Stránka 1 z 1

Rewell Easy kit- úprava na dráhu

Napsal: 20 čer 2015, 20:58
od model
Všem aktivním členům modelářských klubů s licencí vstup zakázán. Píši úvahu na téma jak se stát modelářem. Je nás určitě mnoho, co v mládí začalo s automodelářstvím, v periodách si tuto vzpomínku oživovalo a na stará kolena máme doma kufr plný Faro dílů na dráhu několik podvozků z kuprexitu a karoserií z Modely a autíčka z Fara. Nic pořádně nejezdí, hrčí to jak staré pendlovky a co teď. Možná jste si koupili jako já krásné modely aut hlavně z DTM seriálu od Rewellu řady easy kit a snažili jste je přizpůsobit na dráhu. Výsledkem bylo auto, které jelo ale nebylo nic slyšet, vylétávalo z drážky a to bylo vše. Pokud jste se potkali s opravdovými modeláři, kteří Vás nechali nahlédnout do svých kufříků, sklapla Vám čelist. To je můj příběh, ale má šťastný konec. Důležité je setkání s aktivními modeláři. Ve Zlíně to bylo trochu složité,ale teď, když jsem se seznámil s Vítkem je vše jinak. Také jsem se brouzdal po internetu stránkami e- shopů s tímto sortimentem, ale kde začít ? To byla právě úloha zkušeného modeláře. Vysvětlili jsme si, že vyrábět vše na koleně je možná pro někoho smyslem života, ale tady se dá jednoduše začít tím, že si koupíte základní komponenty, které dělají model auta životaschopný a to další je jen příjemná práce.
Takže jsem sepsal co potřebuji, vzhledem k počtu 4 modelů to byla pálka, ale výsledek je fantastický. Tyto modely od Rewellu s původními úpravami jsem vzal, vše co jsem tam vložil - držák motoru, držák osy, vodítko jsem odstranil, pro tento typ vozů jsem si objednal držák motoru od NSR, protože zadní část s deflektory nemohla mít držák od Slot.it. Součástí setu byla kola - disky a pneu od Slot.it, včetně převodu, ložisek a pastorku. Vodítko jsem si koupit od Scaleauto pro jeho univerzálnost. Montáž byla radost, karoserii jsem upevnil pomocí silentbloků ze surové gumy a i když nejsou inserty úplně totožné s předními koly, je výsledek perfektní. Ještě jsem si nechal od svého příbuzného vytočit z duralu soudky pro šroubky k upevnění držáku motoru k podvozku. Musím to poslat chlapcům do NSR, aby viděli co umí čeští modeláři.
Moje příští kroky povedou jasným směrem. A to objednáním modelu hotového auta od renomované firmy. Když si spočítáte cenu která je cca 1 200 Kč a trochu výše, dostanete perfektní model s vypiplanou karoserií a perfektním podvozkem. Ono je opravdu pravda, že model dělají kola a převod. Hezký večer.

Re: Rewell Easy kit- úprava na dráhu

Napsal: 21 čer 2015, 10:33
od Petr L
Povedená konverze !
Určitě je to způsob, jak postavit dobře jedoucí model, ale cestu domácí výroby bych nezatracoval, vždy si vzpomenu na Toma Herdera, který dokáže vykouzlit podvozek z běžně dostupných materiálů. Za to má můj velký obdiv, já jsem na takový způsob stavby již moc líný a roztěkaný, takže auto také nakonec slepím z toho co mi nabídnou výrobci okolo.

Re: Rewell Easy kit- úprava na dráhu

Napsal: 22 čer 2015, 13:04
od Kropacek
Zdravím,

jen dotaz v tom Revellu je už otvor na tu klec a vůbec ten podvozek je už připravený na montáž autodráhových dílů?

Díky za odpověď.

Re: Rewell Easy kit- úprava na dráhu

Napsal: 22 čer 2015, 14:53
od model
Modely Easy kit jsou určeny ke stavbě bez lepidla, něco jako Monti systém. Faro nabízelo od firmy Spirit toto Ferrari na dráhu, ale nikdy jsem takto upravený model neviděl.
Kola se natlačila na osku, vložila se do plastových úchytů a přitlačila se takovou plastovou destičkou se dvěma tyčinkami. Kokpit se pomocí pájky stabilizoval ke karoserii výstupky a celý podvozek se uchytil dvěma šroubky do karoserie. V současné době lze v obchodech koupit Ferrari v černé barvě a terénní vozy z Dakaru VW a Mitsubishi.
První přestavbu jsemd ělal před třemi lety systémem Kroužek mladých techniků. Použil jsem původní osu i zadní kola, převrtal jsem převod. Vše jsem vlepil do podvozku, ale výsledek byl opravdu žalostný.
Po setkání s kluky modeláři ze Zlína jsem s Vítkem probíral co s tím a dospěl jsem na základě jeho argumentů k tomu, že pokud už tato auta mám, je nesmysl je vyhazovat, ale objednal jsem si čtyři sady motorových loží NSR,ložiska, disky, pneu,osku a převod s pastorkem od Slot.it. Podvozek jsem rozřezal podle šablony, kterou jsem si udělal, zadní část s deflektory jsem vlepil napevno do karoserie a motorový blok přišrouboval třemi šroubky M2 do podvozku. Výhoda klece NSR je v tom, že má vepředu jeden úchyt a na boku další dva. Tím se může zadní část oddělit a nemusí se vrtat do modelově zpracovaných různých žeber a výfuků.
Díru po původním voditku jsem zacelil destičkou z polystyrenu, vše jsem zabrousil, aby to vypadalo k světu a celý podvozek jsem stříkl černou polomatnou barvou. Vodítko jsem si také koupil je od Scaleauto.
Přední osa s koly zůstala původní. Do karoserie jsem vlepil z pryže komínky a k nim jsem 4 šroubky připevnil podvozek. Můžu říci, když jsem zkompletoval poslední čtvrté auto, že ač to byla pálka za všechny díly, měl jsem takovou radost, protože jsem postavil plnohodnotné modely, za které se nemusím stydět.
Rewell má v sérii Easy kit spoustu modelů letadel a objektů ze Star wars.

Re: Rewell Easy kit- úprava na dráhu

Napsal: 22 čer 2015, 17:53
od Vítek
Takto vypadá obsah Revell Easy kit Audi TT DTM:

Obrázek

Jen malé upřesnění. Revell Easy kit upravené na dráhu byly modely z produkce FARO a s využitím dílů FARO (vodítko, motor, pneu), ne Spirit. :!:

Ale přestavby Easy kitů na autodráhu nejsou ničím neobvyklým. Na internetu je jich zdokumentovaná spousta. Nutno ovšem podotknout, že přestavba, kterou realizoval kolega model patří k těm velmi povedeným. A úchyt motorové klece vyrobený z hliníku je parádní detail.

Sám mám Audi TT DTM předělané na podvozek HRS s inline převodem od Slot.it. Celé řešení je sice funkční, ale docela komplikované. Za dobrou volbu bych považoval i použití malého Plafitu do Ferrari. :idea: