedostatkem reakcí na cokoli ze strany mlčící většiny, byla by škoda hned zaujímat extrémní postoje.
To, co jsem psal, se týká výhradně mých zkušeností se stavbou modelů a s reálnými možnostmi levné 3D tiskárny s basic SW. Je výborný pomocník pro tisk drobných částí, kde příliš nezáleží na jejich povrchové kvalitě. Na druhé straně člověk právě proto musí počítat se spoustou kompromisů při kreslení, tvorbě tiskového souboru a vlastním tisku, takže v určitém okamžiku jde absolutní maketovost trochu stranou.
A také, jak jsem už psal v jiném vláknu, Pavel má ke své tvorbě trochu odlišný přístup než klasický maketář. To je právě to pozitivní, čím rozšiřuje "naše obzory". Každý, kdo stavěl dům, poznal, jaký je rozdíl mezi prací architekta a projektanta. Tady je to něco podobného, i když u Pavla je to trochu integrace v jednom.

Uživatelský avatar
marty.dutch
Příspěvky: 168
Registrován: 08 úno 2014, 15:54

Re: Tyrrell 006 přestavba z modelu ITES Tyrrell 005

#18 Příspěvek od marty.dutch » 04 črc 2022, 23:48

stembas píše:
25 čer 2022, 08:06
Koncim tutu debatu a jiz nikdy !!!!! sem nenapisu. Ja mam vic problemu ? jen se nekde ozvu s nejakym dotazem (nikoli kritikou, to neni muj smysl zivota) a je zle :( Bohuzel hrozny toto narod :(
Neber to tak tragicky milý kolego. Vdyť je Nás tu jak šafránu !!! Nikdo nikomu nic nevyčítá jen má každý trochu jiný náhled na věc. Myslím si že kdyby tu šlo o absolutní maketovost tak se do finále v debatě dostaneme do mrtvého bodu a tím je FINANCE na výrobu forem !!!
Jádro zakopaného psa je právě zde !!!
Můžeme být rádi,že si z nostalgie můžeme zakoupit mnohem lépe fungující autíčko za rozumné peníze a nekupovat ty tragédie na aukčním portálu za nesmyslné částky a pokoušet se je reinkarnovat navzdory tomu,že s původním podvozkem je to absolutní hovadina !!!
Tady šlo hlavně o to , že Pavel chtěl ukázat na to, že se to dá doma na koleně vylepšit :-)

Vyjádřit své pocity nikdo nikomu nezakazuje ... Piš dál !!!

stembas
Příspěvky: 263
Registrován: 18 říj 2015, 14:25

Re: Tyrrell 006 přestavba z modelu ITES Tyrrell 005

#19 Příspěvek od stembas » 05 črc 2022, 21:39

Pro Marty a HonzuS
"vyjadrit sve pocity nikdo nikomu nezakazuje" akorad z toho vznikaji u konbicku hadky a v pracovni sfere probremy !! Modela (Pavla) znam, a vim ze umis 3D perfektne. Proto jsem ho pozadal, a tim mel n mysli co nejverohdnejsi "napodobeninu Tyrella 006 A kdyz mam takove moznosti tak proc to "odflaknout" jen proto ze nedem maketu ? Pokud jsem modelar tak se snazim delat veco co nejverohodneji, v tom prece spociva modelarina. To je odpoved i HonzoviS. Odpovidam vam proto ze mi neni lhostejne co se deje? Ale pouze na to co se deje uz nebudu reagovat na zadne fotky a modely.! A to z duvodu ktery jsem "diky" tomuto konicku za 52roku poznal. Chvalu uznava kazdy, ale chran boze kdyz napises jen dotaz proc je to tak nebo tak , A to uz se nebavim o kritice. A to se jedna vsecho jak auticek tak pravidel, tak veci okolo teto zabavy. Lide se v dnesni dobe neumeji domluvit, a nekteri ani nechteji. i presto ze to povede ke krachu napriklad uspesne veci.
Kdo mi odpovi na otazku proc sem lide -modelari prestali psat ? Ja tech co sem psali hodne znam, jezdil jsem s nimi na zavody a mluvil s nima, takze ja celkem dobre muzu na tuto otazku odpovedet, ale raci si to necham pro sebe, i kdyz to neni urazejici. Bohuzel je to slozitou dobou, a ta se odrazi jak v zivote tak v zalibach. a zaliba je soucast zivota tak uz vime proc to tak je.
Ted bych se chtel zeptat Martyho a HonzyS jakym zpusobem provozuji teneto konicek kdyz reagovali na muj prispevek. Jestli jezdily po zavodech nebo se pouze doma zabyvaji auticka obtisky a vse co patri k teto zabave? Ja bych totiz rad vyhovel vasim clankum, ale je tezko odpovedet pokud jste neprozily to co ja. Zde nedelam zadneho machra-vseveda, bohuzel mam tu smulu ze jsem nenavstevoval nikdy zadny klub, protoze pobliz nebyl tak jsem obizdel zavody a autodrahy kde se dalo. Kazdy serial jine pravidla ? To aby si clivek postavil 30auticek na kazdy zavod jedno. Uz zde je videt ze neni zajem se sjednotit ? Kazdy si prosazuje sve a mysli si ze je to nejlepsi. Ono to muze byt nejlepsi to nikdo nehani, ale dle meho je treba "myslet na vsechny, jake kdo mam moznosti na vyrobu auticek, cestovani, nocovani a podobne.
Takze Marty a Honzo prosim ozvete se a vyhodnotime to.
Dekuji
Jinak muj dobry kamarad byl Vitek Maryska. navstevovali jsme spolu krouzek v Olomouci. Protoze toho cloveka jsem od zacatku poznal s tim ze ho neco trapi (co nikdo jiny na nem nepozoroval), nikdy jsem se ho na to neptal, kdyb jen trochu naznacil, mohlo to byt mozna jinaci. Ten clovek si to nezaslouzil co se mu stalo, mozna kdyby se to stalo nekomu jinemu tak uz mezi nami neni. A velice rad bych si pral aby se vratil mezi nas automodelare. Prozil jsem v zivote neco podobneho tak proto jsem ho pochopil. Nebyl to zadny darebak, pouze osud se k nemu otocil zady. A takovych lidi si vazim.

HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Tyrrell 006 přestavba z modelu ITES Tyrrell 005

#20 Příspěvek od HonzaS » 07 črc 2022, 08:08

Zkusím na část tvých dotazů odpovědět, ale je to jen můj osobní náhled na věc :| :
ad 1) Každý z nás přivítá,když se na jeho práci alespoň nějak reaguje - ať už v pozitivním nebo kritickém duchu. Nejhorší je absolutní nezájem. Na druhou stranu je třeba se smířit s tím, že ne každý má stejné preference, někdo je striktní maketář, jinému jde o design v širším pojetí nebo o možnosti rámcového využití technologií atd. To vše do jisté míry určuje formu jeho činnosti.
Práve u Tyrrellu jako F1 se sešlo hned několik omezujících faktorů - měřítko 1/32, úzké auto, do kterého se vejde motor pouze v inline sestavě, navíc hodně odkrytý motor se zúžením dozadu, kam je problém napasovat zadní osu, aby to nevypadalo blbě.
ad 2) Proč do fóra přestala řada lidí psát? Podle mě to má hned několik příčin. Jedna je ta, že počet lidí, které toto téma zajímalo, postupně klesá. Zájem o autodráhu resp. komečky kulminoval okolo roku 2007, jako určitá nostalgie. Ta ale vydržela jen po určitou dobu, vlastní děti až na pár vyjímek už autodráha moc nezajímala. Další příčinu opadnutí zájmu vidím i v tom, že se témata za dobu existence fóra víceméně vyčerpala. Určitě zde působí i složení přispěvatelů, kteří se ve zjednudušeném základu dělí na závodníky a domácí uživatele. Těm, kteří se účastní závodů, fórum vlastně nic nového nepřináší, jsou zaměřeni na optimalizaci jízdních vlastností za každou cenu, vzhled modelů je pro ně druhotná věc a vlastní technické řešení modelu si z pochopitelných důvodů raději nechají pro sebe. Domácí uživatelé se zase nejspíš zbytečně obávají zeptat na cokoliv, aby se nestali terčem zlehčujících reakcí. A pak je zde i řada osobních averzí "vypěstovaných" během let z různých, často z dnes už nejasných a absurdních důvodů (jako v každé zájmové skupině) - jsme jen lidi.
ad 3) V současnosti je opravdu na libovůli každého pořadatele a provozovatele seriálu, aby si určil svá pravidla a rozsah úprav apod. Když se někdo chce účastnit, tak se buď přizpůsobí nebo nejede. Debaty nad pravidly konkrétního seriálu nemají velký smysl a ve finále přinášejí pouze názorové konflikty. Doba, kdy byla pravidla daná SMČR resp. Svazarmem je prostě pryč a schopnost vůbec něco organizovat většinou plyne z vlastnictví (nebo možnosti využití) konkrétní dráhy. Jestli je to dobré nebo špatné, o tom rozhodne jen čas a zájem lidí. Pokusů o sjednocení pravidel bylo několik, ale s nulovým výsledkem. Třeba se to i u nás vyvrbí tak, že se pořadatelem seriálu stanou samotní velcí výrobci jako promotéři. Nakonec, on ten individuální chaos v není jen komerčkách.
ad 4) Vítek - každý svého štěstí strůjcem.

Odpovědět