Toyota 2000 GT přestavba na dráhu
Toyota 2000 GT přestavba na dráhu
Trochu jsem polevil v posílání příspěvků, takže to zkusím napravit. Tentokrát to je opravdu klasika a to sportovní
vůz Toyota 2000 GT. Model vyrábí firma Aoshima v edici The snap kit - čili snadná stavba, něco jako Easy kit od Rewellu.
Mám podklad závodní verze, ale když jsem viděl ty perfektní detaily, řekl jsem si, že to postavím jak je v krabičce.
Výhoda této přestavby je v tom, že model tvoří karoserie, samostatný podvozek a kokpit, který se složí a zacvakne do
zámečků. Čili vše bez lepení a bez řezání.
Začal jsem kreslit podvozek. Měl jsem dvě varianty, jeden, který bude lícovat se spodkem karoserie a bude spuštěn
motorek a osy. Jenže byl problém s uchycením podvozku, protože je karoserie vypouklá.
Tak jsem zvolil druhou variantu a to s podvozkem se světlostí 1,5 mm, který je užší a je upevněn na tři podpěry v karoserii.
Zatím je v bílém plastu, budu ho stříkat černou barvou, aby lépe splynul s karoserií.
Problém byl také s pneumatikami, originální auto mělo klasické "galusky" a dávat tam pneu 10 mm by bylo nehezké.
Použil jsem přední pneumatiky se vzorkem od FARA a výborně to vypadá. Nakreslil jsem si disky s průměrem, aby byl vnější průměr
20 mm, jako je předloha. Stavebnice má krásné inserty a tak jsem disky navrhl, aby tam vešly.
Ještě budu tisknout držák vodítka a vodítko.
vůz Toyota 2000 GT. Model vyrábí firma Aoshima v edici The snap kit - čili snadná stavba, něco jako Easy kit od Rewellu.
Mám podklad závodní verze, ale když jsem viděl ty perfektní detaily, řekl jsem si, že to postavím jak je v krabičce.
Výhoda této přestavby je v tom, že model tvoří karoserie, samostatný podvozek a kokpit, který se složí a zacvakne do
zámečků. Čili vše bez lepení a bez řezání.
Začal jsem kreslit podvozek. Měl jsem dvě varianty, jeden, který bude lícovat se spodkem karoserie a bude spuštěn
motorek a osy. Jenže byl problém s uchycením podvozku, protože je karoserie vypouklá.
Tak jsem zvolil druhou variantu a to s podvozkem se světlostí 1,5 mm, který je užší a je upevněn na tři podpěry v karoserii.
Zatím je v bílém plastu, budu ho stříkat černou barvou, aby lépe splynul s karoserií.
Problém byl také s pneumatikami, originální auto mělo klasické "galusky" a dávat tam pneu 10 mm by bylo nehezké.
Použil jsem přední pneumatiky se vzorkem od FARA a výborně to vypadá. Nakreslil jsem si disky s průměrem, aby byl vnější průměr
20 mm, jako je předloha. Stavebnice má krásné inserty a tak jsem disky navrhl, aby tam vešly.
Ještě budu tisknout držák vodítka a vodítko.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Toyota 2000 GT přestavba na dráhu
Karoserie se nestříká a stavebnice obsahuje nádherné obtisky z fólie. Jsou vytištěny, vysekané a třeba znak na boku blatníku má 1,5 x 1,5 mm.
Piplačka, ale výsledek perfektní.
Piplačka, ale výsledek perfektní.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Toyota 2000 GT přestavba na dráhu
Ještě dvě fotky podvozku a umístění podpěr.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Toyota 2000 GT přestavba na dráhu
Ještě jsem chtěl ukázat fotografii závodní verze. je tam několik úprav, ale hlavně
by mně mrzela absence předních světel, které jsou tak typické pro tento vůz.
No a když si tam to číslo nalepím, myslím si, že se nic nestane.
by mně mrzela absence předních světel, které jsou tak typické pro tento vůz.
No a když si tam to číslo nalepím, myslím si, že se nic nestane.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Toyota 2000 GT přestavba na dráhu
Opět palec nahoru .
Re: Toyota 2000 GT přestavba na dráhu
Auto se mi líbí a abych to měl dotažené k dokonalosti, vytiskl jsem si jakýsi kokpit do kabiny, pilota a trochu to
doladil. Podvozek je nastříkán černou polomatnou barvou a je to lepší, protože tak nerazí.
doladil. Podvozek je nastříkán černou polomatnou barvou a je to lepší, protože tak nerazí.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Toyota 2000 GT přestavba na dráhu
Krasavec a ted podvozek s kokpitem je fakt pěkná práce
Re: Toyota 2000 GT přestavba na dráhu
Aby toho nebylo dosti, našel jsem na internetu od firmy Racer tuto Toyotu s podvozkem s motorovým ložem
in-line od Slot.itu. Ne že by to výrazně pomohlo v jízdních vlastnostech tak malinkého a úzkého autíčka,
ale znáte to, je to výzva. Tak jsem si nakreslil podvozek, lože nám také z 3D tiskárny, tak to zkusím jen
porovnat.
Byl jsem auto s pevným podvozkem vyzkoušet na dráhu, přední magnet 20x5x1,5 mm je kvůli malé světlosti moc silný, tak jsem ho vydělal
a při opatrnější jízdě jsem si krásně zadriftoval. Pneumatiky Faro docela slušně drží a když vyměním přední magnet
za dva válcové vzadu a snížím jejich přítlak, bude to určitě výborně jezdit.
in-line od Slot.itu. Ne že by to výrazně pomohlo v jízdních vlastnostech tak malinkého a úzkého autíčka,
ale znáte to, je to výzva. Tak jsem si nakreslil podvozek, lože nám také z 3D tiskárny, tak to zkusím jen
porovnat.
Byl jsem auto s pevným podvozkem vyzkoušet na dráhu, přední magnet 20x5x1,5 mm je kvůli malé světlosti moc silný, tak jsem ho vydělal
a při opatrnější jízdě jsem si krásně zadriftoval. Pneumatiky Faro docela slušně drží a když vyměním přední magnet
za dva válcové vzadu a snížím jejich přítlak, bude to určitě výborně jezdit.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Toyota 2000 GT přestavba na dráhu
Vytištěno, nahrubo složeno. je to jakási záloha, ale asi nechám
původní šasí, krásně jsem rozhrkal karoserii s podvozkem, tak snad to
bude slušně jezdit.
původní šasí, krásně jsem rozhrkal karoserii s podvozkem, tak snad to
bude slušně jezdit.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.