Na prvni pohled me to pripadlo "brutalni priseru" , ale kdyz si clovek uvedomi ze je to vlastne jen zabava a zkouseni novych moznosti, tak je to dobra vec. A na te draze to vypada vcelku zajimave.
Toho FARA je skoda ze dela jen tu motokaru meli rozjety pekny program modelu a pekny "skladaci" kompaktibilni podvozek
Takové vánoční hraní
Re: Takové vánoční hraní
Za mě jako vždy perfektní práce, jen mi tam trochu chybí to panoramatické přední prosklení (kdybys šel do samostatného prosklení, můžu ti ho odfouknout). Ale je to prostě originální designerská licence, která je v maximální míře přizpůsobená možnostem konkrétní tiskárny a hlavně dětské nerozbitnosti.
Porovnávat možnosti Fara a standardních velkovýrobců nemá cenu, zdejší produkce se už minimálně 10 let potýká s finačními problémy a zastaralým konceptem. Jirka má samozřejmě pravdu, že by jim Pavel mohl jít vzorem prakticky ve všech svých komponentech, ale nabídek na spolupráci při vývoji měli už v minulosti několik - bohužel bez odezvy. Je otázka, jestli by jim to v dnešní době vůbec pomohlo, když zdejší schvalovací procesy, distribuce a odbyt spolknou převážnou část prodejní ceny. Když firma započítá veškeré reálné náklady spojené s vývojem, vlastní výrobou (včetně lidské práce), bude v lepším případě na nule. Stejně jako kdyby si Pavel započítal třeba jen padesátikorunu za hodinu práce, tak ho vyjde jakýkoliv koupený hotový model na polovinu . Prostě jakákoliv komerce posouvá smysluplnost tohoto hobby někam úplně jinam.
Jinak mně se motokára osobně líbí, ale nejsem si moc jistý, jestli dnešní dítě má ještě o autodráhu a Igráčka zájem (zvlášť při porovnání s dostupnou konkurencí v přibližně stejné cenové relaci).
Porovnávat možnosti Fara a standardních velkovýrobců nemá cenu, zdejší produkce se už minimálně 10 let potýká s finačními problémy a zastaralým konceptem. Jirka má samozřejmě pravdu, že by jim Pavel mohl jít vzorem prakticky ve všech svých komponentech, ale nabídek na spolupráci při vývoji měli už v minulosti několik - bohužel bez odezvy. Je otázka, jestli by jim to v dnešní době vůbec pomohlo, když zdejší schvalovací procesy, distribuce a odbyt spolknou převážnou část prodejní ceny. Když firma započítá veškeré reálné náklady spojené s vývojem, vlastní výrobou (včetně lidské práce), bude v lepším případě na nule. Stejně jako kdyby si Pavel započítal třeba jen padesátikorunu za hodinu práce, tak ho vyjde jakýkoliv koupený hotový model na polovinu . Prostě jakákoliv komerce posouvá smysluplnost tohoto hobby někam úplně jinam.
Jinak mně se motokára osobně líbí, ale nejsem si moc jistý, jestli dnešní dítě má ještě o autodráhu a Igráčka zájem (zvlášť při porovnání s dostupnou konkurencí v přibližně stejné cenové relaci).
Re: Takové vánoční hraní
Mám tady pro FARO, respektive jeho zákazníky jednu vychytávku.
Na tomto fóru diskutují modeláři, kteří mají určitě doma zásoby náhradních dílů, od každého převodu po deseti kusech, pastorků, osek, motorků a kol nepočítaně.
Já jsem dosti opačný případ - udělám nákup a vrhnu se na stavby a zase nic nemám. To je tento případ, chtěl jsem zprovoznit ty příšerky a neměl jsem již žádný
in-line převod. Našel jsem v krabičce dva starší silonové Faro převody a také dva středy ze starých převodů na osu 2,38 mm.
Nakreslil jsem si středící kroužek s otvorem pro hliníkový střed a třemi otvory pro připevnění talířku k převodu červíky M2.
Měl jsem od Honzy osku 3 mm se stažením na koncích na 2,38 mm, kterou jsem použil jako trn ke spojení.
Do kroužku jsem ve svěráčku natlačil hliníkový střed, když jsem to vyzkoušel v brusce, perfektně se točil, žádné házení.
Převod jsem nasadil na část osky 3 mm a na talířek nanesl opatrně sekundové lepidlo a přitiskl na převod.
