Podvozek ITES již z formy

Odpovědět
Zpráva
Autor
model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Podvozek ITES již z formy

#1 Příspěvek od model » 26 úno 2022, 14:36

Jak jsem psal v jiných článcích Fóra, spolupracoval jsem s firmou ITES na dvou projektech - jedna byla ITES deska pro stavbu z kostek a druhá univerzální podvozek
na původní karoserie dráhových aut vyráběných pro ČS autodráhu. Forma pro Ites desku je hotova, forma pro univerzální podvozek se dokončila před několika dny.
Chystá se testování, aby se doladily detaily. Dostal jsem v sáčku tento rozsyp a se zvědavostí jsem si vyzkoušel, jak jsem připravil podklady. Výrobci formy jsem posílal výkresy v programu Solid Works
a byla to opravdu náročná práce. Podvozek navazuje vlastně na můj první, který již několik let modeláři na 3D tiskárně v Zubří a jsou spokojeni s jízdními vlastnostmi.
Základní deska s motorem in-line je doplněna držákem přední osy a vodítka, který se dá posunovat a tím se jednoduše vyladí rozvor. Stabilizace tohoto držáku je pomocí destičky, takže se dá rozvor nastavovat ze spodní části podvozku bez sundávání karoserie. Ta je upevněna k podvozku pomocí dvou lišt, které se vlepí do karoserie. Ty čtyři trojice otvorů umožní využít jeden podvozek pro různé šířky karoserií.
Ve formě se vylisují i dorazové kroužky na přední osu, opět podle typu karoserie. Zadní osa bude osazena ITES převodem a bude mít místo ložisek lustrsvorky. Osa je upevněna dvěma šroubky M3/3mm a dá se jednoduše vyjmout. Přední osa je také 3 mm, disky ITES.
Podvozek je osazen dvojicí magnetů průměr 5 mm před motorkem, protože za motorkem je bohužel málo místa pro osazení magnetu.
Vodítka se dají použít podle typu dráhy, otvor pro dřík vodítka průměr 4,5 mm.
Podvozek na fotografiích má přední a zadní osu z podvozku pro VW Brouk, u karoserií ITES je menší rozchod vpředu i vzadu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Podvozek ITES již z formy

#2 Příspěvek od model » 14 bře 2022, 21:02

Chci ukázat, že se dá nový univerzální podvozek osadit osou 2,38 mm s in-line převodem třeba od Slot.it.
Jako ložiska se dají použít mosazné středy čokoládky, průměr otvoru je 2,41 mm, ale pro normální domácí poježdění
to zcela vyhovuje. Dokonce sedí i ITES pastorek.
Kola jsem použil z jiného auta s průměrem 22 mm. Pokud se použijí kola průměru 19,5 - 20,0 mm, je světlá výška 2 mm.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

stembas
Příspěvky: 263
Registrován: 18 říj 2015, 14:25

Re: Podvozek ITES již z formy

#3 Příspěvek od stembas » 29 bře 2022, 09:16

Je to velmi pekne a zajimave, takovy viceucelovy podvozek :) Je mozne zde napsat kdy bude "seriova" vyroba, tedy kdy bude si jej mozno koupit ? A Jak to vypada s "novymi" Formulkami Renault a Tyrell s novym LIVERY (polepem),podvozkem a "sirokymi" pneumatikami ? A dalsimi karoseriemi ?
Dekuji

Odpovědět