Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu
Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu
Díky Markusovi jsem se dostal na stránky Gomodely, kde nabízeli stavebnici Fordu 3l GT od Airfixu za velmi slušnou cenu - 420 Kč.
Pár dnů před tímto nákupem mi přišel od Slot-itu white kit Ford GT 40 MkII. Takže jsem mohl porovnávat.
Airfix je klasický plastikový kit, takže hodně materiálu, hlavně na karoserii a úplně nejvíce na podbězích kol. Vzal jsem si jako mustr katalog NSR, kde mají tento model
ale musel jsem změnit osazení motorku na in-line, protože se mi tam opravdu nevlezlo lože s koly a převodem.
Podvozek jsem si navrhl sám, s tím, že jsem použil in-line lože od Slot-itu. Materiál je hliníkový plech ze štítků v troušťce 1 mm, které jsem k sobě slepil chemoprénem
a dostal jsem 2 mm tuhý materiál, který se docela slušně opracovává. Zadní kola jsou od SCX / zatím /, přední ze stavebnice a pneumatiky mám z nějakého autíčka v měřítku 1:43.
Jak jsem se zmínil, tloušťka stěn karoserie limitovala normální šířku kol, tak jsem musel improvizovat a s disky ze stavebnice jsem složil disk se šířkou 7 mm.
Mám tam osku 2 mm a docela to sedí.
Abych docílil slušného rozchodu, vzal jsem lámací nožík a opatrně odbrušoval materiál podběhů, až na tloušťku pod 1 mm. Musí se to dělat opatrně, protože se může jedním tahem hodně poničit
karoserie.
Dnes jsem karoserii po zatmelení a vybroušení stříkal primerem a červeným lakem, nalepil přiložené obtisky a celé auto přestříkal bezbarvým lakem, Vše podle Maxi - pu od Motipu.
Ještě musím osadit vodítko od Milana a vložit kokpit.
Naproti tomu Ford GT 410 MkII je určený na dráhu. Tomu odpovídá hmotnost a jemnost karoserie a dílů karoserie, jako je zasklení, kokpit a všechny možné detaily.
Podvozek jezdí úchvatně a už se těším na dekály v PDF Martyho, abych mohl auto zkompletovat.
Já jsem si chtěl u toho Forda 3l GT trochu zamodelařit, což se povedlo vrchovatě. Ale výsledek je slušný, což mě těší.
Pár dnů před tímto nákupem mi přišel od Slot-itu white kit Ford GT 40 MkII. Takže jsem mohl porovnávat.
Airfix je klasický plastikový kit, takže hodně materiálu, hlavně na karoserii a úplně nejvíce na podbězích kol. Vzal jsem si jako mustr katalog NSR, kde mají tento model
ale musel jsem změnit osazení motorku na in-line, protože se mi tam opravdu nevlezlo lože s koly a převodem.
Podvozek jsem si navrhl sám, s tím, že jsem použil in-line lože od Slot-itu. Materiál je hliníkový plech ze štítků v troušťce 1 mm, které jsem k sobě slepil chemoprénem
a dostal jsem 2 mm tuhý materiál, který se docela slušně opracovává. Zadní kola jsou od SCX / zatím /, přední ze stavebnice a pneumatiky mám z nějakého autíčka v měřítku 1:43.
Jak jsem se zmínil, tloušťka stěn karoserie limitovala normální šířku kol, tak jsem musel improvizovat a s disky ze stavebnice jsem složil disk se šířkou 7 mm.
Mám tam osku 2 mm a docela to sedí.
Abych docílil slušného rozchodu, vzal jsem lámací nožík a opatrně odbrušoval materiál podběhů, až na tloušťku pod 1 mm. Musí se to dělat opatrně, protože se může jedním tahem hodně poničit
karoserie.
Dnes jsem karoserii po zatmelení a vybroušení stříkal primerem a červeným lakem, nalepil přiložené obtisky a celé auto přestříkal bezbarvým lakem, Vše podle Maxi - pu od Motipu.
Ještě musím osadit vodítko od Milana a vložit kokpit.
Naproti tomu Ford GT 410 MkII je určený na dráhu. Tomu odpovídá hmotnost a jemnost karoserie a dílů karoserie, jako je zasklení, kokpit a všechny možné detaily.
Podvozek jezdí úchvatně a už se těším na dekály v PDF Martyho, abych mohl auto zkompletovat.
Já jsem si chtěl u toho Forda 3l GT trochu zamodelařit, což se povedlo vrchovatě. Ale výsledek je slušný, což mě těší.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu
A teď výsledek mé práce.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu
Ještě tam schází v zadní části dvojice výfuků a na přední sklo musím připevnit stěrač.
