Porsche 911 Carrera karoserie ITES
Porsche 911 Carrera karoserie ITES
Nechtěl jsem prodlužovat vlákno s ÚUP a tak jsem načal nové. Měl jsem doma od Mirka Kotíka karoserii Porsche 911 a říkal jsem si, že vyzkouším jinou variantu podvozku a to ten můj ÚUP.
No a protože mám in-line převod ITES, upravil jsem motorové lože in-line, které je identické s ložem od Slot.itu pro tento převod a pochopitelně i pro lustrsvorky s osou 3 mm.
Možná vražedná kombinace, ale když jsem poslal podklady Tomášovi Herderovi, líbil se mu nápad hlavně pro jeho láci a možnost tisku v modelářském kroužku.
No a abych motorek upevnil bez nacvakávání - opět PLA a jeho křehkost -, má lože třmen a motorek se ani nehne.
Jenže první problém nastal, když jsem chtěl podvozek osadit do karoserie. Protože je tak univerzální, že do něj osadíte všechny typy loží, včetně těch s dlouhými motorky, vylézá rám vlevo dál, jako je rám vpravo a podvozek byl mimo karoserii. Tady opět vítězí 3D tisk, výkres s podvozkem jsem upravil, zkrátil otvor vlevo na stejnou úroveň jako je napravo, takže teď je šířka podvozkového rámu 44 mm a vleze i do užších karoserií. Jediná nevýhoda je v tom, že se nemůže požít dlouhý motorek v poloze AW, ale jen AW lože s krátkým motorkem.
A teď ke karoserii. Pravověrný maketář protočí očima, že se to tenkrát moc nepovedlo, ale je to opět stavba pro radost, tak nehledím moc na některé disproporce. První co je úplně špatně, je přední nárazník, který je šikmý a vysoko nad podložkou. Zbrousil jsem ho do vodorovné roviny a vytiskl prodloužení a vlepil do karoserie. Totéž vzadu a přibylo k tomu zadní křídlo, které se přilepí na to stávající. No a rázem je z toho docela slušné auto. Vytiskl jsem si disky na ITES pneumatiky zadní slicky, udělal jsem větší hloubku, a vložil Milanovy inserty, aby to hrálo s předlohou.
Tu jsem našel na internetu, auto jelo 24 hodin v Le Mans v roce 1975, piloti Schenken a Ganley. To že nedojeli, nevadí, ale bude vypadat doufám hezky.
No a protože mám in-line převod ITES, upravil jsem motorové lože in-line, které je identické s ložem od Slot.itu pro tento převod a pochopitelně i pro lustrsvorky s osou 3 mm.
Možná vražedná kombinace, ale když jsem poslal podklady Tomášovi Herderovi, líbil se mu nápad hlavně pro jeho láci a možnost tisku v modelářském kroužku.
No a abych motorek upevnil bez nacvakávání - opět PLA a jeho křehkost -, má lože třmen a motorek se ani nehne.
Jenže první problém nastal, když jsem chtěl podvozek osadit do karoserie. Protože je tak univerzální, že do něj osadíte všechny typy loží, včetně těch s dlouhými motorky, vylézá rám vlevo dál, jako je rám vpravo a podvozek byl mimo karoserii. Tady opět vítězí 3D tisk, výkres s podvozkem jsem upravil, zkrátil otvor vlevo na stejnou úroveň jako je napravo, takže teď je šířka podvozkového rámu 44 mm a vleze i do užších karoserií. Jediná nevýhoda je v tom, že se nemůže požít dlouhý motorek v poloze AW, ale jen AW lože s krátkým motorkem.
A teď ke karoserii. Pravověrný maketář protočí očima, že se to tenkrát moc nepovedlo, ale je to opět stavba pro radost, tak nehledím moc na některé disproporce. První co je úplně špatně, je přední nárazník, který je šikmý a vysoko nad podložkou. Zbrousil jsem ho do vodorovné roviny a vytiskl prodloužení a vlepil do karoserie. Totéž vzadu a přibylo k tomu zadní křídlo, které se přilepí na to stávající. No a rázem je z toho docela slušné auto. Vytiskl jsem si disky na ITES pneumatiky zadní slicky, udělal jsem větší hloubku, a vložil Milanovy inserty, aby to hrálo s předlohou.
Tu jsem našel na internetu, auto jelo 24 hodin v Le Mans v roce 1975, piloti Schenken a Ganley. To že nedojeli, nevadí, ale bude vypadat doufám hezky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Porsche 911 Carrera karoserie ITES
Takové "drobné" úpravy a o kolik levelů je to auto výš! Fakt dobrá práce!