Sekundové lepidlo je jen pro stabilizaci, spoj zajišťují tři červíky M2, 3 mm dlouhé.
Vrtání a závity dělám ruční vrtačkou s převodem upnutým do svěráku.
Toto je v případě používání osek 2,38 mm, kdo má osky trojky, použije střed s tímto otvorem a již nemusí zoufale natloukat
převod při jakékoliv opravě autíčka.
Na tomto fóru diskutují modeláři, kteří mají určitě doma zásoby náhradních dílů, od každého převodu po deseti kusech, pastorků, osek, motorků a kol nepočítaně.
Já jsem dosti opačný případ - udělám nákup a vrhnu se na stavby a zase nic nemám. To je tento případ, chtěl jsem zprovoznit ty příšerky a neměl jsem již žádný
in-line převod. Našel jsem v krabičce dva starší silonové Faro převody a také dva středy ze starých převodů na osu 2,38 mm.
Nakreslil jsem si středící kroužek s otvorem pro hliníkový střed a třemi otvory pro připevnění talířku k převodu červíky M2.
Měl jsem od Honzy osku 3 mm se stažením na koncích na 2,38 mm, kterou jsem použil jako trn ke spojení.
Do kroužku jsem ve svěráčku natlačil hliníkový střed, když jsem to vyzkoušel v brusce, perfektně se točil, žádné házení.
Převod jsem nasadil na část osky 3 mm a na talířek nanesl opatrně sekundové lepidlo a přitiskl na převod.
Sekundové lepidlo je jen pro stabilizaci, spoj zajišťují tři červíky M2, 3 mm dlouhé.
Vrtání a závity dělám ruční vrtačkou s převodem upnutým do svěráku.
Toto je v případě používání osek 2,38 mm, kdo má osky trojky, použije střed s tímto otvorem a již nemusí zoufale natloukat
převod při jakékoliv opravě autíčka.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Takové vánoční hraní
Jirkova poznámka o čtyřech vozech na dráze mně zaujala a toto je výsledek. Nebudou čtyři, ale dva.
Trochu jsem upravil tvar karoserie, zkrátil přední blatníky a zaoblil blatníky zadní.
Budu mít ještě vzadu difuzor a pořádné zalomené křídlo.
Pokud se jedná o podvozek, je úplně jednoduchý, motorové lože je upevněno na třech bodech obráceně - šroubky jsou pevně utaženy v podvozku,
na loži jsou držáky s podélnými drážkami. Zadní osa uložena do kluzných ložisek, disky tisknuty na 3D tiskárně. In-line převod
Faro s mou úpravou pro osu 2,38 mm. Ještě vytisknu vodítko a stříknu karoserii, tentokrát červenou barvou s černými doplňky.
Trochu jsem upravil tvar karoserie, zkrátil přední blatníky a zaoblil blatníky zadní.
Budu mít ještě vzadu difuzor a pořádné zalomené křídlo.
Pokud se jedná o podvozek, je úplně jednoduchý, motorové lože je upevněno na třech bodech obráceně - šroubky jsou pevně utaženy v podvozku,
na loži jsou držáky s podélnými drážkami. Zadní osa uložena do kluzných ložisek, disky tisknuty na 3D tiskárně. In-line převod
Faro s mou úpravou pro osu 2,38 mm. Ještě vytisknu vodítko a stříknu karoserii, tentokrát červenou barvou s černými doplňky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Takové vánoční hraní
Ten převod je skvělý nápad i když já osobně ho nevyužiji. Mám širokou zásobu převodů slot it i NSR a kromě formulí inline nepoužívám. To Tvé Porsche se mi opravdu líbí právě pro to, že to je takové hravé a odolné. Vybavím si u toho vzpomínky na auta Ites ,když jsem byl malý. Mít ale tohle a s tím Tvým podvozkem, tak to bych byl tenkrát king. Samozřejmě to tenkrát nejezdilo ale věřím, že kdyby jsi měl už v té době svoji 3D tiskárnu , tak by jsi s ní vykouzlil určitě nádherné devětsetsedmnáctky a pětsetdvanáctky.
Re: Takové vánoční hraní
Tak to je poslední část skládačky, červená příšerka jezdí !!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Takové vánoční hraní
Ještě zpětná zrcátka, světla a pár nových obtisků.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.