Favorit - FARO - úpravy

Odpovědět
Zpráva
Autor
Vítek

Favorit - FARO - úpravy

#1 Příspěvek od Vítek » 11 říj 2014, 14:55

Favorit od FARO asi patří mezi nejrozšířenější modely na autodráhách v ČR. Proto si myslím, že se asi ledaskdo pokusil o nějaké úpravy.
Už před časem jsem je taky provedl. Třeba budou někoho inspirovat k vlastní úpravám.

Úpravy rozdělím na tři části - převod, vodítko a kokpit.

Převod

Když jsem začal přemýšlet o úpravách Favoritu, tak jako první jsem se rozhodnul řešit převod a vše s ním související. Zejména se mi nelíbil narážecí převod, narážecí disky, vůle v uložení zadní osy a celkový hluk od převodu. Taky jsem chtěl mít auto na bázi 2,38 mm jako všechny ostatní modely v 1:32 ke kterým má Favorit svým měřítkem asi nejblíže.

Základem celých úprav se nakonec stal nápad :idea: s využitím ložisek Slot.it, které firma používá do svých motorvých klecí:
ch56.jpg
Zdroj: Slot.it

Napadlo mně, že zvětším otvor pro osu a ložisko do něj vlepím. Ložisko má vnější průměr 3,8 mm a tak stačilo původní otvor pouze protáhnou vhodným vrtákem a ložisko do otvoru přilepit epoxydem.
Důležité je, aby byla ložiska vlepena rovně. To jde zajist vložením osy a případnou drobnou korekcí v době tuhnutí epoxydu.
Při použití takových ložisek už potom nebyl problém použít převod a pastorek Slot.it (jednoduché nasazení prakticky bez nastavení). A disky a pneu stejné značky. Jediným limitem pro použití disků je jejich maximální celková šířka 11 mm. Aby kola nevyčnívaly z korosérie.
fav04.jpg
fav01.jpg
fav03.jpg
Průměr použitých kol (včetně pneu) je 21 mm, ale mohly by být i menší. Celé řešení má i výhodu v tom, že je možné použít směs pneu od Slot.it vhodnou pro konkrétní autodráhu.

Přínosy řešení. Zejména výrazné zklidnění a ztišení modelu. Pneu dávají modelu mnohem lepší grip.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Vítek

Re: Favorit - FARO - úpravy

#2 Příspěvek od Vítek » 16 lis 2014, 17:31

Malinko popojedeme s popisem úprav Favoritu. :)

Vodítko.

Zrušení původního vodítka a jeho nahrazení jiným, byla jedna z prvních věcí, která mně napadla při úvahách o úpravách Favoritu.
Nešel jsem ani cestou nahrazení vodítkem FARO (vůči kterému mám velké výhrady), natož cestou nějaké vlastní výroby (to podle mně v tomto měřítku absolutně postrádá smysl).
Zvolil jsem řešení, které je v současných autodráhových modelech standardní a použil běžné vodítko určené pro tzv. komerčky. V tomto případě od Scaleauto. Vodítko zústalo z modelu po jeho přestavbě na závody. Držák vodítka je vyrobený z nějakého starého podvozku a k podvozku Favoritu je přilepený epoxydem.
Tomuto řešení, i přes nutnost roztahovat kartáčky, bych dal přednost i při ježdění na dráze FARO. :!:

Na celé konstrukci Favoritu mi dále vadilo řešení "padacího vodítka". Záměrně dávám do uvozovek. Na Favoritu nepadá jen vodítko, ale je pohyblivý celý díl podvozku, který se sklápí od zadní osy. Rozhodnul jsem se pro jeho zafixování v jedné poloze. A to tak, že jsem provrtal přepážku rámu a díl podvozku a oba díly spojil pomocí šroubku a matičky do jednoho celku. Vertikální pohyb přední osy zústal zachován.

fav05.jpg
fav06.jpg

Dovážení

Na fotkách je vidět jedna drobnost - dovážení olovem. Za vodítkem je 5g a něco málo potom v kapsách na rámu.

Pneumatiky

Volba pneu je dána způsobem provozu. Favorit jezdí velmi málo, ale jen na dřevěné dráze. Proto jsou zadní penumatiky typu P6 od Slot.it a kola mají průměr 20 mm. Přední pneu jsou potom Zero opět od Slot.it.

Příště budeme pokračovat prosklením a kokpitem. ;)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět