Předělávka modelů Ferrari od SCX na podvozky Slot.it
Napsal: 10 lis 2015, 19:44
Možná jste si všimli kolik modelů je "powered by Slot.it". Systém je jednoduchý a funkční a proto není divu, že je využívaný dalšími výrobci jako základ pro motorizaci modelů. Namátkou 3DP podvozky pro modely Fly, PCR systém Scalextric, nové modely od LMM atd.
Před časem jsem se rozhodl, že si některé autodráhové modely předělám právě na systém Slot.it. Nešel jsem ale cestou zabudovávání univerzálních podvozků HRS, nebo roubování klecí do originálních podvozků, ale rovnou jsem se pokusil zabudovat celé podvozky. Přestavba je sice složitější, ale určitě stojí za námahu. Výsledkem jsou opravdu velmi dobře jedoucí modely.
Základní doporučení:
- jednoduší přestavba je, pokud použije podvozek se stejným rozvorem jako má předělávaný model. Ale i předělávka přední nápravy je možná.
- snažte se využít původní sloupky v karosérii a uchycení na podvozku.
- pro přestavby hodně platí přemýšlet a měřit a pak řezat a lepit.
- základem je kvalitní lepidlo. Používám 30 minutový třísložkový epoxyd Alteco.
- na přestavby není potřeba žádné speciální vybavení. Stačí pilník, odlamovací nůž, vrták a jemný pilový list.
- při přestavbách si člověk uvědomí jak rozdílné plasty používají jednotliví výrobci. Abych měl co nejméně plastového bince, tak plasty skoro neřežu, ale odsekávám/odlamuji a jen zabrušuji.
SCX - Ferrari 550 GTS
- pro přestavbu byl použítý podvozek Slot.it z Ferrari F40.
- do karosérie je vlepený pouze přední sloupek.
- z originálního podvozku jsou odříznuté boky a přední spliter a obojí je přilepené a přišroubované na karosérii.
- originální kokpit se do modelu nevejde, zůstala z něj jen palubní deska a volant. Zbytek je nahrazený rovnou plochou na kterou je přilepený původní jezdec s částí sedačky.
SCX - Ferrari 360 GTC
- pro přestavbu byl použitý podvozek Slot.it z McLaren F1 GTR.
- do karosérie jsou nově vlepeny jen přední úchyty na podvozku.
- z originálního podvozku je odříznutý a přilepený spliter.
- kokpit viz. výše. Navíc je z původního kokpitu vybrán motor, který je přilepený pod zadní sklo. Aby to i vypadalo.
- použitá kola jsou z Porsche 911 GT1 Evo98 od Slot.it.
Osazení modelů
Osazení modelů je otázkou volby. Tedy uložení motoru, motor, převody, disky a pneu, vodítko atd. dle libosti.
Sám jsem v modelech zkoušel různé varianty.
Nechtěl jsem vás otravovat Astonem, proto dvě Ferrari. Berte je jako inspiraci.
Předělávky jsem si vyzkoušel i na Aston Martin od SCX (podv. Riley MkXX), Toyota Supra JGTC od Ninco (podv. Ferrari F40), Lola T280 od Sloteru (podv. Alfa Romeo 33/3) a Porsche 917/30 od Carrera (podv. Mercedes Sauber C9).
Všechny takto upravené modely výrazně lépe jedou. A není problém s jakoukoliv další úpravou.
Za foto díky kolega model
Před časem jsem se rozhodl, že si některé autodráhové modely předělám právě na systém Slot.it. Nešel jsem ale cestou zabudovávání univerzálních podvozků HRS, nebo roubování klecí do originálních podvozků, ale rovnou jsem se pokusil zabudovat celé podvozky. Přestavba je sice složitější, ale určitě stojí za námahu. Výsledkem jsou opravdu velmi dobře jedoucí modely.
Základní doporučení:
- jednoduší přestavba je, pokud použije podvozek se stejným rozvorem jako má předělávaný model. Ale i předělávka přední nápravy je možná.
- snažte se využít původní sloupky v karosérii a uchycení na podvozku.
- pro přestavby hodně platí přemýšlet a měřit a pak řezat a lepit.
- základem je kvalitní lepidlo. Používám 30 minutový třísložkový epoxyd Alteco.
- na přestavby není potřeba žádné speciální vybavení. Stačí pilník, odlamovací nůž, vrták a jemný pilový list.
- při přestavbách si člověk uvědomí jak rozdílné plasty používají jednotliví výrobci. Abych měl co nejméně plastového bince, tak plasty skoro neřežu, ale odsekávám/odlamuji a jen zabrušuji.
SCX - Ferrari 550 GTS
- pro přestavbu byl použítý podvozek Slot.it z Ferrari F40.
- do karosérie je vlepený pouze přední sloupek.
- z originálního podvozku jsou odříznuté boky a přední spliter a obojí je přilepené a přišroubované na karosérii.
- originální kokpit se do modelu nevejde, zůstala z něj jen palubní deska a volant. Zbytek je nahrazený rovnou plochou na kterou je přilepený původní jezdec s částí sedačky.
SCX - Ferrari 360 GTC
- pro přestavbu byl použitý podvozek Slot.it z McLaren F1 GTR.
- do karosérie jsou nově vlepeny jen přední úchyty na podvozku.
- z originálního podvozku je odříznutý a přilepený spliter.
- kokpit viz. výše. Navíc je z původního kokpitu vybrán motor, který je přilepený pod zadní sklo. Aby to i vypadalo.
- použitá kola jsou z Porsche 911 GT1 Evo98 od Slot.it.
Osazení modelů
Osazení modelů je otázkou volby. Tedy uložení motoru, motor, převody, disky a pneu, vodítko atd. dle libosti.
Sám jsem v modelech zkoušel různé varianty.
Nechtěl jsem vás otravovat Astonem, proto dvě Ferrari. Berte je jako inspiraci.
Předělávky jsem si vyzkoušel i na Aston Martin od SCX (podv. Riley MkXX), Toyota Supra JGTC od Ninco (podv. Ferrari F40), Lola T280 od Sloteru (podv. Alfa Romeo 33/3) a Porsche 917/30 od Carrera (podv. Mercedes Sauber C9).
Všechny takto upravené modely výrazně lépe jedou. A není problém s jakoukoliv další úpravou.
Za foto díky kolega model