Převody NF1400

Zpráva
Autor
SaVec
Příspěvky: 55
Registrován: 14 led 2014, 20:09

Re: Převody NF1400

#11 Příspěvek od SaVec » 11 bře 2014, 21:02

Díky, chci jít cestou co nejmenších změn a úprav. Chápu dobře, že pokud namontuji pastorek a kolo Slotit bude automaticky nastavená vůle mezi pastorkem a kolem? Převrtání mi zajistí kolega z party co spolu jezdíme. Bude se také muset lehce přibrousit červík aby nelezl z náboje nebo lehké vyčouhnutí nebude vadit? Celá tahle anabáze vznikla tak, že jeden z nás třikrát během večera nedokončil rozjížďku pro "poruchu převodovky". Znamenalo to rozdělat formuli, šroubovákem poladit opěrný kroužek převodu zkusit jak to jede a popř. doladit. Tak to dopadá když jednou formulí jezdí osum různých jezdců.
Vítek: Scaletrix má červíka na straně bez zubů tzn. 4mm navíc. Mezi stěnou podvozku formule a bez zubou stranou kola je max 1,5mm, takže Slotit má červíka na správné straně. Zpřevodování neřeším, protože formule je pro všechny stejná je to jen "o rukách".

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 792
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Převody NF1400

#12 Příspěvek od Petr L » 11 bře 2014, 21:58

Pokud to stavíš aby se s tím dalo závodit, tak bych dal od Slot.It celou zadní osu včetně kol a disků, prodává se to celé jako sada. Jinak se po vyřešení převodu problém časem může přenést ke kolům a budeš zase na začátku.

SaVec
Příspěvky: 55
Registrován: 14 led 2014, 20:09

Re: Převody NF1400

#13 Příspěvek od SaVec » 11 bře 2014, 23:30

Možná to tak dopadne, ale nechci mít formule úplně předělány. V případě dalších potíží navrhnu ať si na závodění koupíme nějaké vozítko od Slot.it Group.C.

Jirka B
Příspěvky: 414
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Převody NF1400

#14 Příspěvek od Jirka B » 12 bře 2014, 19:05

Ano,pokud dáš kolo od slot-it budeš mít automaticky nastavenou vůli.A co se týká červíka, mohl by ti chytat o pastorek,podle toho jaký tam máš.Chce to vyzkoušet, a nebo zabrousit /zkrátit/ červíka, a nebo jsou i červíky 3mm.Tak sehnat ten 3mm.

Jirka B
Příspěvky: 414
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Převody NF1400

#15 Příspěvek od Jirka B » 12 bře 2014, 19:20

Ještě obrázek,jak to vypadá.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Vítek

Re: Převody NF1400

#16 Příspěvek od Vítek » 13 bře 2014, 06:45

Primárně stojí za poznamenání, že NF 1400 asi není určená pro závodění. Myslím, že ani na plastu. A určitě ne bez patřičných úprav. Pokud závodní formuli, tak z těch starších modely od Scalextric, nejlépe Dallara a nebo naopak nejnovější "formule obecná" od All Slot Car.
K tomu je nutné dodat, že míra úprav modelu vychází z technických pravidel pro dané závody. A proto některé rady na úpravu mohou být v rozporu s danými pravidly. A bohužel jsi nám nesdělil jaký závod s ní chceš jet.

Ale když už padla volba na NF1400, tak stojí za zmínku některé důvody k tomu, proč se zde objevují výzvy k přestavbě.
- NF 1400 má plastové disky naražené na ose a na nich nasazené pneumatiky. Takto naražené disky obvykle více či méně hází a pneumatika jen navlečená na disku se za jízdy bude hrnout, případně se i vyzuje. Případné lepení a úprava na plastovém disku je docela komplikovaná. Pokud nedojde k přestavbě, tak by to aspoň chtělo fixovat disk na osu přilepením.
- NF 1400 má obecnou směs pneumatik, která odpovídá směsím dodávaným v základu jinými výrobci. Pro zábavné poježdění na plastu s pomocí magnetů asi ano, ale pro závodní nasazení nic moc.
- NF 1400 nemá žádná ložiska. Zadní osa se otáčí pouze v plastu a v uložení vykazuje vůli. Vycházím z toho co je na monopostu Tatra a předpokládám, že u formule je situce stejná. Ta vůle se s používáním bude zvětšovat. Osa si "vychodí" svě uložení. Tento pohyb osy samozřejmě působí na převod, pastorek a v důsledku na osu motoru. Výměna převodu danou situaci nevyřeší.
- NF 1400 disponuje v základu docela slabým motorem. Ovšem při jeho výměně za silnější se výše zmíněné pro nedostatky projeví víc.
- V neposlední řadě má NF 1400 nevhodné vodítko. To je primárně určené pro dráhu Faro. Jak svou hloubkou, tak širokým uchycením kartáčků. Formule bude díky tomu vypadávat z drážky. Výměna za jiné vodítko nebude jednoduchá neboť běžná vodítka do komerček mají dřík + - 3,8 mm , kdežto vodítko Faro má dřík o průměru 5 mm.

