Bruska na kola
Bruska na kola
Zdravím.
Chci se zeptat, jakým způsobem nejlíp obrousit nové pneumatiky na kolech, respektive jestli by šlo místo nákupu brusky na kola za tisíce udělat jednoduchou brusnou pomůcku doma, například z napájecího dílu staré dráhy s uzavřeným okruhem a nalepeným šmirglem na ploše vozovky, případně jaká zrnitost by byla nejlepší a podobně.
Díky za help
Chci se zeptat, jakým způsobem nejlíp obrousit nové pneumatiky na kolech, respektive jestli by šlo místo nákupu brusky na kola za tisíce udělat jednoduchou brusnou pomůcku doma, například z napájecího dílu staré dráhy s uzavřeným okruhem a nalepeným šmirglem na ploše vozovky, případně jaká zrnitost by byla nejlepší a podobně.
Díky za help
Re: Bruska na kola
Brusný papír na podložce je velmi provizorní řešení a brusku nenahradí. Pokud by tomu tak bylo, brusky by se nevyráběly a neprodávaly.
Brusky umožňují velmi přesné otáčení kola na ose (pro které je základem pečlivé a přesné nalepení pneu na disk), přesný mikroposun a zbroušení pneu na požadovaný průměr. A to je nenahraditelné.
Ale chápu, že bez osobního vyzkoušení a porovnání pneu z brusky a pneu upravené jinak, je toto těžko pochopitelné.
Cena brusky se právě odvíjí od toho přesného zpracování a od použití kvalitních materiálů. K ceně je obvykle nutné připočítat ještě cenu zdroje. Čili nejede přímo na 230V.
Pro provizorní broušení na podložce apod. není jednoznačná rada na brusný papír. Pneu je více směsí, každá směs vyžaduje něco jiného a některé směsi prakticky brousit nejdou.
Kdo disponuje schopnostmi, vybavením a materiálem, může si "brusku" postavit i sám. Otázkou je sice výsledná cena, ale jak říkají někteří - ten pocit ....
Brusky umožňují velmi přesné otáčení kola na ose (pro které je základem pečlivé a přesné nalepení pneu na disk), přesný mikroposun a zbroušení pneu na požadovaný průměr. A to je nenahraditelné.
Ale chápu, že bez osobního vyzkoušení a porovnání pneu z brusky a pneu upravené jinak, je toto těžko pochopitelné.
Cena brusky se právě odvíjí od toho přesného zpracování a od použití kvalitních materiálů. K ceně je obvykle nutné připočítat ještě cenu zdroje. Čili nejede přímo na 230V.
Pro provizorní broušení na podložce apod. není jednoznačná rada na brusný papír. Pneu je více směsí, každá směs vyžaduje něco jiného a některé směsi prakticky brousit nejdou.
Kdo disponuje schopnostmi, vybavením a materiálem, může si "brusku" postavit i sám. Otázkou je sice výsledná cena, ale jak říkají někteří - ten pocit ....
Re: Bruska na kola
Pochopitelně, pokud nalepíš na dráhu smirk, tak kola obroušíš, ale nikdy to nebude pořádně udělané, nezajistíš, aby kola nebyla obroušená nakřivo a že bude přítlak na brusnou podložko konstantní. Jak vždy platí, že základem je pořádné nářadí a nástroje, to se nedá obejít a platí to pro všechny lidské činnosti a je jedno, zda jde o hobby, nebo profi
Re: Bruska na kola
Já vím že jsem se vetřel do diskuze, jak Tomio do parlamentu, ale nedá mi to...
V případě že chceš kola na profidráhu a ještě nedej bože na dřevo, věr adminům, mají zkušenost a něco na té přesnosti pro profi závody asi bude. To neumím posoudit.
Pokud chceš ale zhoblovat pneu u prcků, lze použít třeba i dremel a hrubost smirku zkoušet.
http://www.philippejmarchand.com/Slots/ ... age71.html
Nebo v případě větších měřítek pro domácí ježdění.
https://www.youtube.com/watch?v=8eVCsZUL6RI
A nebo si jí vyrobit samodomo.
http://slotblog.net/topic/35671-homemade-tire-truer/
Princip je pouze takový, že "něco" točí pneumatikou a "něco" přesně nastavitelné jí brousí.
