Ferrari 340 America Vignale - 24h LeMans 1952 - MS Slot

Odpovědět
Zpráva
Autor
Vítek

Ferrari 340 America Vignale - 24h LeMans 1952 - MS Slot

#1 Příspěvek od Vítek » 02 pro 2014, 15:54

V roce 1952 obsadil ve 24h LeMans Mercedes 300 SL první dvě místa. A ve stejném roce se závodu zúčastnily dvě Ferrari 340 America s karosérií navrženou Vignale.

Vůz číslo 12 amerického týmu Luigi Chinetti s posádkou Luigi Chinetti a Jean Lucas závod nedokončil z důvodu diskvalifikace.
ferrari-340-vignale-msslot-3.jpg
Vůz čslo 15 patřil týmu Ecurie Rosier a posádka ve složení Louis Rosier a Maurice Trintignant závod nedoknčila pro poruchu spojky.
ferrari-340-vignale-msslot-2.jpg
Ferrari 340 24LM 52.jpg
Oba modely nabízí MS Slot jako resinový kit, s přebarvenou karosérií a RTR
ferrari-340-vignale-msslot-1.jpg
Zdroj: Slot Car Today, Racing Sports Cars
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

milangs1200
Příspěvky: 146
Registrován: 07 zář 2014, 17:53

Re: Ferrari 340 America Vignale - 24h LeMans 1952 - MS Slot

#2 Příspěvek od milangs1200 » 02 pro 2014, 16:40

Toto jsou ještě skutečná závodní auta která museli řídit opravdoví závodníci. Dnes už to není ono. Tvary zkreslují kamufláže a tvar karosérie zaniká. Řídit to může kde kdo, pokud má dost peněz, rychlé reakce a dostatečně silné nervy. No, jezdit určitě musí umět, ale stejně to auto řídí počítač a inženýři z depa. Myslím si že ty staré závodníky by to asi brzo přestalo bavit, aby jim do toho pořád kecal počítač a nebo někdo z depa.

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 792
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Ferrari 340 America Vignale - 24h LeMans 1952 - MS Slot

#3 Příspěvek od Petr L » 02 pro 2014, 19:58

Obávám se milangs1200, že nemáš pravdu, každý moula může řídit prodejní modely Ferrari, Porsche atd, atd, důkazem budiž, foto, že i já zcela průměrný řidič jsem přežil jízdu na okruhu a dokonce v dešti, ale opravdový závoďák je trochu někde jinde a 99% z nás by se s ním ani nedokázalo rozjet a je jedno, jestli je to formule, okruháč, nebo Rally. Technika posouvá limity, takže nároky jsou na piloty stále extrémní, jediné co je prokazatelně snadnější, je přežít havárii, auta jsou bezpečnější.........
fer.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Vítek

Re: Ferrari 340 America Vignale - 24h LeMans 1952 - MS Slot

#4 Příspěvek od Vítek » 02 pro 2014, 20:44

Souhlasím se Petrem.
Nikdy se nedozvíme jestli jsou současní závodníci lepší nebo horší než jejich předchůdci. Přímé srovnání v závodním režimu není. Jsou jen dojmy, pocity, sympatie a nostalgie.
Obdobné je to i s vnímáním aut. Jedou taková auta jaká umožňují technická pravidla kategorie, dostupné technologie, znalosti a rozpočty dané doby.
A líbí nebo nelíbí je relativní estetický soud a vypovídá o preferencích nebo mánii (v původním slova významu) jedince. :)

milangs1200
Příspěvky: 146
Registrován: 07 zář 2014, 17:53

Re: Ferrari 340 America Vignale - 24h LeMans 1952 - MS Slot

#5 Příspěvek od milangs1200 » 02 pro 2014, 21:18

Souhlasím s tím, že nás technika posunuje dál. Myslel jsem to tak, že v těch starých autech musíš víc přemýšlet tom co udělá auto a jak na to máš reagovat. Ve starém autě cítíš každou nerovnost a musíš reagovat a být s tím autem srostlý. Dnešní tak zvané jízdní asistenty tě od toho posunují dál až nás odsunou do role cestujícího, aniž bychom si to uvědomili. Já si na to vzpomenu vždy když sednu do veterána. Je to daleko větší požitek z jízdy. Stejně je to se servisem. Staré auto si opravíš ale s novým někdy musíš do servisu i na výměnu žárovky. Jistěže moderní závodník v F1 musí umět jiné věci než před 50 lety.

HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Ferrari 340 America Vignale - 24h LeMans 1952 - MS Slot

#6 Příspěvek od HonzaS » 03 pro 2014, 13:24

Časy se mění a my se měníme s nimi - Ovidius to věděl už dávno... Je to jen o tom, že specificky predisponovaní jedinci mají šanci dosáhnout absolutní špičky v podstatě jen ve své době - jakékoliv mezigenerační srovnávání je zavádějící.
Mám souseda vášnivého sběratele veteránů a měl jsem možnost se s ním projet třeba v Jaguaru XK120 nebo polozávodní tatrovkou. Z dnešního pohledu je to jako jízda žebřiňákem, po pár kilometrech toho má člověk dost. Jaguar je sice nesmyslně přemotorovaný, sedí se v něm prakticky na podlaze, ale jízdními vlastnostmi ještě poměrně ujde, zato Tatrovka se musí do zatáček skoro přemlouvat už při cca čtyřicetikilometrové rychlosti. A zkusit se vůbec rozjet třeba v takové Zetce, to dokáže jen málokdo. Ono si stačí vzpomenout na stará auta bez posilovače řízení - dnes by s nimi řada lidí nedokázala zatočit, ale ve své době to bylo pro každého zcela normální.
Jochen Rindt si jednou při návštěvě v USA u stáje NART sedl do 15 let starého auta a nemohl pochopit, že se s ním dalo normálně závodit a přežít. Nejspíš by to bylo stejné třeba pro Vettela, kdyby ho posadili do starého Rindtova Lotusu. A fungovalo by to určitě stejně naopak - to už kdysi říkal Stirling Moss.
Asi jen na jediném se všichni shodují - vzájemné vztahy mezi jezdci i jejich okolím byly daleko lepší...
Naposledy upravil(a) HonzaS dne 04 pro 2014, 08:44, celkem upraveno 1 x.

milangs1200
Příspěvky: 146
Registrován: 07 zář 2014, 17:53

Re: Ferrari 340 America Vignale - 24h LeMans 1952 - MS Slot

#7 Příspěvek od milangs1200 » 03 pro 2014, 20:54

Honza asi nejlépe vyjádřil mé myšlenkové pochody. Jsem asi starý, ale prostě mě to táhne všeobecně k tě staré technice, i když mne živí moderní technologie. Prostě svezení ve veteránu mě táhne víc než v moderním autě. Proto ten obdiv k historickým vozům.

Odpovědět