A jaká by byla vhodná úprava?
Místo převrtávání převodu, převrtat v podvozku otvory pro ložiska pro osu 2,38 mm. A ty do podvozku vlepit. Pro jednoduchost použít komplet zadní osu, převod + pastorek, disky a pneu od Slot.it.
Radu na výměnu vodítka nemám. Pokud pominu úpravu držáku vodítka formou výměny za jiný držák. A následné použití vodítka pro komerčky - Slot.it nebo Scaleauto.
Pkud bych auto upravoval já, tak bych silně uvažoval i o výměně přední osy a kol a jejím nahrazením disky na červík s pneu Zero.

Možná Ti jakékoliv úpravy stále přijdou jako zbytečné, ale to je konec konců Tvoje volba. Tedy pokud se s autem budeš trápit sám a neohrozíš a nebo nenarušíš závod ostatním.


Pokud ale skončíš jen u výměny převodu, tak inline převod Slot.it Ti bude fungovat jen s pastorkem Slot.it pro Inline. Pastorky jsou navržené k daným převodům. Všechny pastorky mají průměr 5,5 mm a po natažení na osu motoru a jejím osazení do drážky na převodu (viz. fotka Jirky B) se nic nenastavuje. Pastoek většího průměru s převodem ani nepůjde spasovat, menší pastorek bude mít velkou vůli.

SaVec
Příspěvky: 55
Registrován: 14 led 2014, 20:09

Re: Převody NF1400

#17 Příspěvek od SaVec » 13 bře 2014, 22:00

Ok, se vším co tady píšete souhlasím a uznávám, za vámi stojí zkušenosti. Vůbec neplánuji závody na dřevených drahách, potom by byl Slot.it jasnou volbou. Závodíme v okruhu cca 15 lidí na Ites90. Minulý rok jsme začali jezdit s Tyrellama, takže NF1400 je pro nás posun vpřed. Formule máme jen dvě pro všechny, at je to o rukách. Závodní systém je klasický pavouk.

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 792
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Převody NF1400

#18 Příspěvek od Petr L » 14 bře 2014, 00:13

Já osobně si myslím, že závodit se dá s čímkoliv, tedy pokud mají všichni to samé, spíš jde o to, kolik to vydrží a jestli má smysl pokoušet se upravovat nebo radši pořídit něco, co lépe vyhoví potřebě. U vás bude také problém to, že dvě auta rajtuje v jednu chvíli postupně 15 lidí, takže ty auta musíte zákonitě odepsat, na to nejsou stavěná ani ta závodní, Každý kdo jel někdy nějaký vytrvalostní závod potvrdí, že odchází díky souvislé dlouhodobé zátěž i díly, které normálně při závodech někomu vydrží i celou sezonu.
Takže nejlepší by bylo mít těch aut víc, ideálně každý kdo pravidelně jezdí jedno, a nakupovat podle způsobu použití a ne pouze podle ceny, protože koupit si např. stavebnici GP F1 od All Slotcars za 1500,- a řešit lak a odtisky vyjde ve finále vyjde daleko levněji a výsledek bude podstatně lepší, než si koupit běžnou formuli ze setu za cca 900 a pak řešit díly, ona např, komplet zadní osa včetně převodu a disků stojí od Slot.It cca 450 a ještě chybí pneu, pak začně haprovat přední osa, nakonec ještě přijde výměna vodítka a jsme v nejlepším případě na stejné ceně jako za tu formuli od All Sltcars, jenže za ty prachy a námahu máte "kočkopsa" s nejistým výsledkem a cpete peníze do dalších dílů. A pokud nechci "utrácet za drahou stavebnici závoďáku, šel bych třeba do formulí od Carrera, ty mají alespoň bytelný podvozek a vyfutrovanou nápravu a stojí okolo 1000.
Sám jsem tomu na začátku nevěřil a pořád předělával, ale časem jsem musel uznat, že starší kolegové měli pravdu a nechal toho.;)

HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Převody NF1400

#19 Příspěvek od HonzaS » 14 bře 2014, 09:47

Ona by to nemusela být finančně zase tak velká darda, kdyby se vše řešilo pouze přechodem na 2,38 a vyfutrováním zadní nápravy. Díval jsem se na foto formule na FARO a stačilo by jen udělat malá krátká futra (trochu zvětšit díry na původní osu) a zalepit je do původního výlisku. Pak už jen nejlevnější úhlový převod (slot.it nebo MBSlot je dobrá volba), od někoho si nechat vytočit zadní disky a je to maximálně do 250,- Kč i s osou.
Odkud jsi?

SaVec
Příspěvky: 55
Registrován: 14 led 2014, 20:09

Re: Převody NF1400

#20 Příspěvek od SaVec » 16 bře 2014, 08:08

Ahoj, jsem z Boskovic, v první řadě převrtáme ozubené kolo. Objednal jsem ho i s imbusem 0,95 u pana Zedníčka, zatím čekám na imbus, chybí. Zatím děkuji za rady, názory a postřehy.

Odpovědět