A zde je každému, kutilský svět otevřen...
V případě že chceš kola na profidráhu a ještě nedej bože na dřevo, věr adminům, mají zkušenost a něco na té přesnosti pro profi závody asi bude. To neumím posoudit.
Pokud chceš ale zhoblovat pneu u prcků, lze použít třeba i dremel a hrubost smirku zkoušet.
http://www.philippejmarchand.com/Slots/ ... age71.html
Nebo v případě větších měřítek pro domácí ježdění.
https://www.youtube.com/watch?v=8eVCsZUL6RI
A nebo si jí vyrobit samodomo.
http://slotblog.net/topic/35671-homemade-tire-truer/
Princip je pouze takový, že "něco" točí pneumatikou a "něco" přesně nastavitelné jí brousí.
A zde je každému, kutilský svět otevřen...
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...
Re: Bruska na kola
Myslím, že rozdíl mezi nezabroušenými, nekvalitně zabroušenými a kvalitně zabroušenými pneu bude rozpoznatelný i na domácí plastové dráze a při použití magnetů.
Výrobců brusek na pneu je více, ale v ČR jsou reálně dostupné brusky ILPE, Scaleauto a HUDY.Všechny vyžadují externí zdroj.
Myslím, že každá z nich, po určitém cviku, dá dobře upravené pneumatiky.
Samotné broušení má dva kroky. Kromě broušení obvodu a srovnání, případně úpravy pneu na požadovaný průměr, je to úprava vzniklých hran pneu do rádiusu.
Ano, základní princip je jednoduchý. Ale aplikovat ho a dosáhnout uspokojivého výsledku není dáno každému. A někdo ani nepochopí proč.
V této souvislosti je nutné upozornit na jeden problém. Pokud jsou zadní disky plastové a naražené na osu (často zakončenou vroubkováním), vede jejich sundavání a nasazování k tomu, že na ose přestanou držet a je nutné je přilepit, Případně dojde k jejich prasknutí. Proto se k pokusům o srovnání pneu používá brusný papír na podložce a kola zústávají na autě. Bohužel zadní osa vykazuje vůli v ložiskách a ložiska v uložení. A brousit nepřilepenou gumu Takže výsledek je spíš pochybný.
A může nastat situace, kdy už samotný disk háže takovým způsobem, že žádné broušení pneu prakticky nepomůže.
Výrobců brusek na pneu je více, ale v ČR jsou reálně dostupné brusky ILPE, Scaleauto a HUDY.Všechny vyžadují externí zdroj.
Myslím, že každá z nich, po určitém cviku, dá dobře upravené pneumatiky.
Samotné broušení má dva kroky. Kromě broušení obvodu a srovnání, případně úpravy pneu na požadovaný průměr, je to úprava vzniklých hran pneu do rádiusu.
Ano, základní princip je jednoduchý. Ale aplikovat ho a dosáhnout uspokojivého výsledku není dáno každému. A někdo ani nepochopí proč.
V této souvislosti je nutné upozornit na jeden problém. Pokud jsou zadní disky plastové a naražené na osu (často zakončenou vroubkováním), vede jejich sundavání a nasazování k tomu, že na ose přestanou držet a je nutné je přilepit, Případně dojde k jejich prasknutí. Proto se k pokusům o srovnání pneu používá brusný papír na podložce a kola zústávají na autě. Bohužel zadní osa vykazuje vůli v ložiskách a ložiska v uložení. A brousit nepřilepenou gumu Takže výsledek je spíš pochybný.
A může nastat situace, kdy už samotný disk háže takovým způsobem, že žádné broušení pneu prakticky nepomůže.
Re: Bruska na kola
No, v podstatě to s bruskou funguje stejně, jako téměř u všeho specializovaného nářadí. A protože jsou získané zkušenosti, jak je vidět, v podstatě nepřenosné, tak většina lidí začíná právě s domácím kutilstvím, aby po několika měsících samostatného vývoje zjistila, že ztráta času, zničený materiál a další náklady spojené s výrobou pár mechanicky nespolehlivých polofunkčních prototypů několikanásobně přesáhly cenu hotové brusky (např. ILPE).
