Univerzální podvozek z 3D tiskárny
Napsal: 16 úno 2019, 14:32
Když jsem připravil podklady pro tisk univerzálního podvozku pro auta ITES, napadlo mě, že bych mohl použít
detail posuvné části s přední oskou a vodítkem pro návrh jednoduchého podvozku pro modely aut 1:32.
Rozvor se dá regulovat od 70 mm do cca 90 mm.
To, že jsem udělal osazení motorku v pozici SW, je variantou pro tentýž podvozek v poloze in-line v případě, že chcete osadit kokpit,
nebo je karoserie nízká a motorek by zasahoval do karoserie.
Použil jsem převod s průměrem 18 mm, je to klasika, třeba od Slot.itu GS 1832, nebo v mém případě GS 1832 -PL a pastorkem 6 mm.
Světlost podvozku je 2 mm při osazení kol průměru 20 mm. Držák přední nápravy jezdí v otevřené drážce, aby se mohla jednoduše vysunout bez
vyšroubování pojistných šroubků. Držák přední nápravy je fixován plastovou podložkou, takže korekce rozvoru se děje ze spodní strany podvozku. Součástí podvozku
je držák kabelů, protože tam nemám vodící kabelové lišty. Přední oska se dá výškově regulovat pomocí nimbusů M2.
Zadní náprava a motorek je fixována U zámkem a 4 šroubky M2, délky 6 mm, motorek ještě vrutem 1,5 mm, zapadajícím do vybrání v zadní části.
Vodítko od Milana, otvor má 3,5 mm průměr.
Do podvozku se ještě vlepí 2 magnety 17 x 4,7 x 1,5 mm.
Šířka podvozku je 51 mm, takže se dá bez velkých úprav osadit do většiny karoserií pomocí vlepených L profilů, nebo sloupků. V desce jsou otvory pro spojení s karoserií.
Je to pokus, doufám, že hmota PLA vydrží tepelně, hlavně v místě osazení motorku, je tam dostatečný otvor v šachtě. Pokud se jedná o jízdní vlastnosti, jezdí podvozky na dráze FARO
velmi slušně. Snažil jsme se, aby byl podvozek dostatečně tuhý v podélném směru, ale při kroucení je pružný. Hlavní je pevnost v místě zadní osky a motorku.
detail posuvné části s přední oskou a vodítkem pro návrh jednoduchého podvozku pro modely aut 1:32.
Rozvor se dá regulovat od 70 mm do cca 90 mm.
To, že jsem udělal osazení motorku v pozici SW, je variantou pro tentýž podvozek v poloze in-line v případě, že chcete osadit kokpit,
nebo je karoserie nízká a motorek by zasahoval do karoserie.
Použil jsem převod s průměrem 18 mm, je to klasika, třeba od Slot.itu GS 1832, nebo v mém případě GS 1832 -PL a pastorkem 6 mm.
Světlost podvozku je 2 mm při osazení kol průměru 20 mm. Držák přední nápravy jezdí v otevřené drážce, aby se mohla jednoduše vysunout bez
vyšroubování pojistných šroubků. Držák přední nápravy je fixován plastovou podložkou, takže korekce rozvoru se děje ze spodní strany podvozku. Součástí podvozku
je držák kabelů, protože tam nemám vodící kabelové lišty. Přední oska se dá výškově regulovat pomocí nimbusů M2.
Zadní náprava a motorek je fixována U zámkem a 4 šroubky M2, délky 6 mm, motorek ještě vrutem 1,5 mm, zapadajícím do vybrání v zadní části.
Vodítko od Milana, otvor má 3,5 mm průměr.
Do podvozku se ještě vlepí 2 magnety 17 x 4,7 x 1,5 mm.
Šířka podvozku je 51 mm, takže se dá bez velkých úprav osadit do většiny karoserií pomocí vlepených L profilů, nebo sloupků. V desce jsou otvory pro spojení s karoserií.
Je to pokus, doufám, že hmota PLA vydrží tepelně, hlavně v místě osazení motorku, je tam dostatečný otvor v šachtě. Pokud se jedná o jízdní vlastnosti, jezdí podvozky na dráze FARO
velmi slušně. Snažil jsme se, aby byl podvozek dostatečně tuhý v podélném směru, ale při kroucení je pružný. Hlavní je pevnost v místě zadní osky a motorku.