Stránka 1 z 1

McLaren F1 GTR s novým podvozkem z 3D tiskárny

Napsal: 27 pro 2018, 10:41
od model
Stavbu tohoto auta jsem dával na Fórum hodně dávno. Karoserie Slot.it, podvozek takové
pele-mele. I když motorek, převod a zadní kola jsou Slot.it, auto jezdilo slušně, ale když jsem
ho otočil, nic moc hezký pohled.
Udělal jsem si konfiguraci in-line s pevným uložením motorku, využil jsem dva upevňovací komínky k uchycení
šasí a dal tisknout. Musel jsem udělat nějakou drobnou korekci a toto je poslední verze, která sedí, jako originální
tovární podvozek. Mám vytisknuté zakrytí zadní části motoru a aby to vypadalo profi, stříknu si vše černou barvou.
Ty inserty v zadních kolek jsem si také vytisknul, je to ale jen jakási náhrada, bude to chtít originální.
Poslední úprava bude vlepení magnetů, ale ty až po novém roce.

Re: McLaren F1 GTR s novým podvozkem z 3D tiskárny

Napsal: 27 pro 2018, 13:54
od model
Ještě k některým vychytávkám, které jsme ladili s Martinem Kumičákem a Zdenkem Janošem.
Je to hlavně zámek ložisek a čela motorku. Protože hmota PLA je dost křehká a zacvaknout ložisko, nebo osazení motorku do zámku
může být fatální. Tak je všechno vymyšleno jen na nasunutí a zámek perfektně uchytí ložiska a motorek.
Ten ještě stabilizujeme dvěma šroubky M2, které zajíždí do vybrání plastového čela motorku. V domečku jsou otvory 1,5 mm které se jen projedou
vrtáčkem 1,5 mm a potom závitníkem M2. Musí se pochopitelně s citem, ale zatím nebyl problém s poruchami.
Přední náprava je osazena v domečcích s válcovým otvorem. Výšková stabilizace je pomocí dvojice červíků - zhora i ze spodní strany.
MIlanovo vodítko se osazuje do samostatného držáku, který se přilepí k podvozkové desce. Výškově se dá doladit podložkami.
Milan má originální sadu, já si mohu vytisknout. Vlastní podvozková deska má tloušťku 1 mm, pokud se podvozek upevňuje do karoserie
pomocí profilů nalepených v bocích karoserie, v místě spoje se podvozek zvýší na výšku 2 mm, aby se mohly bez problémů zapustit
šroubky.
U tohoto auta jsem použil přední kola ze stavebnice Easy-kit s oskou 2,5 mm. Protože byla krátká, nahradil jsem ji trubičkou z vatových tamponků
do uší, do které jsem zasunul ocelovou jehlici 1,5 mm. No jako před revolucí ...
Na a na konec děláme vedení kabelů mezi lištami s válcovými výstupky pro perfektní stabilizaci.

Re: McLaren F1 GTR s novým podvozkem z 3D tiskárny

Napsal: 27 pro 2018, 15:58
od model
No a toto je konečný výsledek.

Re: McLaren F1 GTR s novým podvozkem z 3D tiskárny

Napsal: 07 led 2019, 06:39
od Zdeny2
Velmi pěkna práce. Model mohl by jsi mne kontaktovat na email. Jsem tady kràtce a tak nevidím tvůj kontakt a nemůžu psát SZ.
Děkuji Zdeněk.

Re: McLaren F1 GTR s novým podvozkem z 3D tiskárny

Napsal: 07 led 2019, 08:38
od Zdeny2
Děkuji. Ozvu se.

Re: McLaren F1 GTR s novým podvozkem z 3D tiskárny

Napsal: 07 led 2019, 13:13
od Jirka B
No prostě je to jako od profíka.

Re: McLaren F1 GTR s novým podvozkem z 3D tiskárny

Napsal: 07 led 2019, 14:31
od model
Jsem moc rád, že je tak kladná odezva. Ani jsem netušil, jaké možnosti skýtá 3D tiskárna pro nás modeláře.
Pro profi úroveň to chce tisknout z ABS, ale i PLA stačí pro běžné potřeby.
Proto jsem si jen tak pro radost navrhl, nakreslil a vytiskl motorová lože in-line a anglewinder.
Mám v databázi tato lože podle rozměru Slot.it, ale tato jsem si zjednodušil a hlavně zmenšil na minimum, abych je mohl
osadit i do menších modelů, jako jsou vozy šedesátých či sedmdesátých let.
Základna je 24 x 58 mm u obou stejná u AW se pouze rozšiřuje kolem motorku. Převody jsou Slot.it.
Tady jsem nedělal kompromisy.
Do nového vlákna dám další hezkou práci, kterou jsem řešil s Marty Dutchem, ať se máte na co dívat.

Re: McLaren F1 GTR s novým podvozkem z 3D tiskárny

Napsal: 08 led 2019, 05:42
od Zdeny2
Poslal jsem Vám email. Děkuji za odpověď.