Je-li ale i cesta cíl, pak...vzhůru do boje...
Je-li ale i cesta cíl, pak...vzhůru do boje...
Re: Bruska na kola
A proto jsou na trhu i brusky, kde se dá brousit celá osa bez nutnosti stahovat disky z osy.Vítek píše: Pokud jsou zadní disky plastové a naražené na osu (často zakončenou vroubkováním), vede jejich sundavání a nasazování k tomu, že na ose přestanou držet a je nutné je přilepit, Případně dojde k jejich prasknutí. Proto se k pokusům o srovnání pneu používá brusný papír na podložce a kola zústávají na autě. Bohužel zadní osa vykazuje vůli v ložiskách a ložiska v uložení. A brousit nepřilepenou gumu Takže výsledek je spíš pochybný.
Re: Bruska na kola
Já vím, že toto umí Tvůj Tire Razor.
Jenže je potřeba dodat i druhou věc. A to, že pro broušení je nutné vycvaknout osu i s ložisky a převodem z uložení a že se osa stále otáčí v původních ložiskách. A jestli jsem správně pochopil systém, tak si to třeba s SCX a jejich ložisky neporadí.
Samozřejmě to neřeší problém s broušením nepřilepených pneu.
Taky bych měl obavu jestli disk, který je jen naražený, neustřelí při broušení z osy.
Zkušenost i s tím Tire Razorem nemám, ale systém, kde rotují jak kola na ose, tak brousící kotouč, mi přijde lepší.
Jenže je potřeba dodat i druhou věc. A to, že pro broušení je nutné vycvaknout osu i s ložisky a převodem z uložení a že se osa stále otáčí v původních ložiskách. A jestli jsem správně pochopil systém, tak si to třeba s SCX a jejich ložisky neporadí.
Samozřejmě to neřeší problém s broušením nepřilepených pneu.
Taky bych měl obavu jestli disk, který je jen naražený, neustřelí při broušení z osy.
Zkušenost i s tím Tire Razorem nemám, ale systém, kde rotují jak kola na ose, tak brousící kotouč, mi přijde lepší.
Re: Bruska na kola
A už jsem tu zase..
43, alespoň ty pigmejské, ba ani Artin, SCX či Go, žádnou vyndavací a zastamdací zadní osu nemají, proto jsem odpověď členil na "velké" a "malé".
A než to vše rozebírat, raději na smirku vcelku.
U malých je asi bruska zbytečná, ale když koukám na příspěvky od zdenefek jedná se mu spíše o chlapskou kategorii.
Takže je vlastně zbytečná i moje odpověď..
I když teď zrovna jsem dobrousil na svém uni zdroji http://www.autodraha-forum.cz/viewtopic.php?f=47&t=138 zadní nalepené gumy na BMW M1, a jde to.
Tak už mizím sorry...
43, alespoň ty pigmejské, ba ani Artin, SCX či Go, žádnou vyndavací a zastamdací zadní osu nemají, proto jsem odpověď členil na "velké" a "malé".
A než to vše rozebírat, raději na smirku vcelku.
U malých je asi bruska zbytečná, ale když koukám na příspěvky od zdenefek jedná se mu spíše o chlapskou kategorii.
Takže je vlastně zbytečná i moje odpověď..
I když teď zrovna jsem dobrousil na svém uni zdroji http://www.autodraha-forum.cz/viewtopic.php?f=47&t=138 zadní nalepené gumy na BMW M1, a jde to.
Tak už mizím sorry...
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...
Re: Bruska na kola
Ahoj. Chystám se na zhotovení brusky.Něco takového jak je tady: https://www.youtube.com/watch?v=x5WurzKmlTw a nebo poslední obrázek tady. http://www.slotcarillustrated.com/porta ... p?p=692411. je to poměrně jednoduché na výrobu.Jen kladku mi udělá soustružník.