Ites formule Ligier a Renault

Odpovědět
Zpráva
Autor
model
Příspěvky: 1293
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Ites formule Ligier a Renault

#1 Příspěvek od model » 20 dub 2022, 22:27

Tak jsem se konečně dočkal a přinesl jsem si od grafika obtiskový arch a začal stahovat obtisky na tyto
dvě formule, které by se měly lisovat z obnovených forem.
Pochopitelně jsem zjistil, že u Renaulta jsou některé obtisky velké, jiné mají špatný podklad, také že jsou boční pontony
oproti originálu krátké, takže tam nejde vložit nápis Renault Elf a za ním loga, která jsou nad sebou.
Ale i tak to vypadá k světu. U Ligiera to dopadlo lépe, jsou tam nutné malé korekce, hlavně se musí doladit přesný design podle
jezdců.
V každém případě se z ošklivých káčátek vylouply hezké labutě a všechny tři formule i když mají dost nepřesností oproti skutečným modelům
udělají radost. A to je podle mně to hlavní.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

HonzaS
Příspěvky: 552
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Ites formule Ligier a Renault

#2 Příspěvek od HonzaS » 22 dub 2022, 11:41

Je zajímavé, nakolik pořádné obtisky designově vylepší původní karosérie, které vždy působily oproti velkým výrobcům tak trochu humpolácky. Fakt je ale také ten, že v době vzniku forem byly i zahranční formule kvalitou velmi podobné. Jen to později asi nikoho u Fara netlačilo k jejich optickému vylepšení. Jen Pavla... :D

model
Příspěvky: 1293
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Ites formule Ligier a Renault

#3 Příspěvek od model » 23 dub 2022, 08:50

U těchto dráhových aut, která se vyráběla od poloviny šedesátých let je problém v tom, že ty původní s plechových podvozkem, třeba i v původní krabičce
jsou dnes předmětem sběratelského zájmu. To že si nový majitel Fara, dnes ITES Mirek Kotík nechal repasovat původní formy a chce lisovat karoserie, k tomu
přidat nový podvozek a celé to vyladit obtisky, které budou modelové nesou někteří kolegové jako podpásovku, protože do nákupu původních aut vložili nemalé peníze a teď
mají pocit, že jejich cena klesne. To si nemyslím, původní autíčka budou mít svoji sběratelskou hodnotu a ta nová budou dělat radost lidem na dráze.
Pokud se podaří projekt dotáhnou do zdárného konce, může nabídnout Ites i white kity pro individuální úpravu karoserie, kdy můžete využít nabídky obtisků třeba od pana Vinaře, nebo si
je zajistíte sami. Nabízí se i prodej náhradních dílů ke karoseriím, jako jsou zadní křídla, motory, kokpit a původní figurky pilota s integrovanou i klasickou přilbou. Já jsem během
spolupráce s Mirkem Kotíkem postavil všechny modely, u kterých se podařilo zachránit a zprovoznit formu ve všech variantách, které nabízí obtisky od pana Vinaře, nebo Martina Kumičáka
a s novým podvozkem a hlavně modelovějšími koly vznikly nádherné modely, které i přes své tvarové nedostatky vypadají hezky a hlavně i hezky jezdí. A to se cení.
Ještě poznámka k Renaultu RE 20 - karoserie se bude lisovat ve žluté barvě, musí se ručně nabarvit boky bílou barvou, přední a zadní křídlo stříbrnou. Obtisky budou na tenké fólii, takže
zpracovávám podklady pro tisk, aby byly co nejjednodušší a pro nalepení. Výsledek předvedu.

Odpovědět