3D tiskárna pro podvozek 1:32
Napsal: 02 dub 2018, 19:20
Vážení kolegové, aby jste si nemysleli, že přestavuji jen prcky, chci Vám ukázat, jak vypadá vzorná
spolupráce mezi tchánem a zetěm. Ten si koupil 3D tiskárnu, kterou používá pro přípravu komponentů ve své firmě pro výrobu
a přišla nabídka, že mi vytiskne cokoliv na moje dráhová auta. Stáhl jsem si volný program Desigh Spark a po chvíli jsem již vymýšlel,
kreslil, opravoval a znovu kreslil a toto je výsledek.
Je to zatím prototyp, protože se musí doladit spousta věcí. Jednak rozměrově, aby vše do sebe zapadlo s patřičnými vůlemi ale také
tvarové změny, protože něco je na papíře a ve skutečnosti to moc nesedí.
Podvozková platforma je opět něco jako HRS-2, to pro univerzálnost, osazení motorku AW je hlavně kvůli lepšímu umístění do karoserie.
Přední a zadní držák motoru je volně, po sesazení převodu a pastorku se přilepí sekundovým lepidlem. To hlavně proto, že se dají použít různé
průměry převodových kol a pastorků. Zadní držák bude mít tloušťku stěny 2 mm, toto je první výlisek.
Já na podvozek osadil kola, co jsem měl, ale jsou tam otvory pro klasická ložiska, přední náprava má drážku 2,38 mm a rektifikační červíky M2.
Osadil jsem si tam dva válcové magnety průměr 3 mm, výška 6 mm, to jen pro formu.
Pro finální tisk máme připravenu ABS hmotu, která je pružnější a umožní bezproblémové nasazení ložisek, či motorku.
Ještě zkusím nakreslit inserty, protože disky, které jsem si nechal vytisknout jsou spíše mnohostěn a také se musí na soustruhu vrtat oska,
protože disk trochu hází.
spolupráce mezi tchánem a zetěm. Ten si koupil 3D tiskárnu, kterou používá pro přípravu komponentů ve své firmě pro výrobu
a přišla nabídka, že mi vytiskne cokoliv na moje dráhová auta. Stáhl jsem si volný program Desigh Spark a po chvíli jsem již vymýšlel,
kreslil, opravoval a znovu kreslil a toto je výsledek.
Je to zatím prototyp, protože se musí doladit spousta věcí. Jednak rozměrově, aby vše do sebe zapadlo s patřičnými vůlemi ale také
tvarové změny, protože něco je na papíře a ve skutečnosti to moc nesedí.
Podvozková platforma je opět něco jako HRS-2, to pro univerzálnost, osazení motorku AW je hlavně kvůli lepšímu umístění do karoserie.
Přední a zadní držák motoru je volně, po sesazení převodu a pastorku se přilepí sekundovým lepidlem. To hlavně proto, že se dají použít různé
průměry převodových kol a pastorků. Zadní držák bude mít tloušťku stěny 2 mm, toto je první výlisek.
Já na podvozek osadil kola, co jsem měl, ale jsou tam otvory pro klasická ložiska, přední náprava má drážku 2,38 mm a rektifikační červíky M2.
Osadil jsem si tam dva válcové magnety průměr 3 mm, výška 6 mm, to jen pro formu.
Pro finální tisk máme připravenu ABS hmotu, která je pružnější a umožní bezproblémové nasazení ložisek, či motorku.
Ještě zkusím nakreslit inserty, protože disky, které jsem si nechal vytisknout jsou spíše mnohostěn a také se musí na soustruhu vrtat oska,
protože disk trochu hází.