Vše je ve výrobě. Tímto se omlouvám svým precizním kolegům za neúplný model.
Vše je ve výrobě. Tímto se omlouvám svým precizním kolegům za neúplný model.
Re: Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu
Skvělé..příště zde predstavim white kit slot.it ford gt....
Re: Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu
Tak jsem přidělal výfuky i stěrač, ať to vypadá dokonale.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu
Moc hezký výsledek. Jen mě trochu překvapuje, že výrobce kitu nedotáhl zaoblení spodku boků, přední části karosérie a průhyb zádě, které jsou ve skutečnosti podstatně větší a dělají z auta jeden z nejkrásnějších závoďáků.
Re: Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu
Je pravda, že jsem tento model stavěl, aniž bych řešil porovnání se skutečnými rozměry.
Není to maketa,ale přesto mě zarazilo, že NSR do stejného modelu osadil sidewinder
konfiguraci a já musel použít co jsem měl doma - in-line. Příště musím nakoupit všechny konfigurace motorových loží do zásoby, abych
nemusel teď vymýšlet, jak do kabiny vložit pilota.
Jestli je šířka karoserie u NSR trochu větší, nevím, ale jak jsem auto postupně stavěl, máte pravdu, vyloupnul se z toho jeden z nejhezčích
závoďáků, co znám. I na fotografiích skutečného auta je to také vidět.
Ještě jsem chtěl postavit verzi s vysokým křídlem, ale je zajímavé, že na internetu jsem tuto variantu nikde nenašel.
A také sada obtisků byla pro konkrétní kus, tak jsem to vzdal.
Není to maketa,ale přesto mě zarazilo, že NSR do stejného modelu osadil sidewinder
konfiguraci a já musel použít co jsem měl doma - in-line. Příště musím nakoupit všechny konfigurace motorových loží do zásoby, abych
nemusel teď vymýšlet, jak do kabiny vložit pilota.
Jestli je šířka karoserie u NSR trochu větší, nevím, ale jak jsem auto postupně stavěl, máte pravdu, vyloupnul se z toho jeden z nejhezčích
závoďáků, co znám. I na fotografiích skutečného auta je to také vidět.
Ještě jsem chtěl postavit verzi s vysokým křídlem, ale je zajímavé, že na internetu jsem tuto variantu nikde nenašel.
A také sada obtisků byla pro konkrétní kus, tak jsem to vzdal.
Re: Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu
On se ten SW u NSR vejde s odřenýma ušima a musí se tam pak dát malá a úzká kola. Pak se zase svádí boj s ještě přípustnou světlostí a při mírném uvolnění šasi i s dotekem kol s podběhy. Ale vlastní karosérie je reálnější než ta od Airfixu. Hodně slušně jí udělal před mnoha lety i Scalextric.
Se zadním křídlem jsem našel jen jedno foto (No. 7), bohužel ho nejsem schopen stáhnout bez registrace. Nepomůže ani racingsportscars.com, kde se dá obvykle leccos dohledat. Není divu, vyrobili snad jen 3 kusy a výsledkově to byl propadák bez ohledu na to, že s ním jezdila tehdejší špička (nikdy nedorazil do cíle kvůli pestrým technickým potížím). Jednu P68 zničili v tréninku na Nurbugringu, jednu přestavěli na P69 (hodně bizarní auto), zbývající P68 se objevuje dodnes na setkáních závodních veteránů.
Se zadním křídlem jsem našel jen jedno foto (No. 7), bohužel ho nejsem schopen stáhnout bez registrace. Nepomůže ani racingsportscars.com, kde se dá obvykle leccos dohledat. Není divu, vyrobili snad jen 3 kusy a výsledkově to byl propadák bez ohledu na to, že s ním jezdila tehdejší špička (nikdy nedorazil do cíle kvůli pestrým technickým potížím). Jednu P68 zničili v tréninku na Nurbugringu, jednu přestavěli na P69 (hodně bizarní auto), zbývající P68 se objevuje dodnes na setkáních závodních veteránů.
Re: Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu
Tak přece jen nějaké foto s křídlem, ale u toho č.7 si nejsem jistý, jestli to není nějaká montáž...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu
Honzo děkuji Vám za zajímavé informace.
Nejvíce obrázků tohoto auta je na Pinterestu, ale už je hotov
a nebudu do toho mastit křídlo.
Já se těšil na křídlo u Chaparralu, ale bohužel není skladem u pana Zedníčka.
Nejvíce obrázků tohoto auta je na Pinterestu, ale už je hotov
a nebudu do toho mastit křídlo.
Já se těšil na křídlo u Chaparralu, ale bohužel není skladem u pana Zedníčka.