Re: Porsche 911 Carrera karoserie ITES
Děkuji za pochvalu, těším se na to, až bude k dispozici podvozek a karoserie z původní série vozů ITES v provedení
vhite kit, aby si každý mohl pohrát a postavit si výrazně pěknější model, než byl. Jednak to bude podvozek a také barevnost.
Žádný další žlutý Shadow ...
No a na obrázku jsou sloupky vlepené do karoserie, byla to piplačka, však to znáte. Výhodou je, že jsem si je po změření výšky
jednoduše vytiskl a seděly.
Spoj u karoserie jsem zakápl sekundovým lepidlem a zasypal jedlou sodou, takže pevná krusta snad udrží podvozek i při nějakém tom nárazu.
Ještě jsem prodloužil přední nárazník abych na něj mohl nalepit imitaci větracích otvorů.
Podklady pro návrh obtisků jsem poslal Mirkovi Kotíkovi, který má možnost výroby a tisku dekálů na tenkou lepící fólii.
Po modelářské stránce není nad klasické vodou stažitelné obtisky, ale na dráze je možná lepší tato varianta, protože pokud se karoserie nějak
poškodí, stačí fólii stáhnout, očistit karoserii a nalepit novou.
No uvidím, jak to bude vypadat.
vhite kit, aby si každý mohl pohrát a postavit si výrazně pěknější model, než byl. Jednak to bude podvozek a také barevnost.
Žádný další žlutý Shadow ...
No a na obrázku jsou sloupky vlepené do karoserie, byla to piplačka, však to znáte. Výhodou je, že jsem si je po změření výšky
jednoduše vytiskl a seděly.
Spoj u karoserie jsem zakápl sekundovým lepidlem a zasypal jedlou sodou, takže pevná krusta snad udrží podvozek i při nějakém tom nárazu.
Ještě jsem prodloužil přední nárazník abych na něj mohl nalepit imitaci větracích otvorů.
Podklady pro návrh obtisků jsem poslal Mirkovi Kotíkovi, který má možnost výroby a tisku dekálů na tenkou lepící fólii.
Po modelářské stránce není nad klasické vodou stažitelné obtisky, ale na dráze je možná lepší tato varianta, protože pokud se karoserie nějak
poškodí, stačí fólii stáhnout, očistit karoserii a nalepit novou.
No uvidím, jak to bude vypadat.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Porsche 911 Carrera karoserie ITES
Omlouvám se - white kit.
Re: Porsche 911 Carrera karoserie ITES
Už to není white kit, ale má nástřik, zlatou Revellkou natřeny inserty, disky stříbrnou a pomalu se to vylupuje...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Porsche 911 Carrera karoserie ITES
Chlape, teda vy jste blázen ... já žasnu nad vašimi příspěvky ... tentokrát jsem nevydržel (protože jsem příznivcem Porsche) a musím vám vyseknout hlubokou poklonu, vaše aktivity jsou inspirující ...
Re: Porsche 911 Carrera karoserie ITES
To není vše, ještě jsem si vytiskl doplňky a takto vypadá před lepením dekálů. Omlouvám se, jezdil jsem s ním na dráze a před focením jsem ho neotřel.
V dalším příspěvku ukáži, jak jsou jednoduché díly k doplnění karoserie a jaký je výsledek.
V dalším příspěvku ukáži, jak jsou jednoduché díly k doplnění karoserie a jaký je výsledek.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Porsche 911 Carrera karoserie ITES
Takže pár drobností a je to úplně jiné Porsche. Přední nárazník, přední otvory v něm, doplňky pro nárazníky,
světlo - vlepím do něj stříbrnou fólii, která se používá k utěsnění potrubí u digestoří a kápnu bílé lepidlo. Po zaschnutí je průhledné a vytvoří pěknou vypouklinu, imitující zasklení světlometu.
No a poslední je zadní křídlo, respektive rozšíření stávajícího křídla co je u původního modelu.
světlo - vlepím do něj stříbrnou fólii, která se používá k utěsnění potrubí u digestoří a kápnu bílé lepidlo. Po zaschnutí je průhledné a vytvoří pěknou vypouklinu, imitující zasklení světlometu.
No a poslední je zadní křídlo, respektive rozšíření stávajícího křídla co je u původního modelu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Porsche 911 Carrera karoserie ITES
Parádní práce! jinak my spoje na autech na závody podlepovali chemoprenem, spoj vydrží pdstatně víc, než když je podlepený tvrdým lepidlem
Re: Porsche 911 Carrera karoserie ITES
Spoustu krásných modelů aut a hlavně to nádherné červené Porsche jsem viděl na vlastní oči v Tlumacove. Ve skutečnosti vypadá líp než na fotkách....a vůbec bych neřekl na první i druhý pohled že jde o starou kastli od Ites .Fakt super prace a smekam.