ITES - první vlaštovka

Zpráva
Autor
stembas
Příspěvky: 263
Registrován: 18 říj 2015, 14:25

Re: ITES - první vlaštovka

#11 Příspěvek od stembas » 19 čer 2022, 21:00

Dekuji MODELOVI, za pekny popis vyvoje auticek "ITES"
Je pravdou ze prodej bohuzel nebude velky (prednost maji mobily, tablety a ruzne hry), ale urcite se najdou lide kteri maji zajem o tyto auticka. Takovy pohar F1-"ITES" by urcite byl zajimavy a prilakal sve fandy. Zalezi ktere vsechny typy formuli se budou vyrabet ? To same je i se sportovnimi vozy, kolik typu se bude vyrabet. A hlavne jak pise MODEL, kolik je firma schopna investovat a jaky bude prodej aby se to alespon "castecne" rentovalo ? Je to slozita situace, uvidime jak to firma zvazi, zda je to realisticke ?

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: ITES - první vlaštovka

#12 Příspěvek od model » 19 čer 2022, 21:43

Teď jsem mejloval s kolegovi na toto téma. Nechci tady rozjíždět diskuzi na téma jak dál s modely aut ITES, protože automodelářská množina v Česku
pomalu stárne a na trhu se objevuje tolik perfektních nových modelů - to mluvím o komerčních autech a potom je druhá skupina co jezdí 1:24 na dřevěných drahách
a ty to vůbec nezajímá. Potom je tady ještě takový nenápadný problém, jestli se neozvou vlastníci autorských práv a nebudou chtít zaplatit za to, že někdo v České republice
prodává několik desítek, či stovek modelů závodních aut.
Když se ale dívám, jak se rozšiřuje portfólio formulí od NSR, nebo Policaru, kdy jedna karoserie a kvalitní podvozek je základ a jen se řeší polepy.
Chtělo by to zkusit dát na e-shop všechna auta ITES, kde jsou v pořádku formy jako white kity s podvozky, možná i tu Národní formuli, kterou by si mohli modeláři nabarvit a
polepit podle sebe. K tomu náhradní díly karoserií, aby si mohli modeláři opravit staré původní karoserie. A také tělíčka pilotů a dva typy hlaviček, jednu s integrální přilbou
a druhou s původní se štítkem a obličejem, jakou lisuje Milan. První kroky se již dějí. Jsou to disky, inserty a pneumatiky, zatím pouze pro osy 3 mm, ale i to se
dá použít.
Pokud máte nějakou další myšlenku, podělte se s ní.

stembas
Příspěvky: 263
Registrován: 18 říj 2015, 14:25

Re: ITES - první vlaštovka

#13 Příspěvek od stembas » 19 čer 2022, 23:57

Mozna ze by opravdu stalo za to skusit dat do prodeje bile "WHITE" karoserie, s obtisky. Kdo bude chtit tak si udela realisticky polep, a jiny zse podle sveho. Popripade si i "zdokonali karoserii ?" Zde by se mozna ukazalo jaky je zajem o tyto karoserie ? Popripade udelat i "tovarni" podvozek, kdo bude chtit "bastlit" tak si udela svuj. Nevim jestli je dobry napad, ale kazdopadne je treba neco skouset, aby se vedelo o co a jaky je zajem.
To je pouze nazor z meho pohledu.
Je pravdou ze firmy uz delaji pekne formule a resi pouze barevne disainy s logy, ale ceny take leti pekne vzhuru ??

stembas
Příspěvky: 263
Registrován: 18 říj 2015, 14:25

Re: ITES - první vlaštovka

#14 Příspěvek od stembas » 20 čer 2022, 19:13

Kdyz si ty Tyrelly, tak prohlizim, a ktomu po vcerejsi debate jsem dostal "vyborny" napad pro MODELA (Pavla). Vzhldem k romu ze je velice zrucny a hlavne rychly v 3d tisku. Tyrell ktery je na obrazcich ma vyrobni cislo "005" :) Velice by se me libilo a verim ze ostatnim co maji radi tyto formuly, udelat castecnymi doplnky z Tyrella "005" Tyrella "006" :o Jsou tam pouze rozsirene chladice na bocich kde je startovni cislo pro vetsi chladice, a potom na bocich mezi koly rozsireni benzinovych nadrzi, podobnym tvarem "strechy" starsich domu ? :o . A posledni urava je "urezat zadni spoiler a posunout ho dozadu na vlastnich vzperach :o No a posledni (neni nutna) udelat vasavani vzduchu za hlavou pilota vetsiho trojuhelnikoveho tvaru.
POkud je toto pro Pavla (modela) inspirativni tak verim ze do dvou dnu zde mame obrazky z uprav. Preji Ti aby jsi to skusil udelat. Pisu to zde proto, protoze vim, ze kazda nova vyzva je pro nej "voda na mlyn". :D
dekuji STEMBAS

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: ITES - první vlaštovka

#15 Příspěvek od model » 20 čer 2022, 21:20

Díky za zajímavý námět. Já mám postaveny dva Tyrrelly 005, jeden dokonce s krásnými zpětnými zrcátky od kolegů ze Zubří.
Mám i šestikolku, takže zatím stačí. Spíše se pořád točíme kolem myšlenky zda si budeme se hrát s přestavbami těchto karoserií z
produkce ITES, pokud si budeme moci koupit novou karoserii, včetně doplňků za slušné peníze.
Já si také vytiskl držák zadního křídla na Ligiera podle předlohy, protože jsem originální křídlo neměl. Až mi ho Mirek poslal s dalšími
výlisky, jen jsem ho nastříkal a použil. A nevypadá to zase tak zle. Ono u těch formulí když začneš tunit, doplňovat o různé detaily tak v první zatáčce to najdeš někde pod stolem.
Ale abych Ti udělal radost, mám doma ještě jednu kompletní novou karoserii Tyrrella, tak to zkusím...

HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: ITES - první vlaštovka

#16 Příspěvek od HonzaS » 21 čer 2022, 07:35

Zadní křídlo pro Pavla problém určitě nebude, dolepení rozšíření boků karosérie nejspíš taky ne. Ale zbytek je s ohledem na zaoblenost karosérie v modelovém vzhledu dost nereálné pro omezující možnosti Pavleova SW a jeho tiskárny. On ten základní tvar formy Itesu je už hodně zjednodušený (např. právě to zadní křídlo) třeba při porovnání s tehdy soudobou verzí od Polistilu.
3D tisk je výborná věc, ale musí se rozlišovat mezi reálnými schopnostmi jednotlivých tiskáren (i tiskovým materiálem). Pavel dokáže díky svým kreslícím schopnostem spoustu omezení dopředu eliminovat, ale ty křivky jsou prostě problém.

stembas
Příspěvky: 263
Registrován: 18 říj 2015, 14:25

Re: ITES - první vlaštovka

#17 Příspěvek od stembas » 21 čer 2022, 10:01

Chlapi diky za vysvetleni :) Psal jsem ze "nektere dily pokud pujdou" takze O.K. a myslim si ze Pavel (MODEL si stim Tyrellem poradi :) a ja (urcite i vice fandu) se uz tesim na TYRELL 006 v upravach "MODEL". A pokud bych sehnal tuto karoserii tak do toho pujdu take. Uz jednou jsem to delal "ale nedodelal" prave k vuli tomu "slozitemu "kominu", ted bych nechal ale puvodni ! :) :)

Odpovědět